دوئل آسیایی در فولادشهر

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان در آستانه آغاز فصل جدید این رقابت‌ها در تقابلی رو در رو به مصاف هم می‌روند به این امید که با کسب نتیجه مطلوب شانس آسیایی شدنِ دوباره خود را افزایش دهند.

دوئل آسیایی در فولادشهر

به گزارش ایمنا، 2 نماینده ایران در لیگ قهرمانان در شرایطی در آستانه شروع فصل جدید این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند که از قضا امسال نیز برای کسب سهمیه آسیایی با یکدیگر در رقابت هستند.
رقابت سخت ذوب‌آهن و استقلال بر سر کسب سهمیه آسیایی سال گذشته تا فینال جام حذفی هم ادامه پیدا کرد و در نهایت این تیم اصفهانی بود که با قهرمانی در آن رقابت‌ها سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان را گرفت. استقلال هم به لطف رتبه سومی خود در لیگ پانزدهم اجازه یافت تا از راه پلی‌آف شانسش را برای حضور در این مسابقات امتحان کند.
برخلاف پارسال، کسب سهمیه آسیایی از طریق جام حذفی با کنار رفتن هر 2 تیم از آن مسابقات امسال دیگر برای هیچ‌یک از آنها امکانپذیر نیست. این یعنی که 9 بازی باقیمانده که اولین آن فردا و در مصاف رو در رو خواهد بود تعیین‌کننده حضور یا عدم‌حضور ذوب‌آهن و استقلال در لیگ قهرمانان فصل بعد است.
ذوب‌آهن که تا سه هفته پیش در رده سوم جدول جای داشت پس از باخت به صبا این جایگاه را به نفع استقلال از دست داد. تیم اصفهانی یک هفته پس از آن باخت عجیب یک شکست شگفت‌آور را هم برابر تراکتورسازی تجربه کرد تا پس از تنزل یک‌رتبه‌ای در جدول از کورس آسیایی هم عقب بیفتد.
درست 24 ساعت پس از باخت سنگین ذوب‌آهن به تراکتورسازی، استقلال هم در شهرآورد پایتخت مقابل پرسپولیس برنده شد تا اختلاف 2 رقیب به چهار امتیاز افزایش یابد. با این اوصاف، سبزپوشان اصفهانی این امکان را ندارند تا جایگاه از دست رفته خود را در تقابل رو در رو با آبی‌های پایتخت از این حریف پس بگیرند اما در عوض یک فرصت طلایی در اختیارشان است تا این فاصله فزونی‌یافته را به میزان جبران‌پذیری کاهش دهند به خصوص که آنها در این مسابقه میزبان هستند حتی اگر طبق اعلام قبلی و برخلاف رسم معمول، 20 درصد از ظرفیت ورزشگاه به میهمان پُرطرفدار اختصاص داده شده باشد باز هم شاگردان مجتبی حسینی تلاش می‌کنند تا از بازی در استادیوم آشنای فولادشهر بیشترین بهره را ببرند ولو آنکه جو ورزشگاه به گونه‌ای باشد که اکثر تماشاگران حاضر در آن تیم مقابل را تشویق نمایند.
دیدار رفت 2 تیم در ورزشگاه آزادی با حساب 2 بر یک به سود میزبان به پایان رسید. آن برد اولین پیروزی استقلال در لیگ شانزدهم محسوب می‌شد که به روند ناامیدکننده این تیم در شروع فصل پایان داد.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، سیدمحمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده و مرتضی تبریزی
استقلال: سیدحسین حسینی، مجید حسینی، لئوناردو پادوانی، خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، امید ابراهیمی، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار