تحقق وعده‌ها، انتظار اصفهانی‌ها از دولت دوازدهم

کابینه دوازدهم در حالی رو به تکمیل شدن است که بسیاری از سیاستمداران درباره فراجناحی بودن یا نبودن آن بحث‌ها و گفتگوهای زیادی داشته‌اند؛ اما آنچه برای مردم ایران مهم است نحوه عملکرد و توانمندی آن‌ها در حل مشکلات کشور بخصوص معضلات اقتصادی است حال از هر جناح و حزبی که باشند.

نجمعه معینی- اصفهان امروز : کابینه دوازدهم در حالی رو به تکمیل شدن است که بسیاری از سیاستمداران درباره فراجناحی بودن یا نبودن آن بحث‌ها و گفتگوهای زیادی داشته‌اند؛ اما آنچه برای مردم ایران مهم است نحوه عملکرد و توانمندی آن‌ها در حل مشکلات کشور بخصوص معضلات اقتصادی است حال از هر جناح و حزبی که باشند. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وزرای احتمالی کابینه دوازدهم شده اما آنچه مهم است تشکیل تیمی قوی و منسجم به‌ویژه درباره مسائل اقتصادی است چراکه مشکلاتی همچون بیکاری و رکود سایه سنگین بر کشور انداخته و هنوز راه چاره‌ای جدی و کارآمد برای رفع آن‌ها ارائه نشده است. اصفهان استانی است که در زمینه‌های فراوان به‌ویژه در زمینه آب و صنعت مورد بی‌مهری‌های فراوان در چند سال اخیر شد. وعده‌های فراوان برای جاری بودن دائمی زاینده‌رود به مردم این استان داده شد اما هنوز آنها شاهد قطع‌های مکرر شریان اصلی اصفهان هستند. حال اینکه دولت به چه وزرایی نیاز دارد که علاوه بر حل مشکلات کشوری به مشکلات منطقه‌ای نیز همت بورزند نیازمند بررسی است که روزنامه اصفهان‌امروز برای این امر با دو نماینده استان اصفهان مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید.
وزرای اقتصادی نگاهی ملی و فرامنطقه‌ای داشته باشند
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد وزرای اقتصادی دولت یازدهم گفت: اگر دولت در عملکرد خود دقت داشته باشد متوجه می‌شود که تیم اقتصادی با عملکرد و توانمندی مطلوب نداشته وگرنه اکنون شاهد مشکلات کنونی اقتصاد مانند معضلات معیشتی مردم، رکود حاکم بر کشور و بیکاری نبودیم. وی تصریح کرد: بیکاری اکنون گریبان گیر کشور شده و این معضلات ناشی از عملکرد نه‌چندان قوی تیم اقتصادی دولت است. وی خاطرنشان کرد: البته این ایران تنها متوجه وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های اقتصادی دولت یازدهم نیست بلکه تقریباً تمامی وزارتخانه‌ها را شامل می‌شود. رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تأکید کرد: یکی از نقاط ضعف دولت در چهار سال گذشته دلبستگی و اتکا به برجام و پسابرجام بوده اما این در حالی است که در پسابرجام وضعیت معیشتی مردم تغییری نداشته است. وی ادامه داد: همچنین مقدار زیادی از وقت و زمان این دولت به انتقاد از دولت قبل گذشت، البته تا جایی می‌توان این انتقادات را پذیرفت اما اکنون دیگر برای مردم قابل‌پذیرش نیست چراکه دولت یازدهم نیز عملکردی داشته و همگی تحت فرمان شخص رئیس‌جمهور بوده‌اند. نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس افزود: بنابراین اگر دولت دوازدهم بخواهد برای کل کشور موفقیت داشته باشد می‌طلبد که هم با جدیت بیشتری وارد میدان شود و هم تغییر و تحول قابل‌توجهی در دولت دوازدهم و به‌ویژه تیم اقتصادی ایجاد شود در غیر این صورت همچنان شاهد مشکلات معیشتی مردم کشور خواهیم بود چراکه سال‌هاست رهبر انقلاب شعارهایی مبنی بر اهمیت مسئله اقتصاد داده‌اند و این امر نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید با تغییر و تحولات همراه باشد. وی با تأکید بر اینکه اصفهان یک استان زرخیز و به‌نوعی استانی بین‌المللی است، تصریح کرد: چراکه هرکسی از هر جای دنیا که به کشورمان سفر می‌کند از مسئولان آن کشورها گرفته تا مردم عادی، سفری به اصفهان خواهند داشت. وی بابیان اینکه اصفهان به دلیل پیشینه قوی و آثار و طبیعت منحصربه‌فردی که دارد می‌طلبد که رئیس دولت دوازدهم قولی که به مردم اصفهان در دو دوره داده را عملی سازد، تأکید کرد: آقای روحانی هم در سفر استانی به اصفهان و هم در سفرهای تبلیغاتی برای ریاست جمهوری وعده جاری شدن زاینده‌رود را داد و اعلام کرد که اکنون نوبت این رودخانه است. وی ادامه داد: مردم اصفهان تاکنون دین خود را به این نظام داده‌اند و اکنون از دولت انتظار دارند که تیمی را برگزیند که این وعده را تحقق بخشند. وی تصریح کرد: ازنظر احیای زاینده‌رود، چه در وزارت نیرو، چه سازمان محیط‌زیست و دیگر وزارتخانه‌ها باید برنامه‌ریزی برای احیای زاینده‌رود صورت گیرد. نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصفهان استانی صنعتی است، هم صنایع‌دستی آن در عرصه بین‌المللی حرف‌ها برای گفتن دارد و هم دارای صنایعی ارزشمند و ارزآور مانند فولاد است و باید از این وضعیت کنونی نجات یابد. لارگانی تأکید کرد: بنابراین باید وزرایی انتخاب شوند که نگرش منطقه‌ای و استانی نداشته باشند و به منفعت رساندن به مردم کشور تمرکز کنند و این را در نظر داشته باشند که اصفهان متعلق به ایران و آبروی کشور است و هنگامی زیباست که زاینده‌رود در آن جاری باشد.
انتخاب وزیر نیرو با تخصص آب

حیدرعلی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز درباره اهمیت انتخاب وزرای کارآمد اظهار کرد: وزیری که بتواند به نفع کشور و در راستای اعتلای ایران قدم بردارد به‌طور حتم نفعش به استان اصفهان نیز خواهد رسید. وی تأکید کرد: کابینه دوازدهم نیازمند وزرایی است که دارای انرژی ی نسبت به دولت یازدهم باشند و تخصص و نوآوری را مدنظر فعالیت‌های خود قرار دهند و نه‌تنها بر مشکلات استان اصفهان تمرکز کنند بلکه برای حل مشکلات کشور قدم‌های محکمی بردارد. عابدی درباره عملکرد وزرای اقتصادی در راستای مشکلات استان اصفهان گفت: وزیر اقتصاد کمک‌های فراوانی به اقتصاد اصفهان به‌ویژه در زمینه مالیات کرد به این نحو که درباره عملکرد سخت‌گیرانه برخی مدیران داخلی بخشنامه‌هایی صادر شد. وی تصریح کرد: ازجمله این بخشنامه‌ها بررسی نکردن اظهارنامه مالیاتی کارگاه‌های کوچک بوده است. نماینده مردم اصفهان افزود: همچنین آقای طیب نیا جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در اصفهان بود که برنامه‌های خوبی را در جهت حل مشکلات اقتصادی استان تدوین کرد. وی همچنین خواستار شد وزیر نیرو فردی باشد که تخصص و توانمندی بالایی در زمینه آب داشته باشد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار