راه‌اندازی دو پایانه و توقف‌گاه در ابرپروژه استقلال اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به منظور کاهش بار ترافیک در خیابان امام خمینی و میدان جمهوری اسلامی، اقدام به احداث دو پایانه و توقفگاه در میدان استقلال زیر عرشه‌های پل‌ها شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به منظور کاهش بار ترافیک در خیابان امام خمینی و میدان جمهوری اسلامی، اقدام به احداث دو پایانه و توقفگاه در میدان استقلال زیر عرشه‌های پل‌ها شد.

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص ابرپروژه استقلال اظهار کرد: نصب چهار سازه دروازه‌ای راهنمایی مسیر، نصب 6 عدد سازه T شکل راهنمای مسیر، نصب شش سازه «L» شکل راهنمای مسیر و همچنین نصب ده عدد تابلوی راهنمای مسیر در خیابان‌ها جهت ایجاد رفاه بیشتر برای این پروژه انجام شده است.

وی افزود: همچنین نصب دو عدد تابلو وی‌ام‌اس دروازه‌ای در محور آزادگان و خیابان امام خمینی(ره) و نصب دو دوربین ثبت تخلف سرعت بر روی پل‌های 4 و 5 یعنی پل اصفهان به تهران و تهران به اصفهان شمال به جنوب و بالعکس و ایمن‌سازی دهانه‌های ورودی به میدان با نصب چراغ‌های چشمک‌زن که در مجموع کل پروژه تاکنون تعداد 327 عدد تابلوهای ترافیکی و ایمنی نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتصال فیبر نوری از تقاطع بهارستان امام خمینی به طول 5 هزار و 500 متر به میدان استقلال و همچنین فیبر نوری به طول 2 هزار و 600 متر روی پل‌های غیر هم‌سطح صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: ابرپروژه میدان استقلال دارای دو عدد پل با تراز 7 متر در ورودی و خروجی اصفهان و یک پل با تراز 14 متر به ‌صورت پلی که مقاومت آن به طور کششی است از مسیر خمینی‌شهر به بزرگراه آزادگان و همچنین دو زیرگذر با تراز منفی 7 مسیرهای آینده رینگ چهارم ترافیکی را در این پروژه متصل می‌کند.

صلواتی ادامه داد: همچنین دو عدد دوربرگردان غیر هم‌سطح با تراز منفی 7 قبل از درب شمالی دانشگاه صنعتی و برای ارتباط با امین‌آباد و محمودآباد احداث شده است.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش بار ترافیک در خیابان امام خمینی و میدان جمهوری اسلامی، اقدام به احداث دو پایانه و توقفگاه در میدان استقلال زیر عرشه‌های پل‌ها کرده‌ایم، اضافه کرد: این پایانه‌ها در ضلع‌های جنوبی و شمالی میدان احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآور شد: پایانه ضلع جنوبی میدان در ابتدای خیابان امام خمینی شامل 6 توقفگاه اتوبوس، 12 توقفگاه تاکسی و 12 مکان پارک خودرو، پایانه ضلع شمالی در ابتدای بزرگراه آزادگان شامل 24 توقفگاه تاکسی، 12 توقفگاه مینی‌بوس و 35 محل پارک خودرو و یک ایستگاه اتوبوس تندروی شهری در نظر گرفته شده است.

وی در پایان ابراز کرد: اتصال فیبر میدان استقلال تا دوربرگردان غیر هم‌سطح دانشگاه صنعتی در بزرگراه آزادگان به طول 2 هزار و 800 متر نیز از دیگر اقدامات است، همین‌طور خط‌کشی پروژه و کانال‌های عابر پیاده و نقوش ترافیکی قبل از زمان افتتاحیه پروژه صورت می‌پذیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار