نماز جمعه هم محل جوشش برکات الهی و خنثی کننده نقشه های دشمن

امام جمعه ورنامخواست گفت: نماز جمعه هم محل جوشش برکات الهی و هم خنثی کننده نقشه های دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: با شکوه‌ترین عبادت هفته نماز جمعه است که قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ و مستجی است و اثر عمومی عبادت را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگیهای گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب است.
وی افزود: اما از نظراجتماعی سیاسی، یک کنگره عظیم هفتگی است که بعد از کنگره حج بزرگ‌ترین اجتماع اسلامی شمرده می‌شود لذا باید گفت نقش نماز جمعه بسیار مهم و حساس است، مخصوصا با توجه به این نکته که یکی از برنامه‌ خطیب در نماز جمعه، ذکر مسائل مهم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است و به این ترتیب می‌توان گفت این اجتماع عظیم و پرشکوه منشأ برکاتی متعدد است.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: احیای واقعی نماز جمعه در ایران یکی از دست آوردهای عظیم انقلاب کبیر اسلامی ایران است و ما آن را مانند بسیاری از برکات، مدیون حضرت امام (ره) هستیم.

وی با اشاره به اینکه احیای نماز جمعه در ایران مانند اکثر جنبه های انقلاب، انعکاس وسیعی در سایر کشورهای اسلامی داشت، ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین امام جمعه ای که از طرف حضرت امام (ره) تعیین شد، مرحوم آیت الله طالقانی (ره) بودند و اولین خطبه ای که ایشان ایراد فرمودند در روز ۵ مرداد ۱۳۵۸ ه. ش و یا ۲۷ جولای ۱۹۷۹ میلادی بود که متن خطبه مرحوم آیت الله طالقانی (ره) اهمیت فوق العاده نمازجمعه را در جمهوری اسلامی ایران کاملا نشان می دهد .

زارعی اضافه کرد: باید توجه داشت که نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق، هدیه ای جامع و کامل از سوی پروردگار به امت محمد(ص) است، که هم محل جوشش برکات الهی و هم خنثی کننده نقشه های دشمن و هم روحیه بخش به جبهه مومنین و رسانه‌ای برتر در طنین آگاهی و تقوای سیاسی امت‌ است.

وی حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و عنوان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد لذا هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم چراکه دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند، اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند .
امام جمعه ورنامخواست با اشاره به این که همه رسانه های دنیا هر هفته به خطبه‌های نماز جمعه نگاه می کنند، گفت: اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی بسیار بالا است و نباید آن را سبک بشماریم، بلکه باید همه توان خود را در جهت تقویت آن بکار گیریم .

وی در ادامه با محکوم ساختن حمله رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی گفت: از سازمانها و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر، درخواست برخورد جدی و قاطع با این اقدامات وحشیانه را داریم.

زارعی بیان کرد: امروز برخی حضرات برای رهایی از فشارهای متفاوتی که از سوی احزاب و جریانات برای سهم خواهی در کابینه بر رئیس جمهور وارد می شود به دنبال هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب هستند تا دهان مدعیان و سهم خواهان را این گونه ببندند.

وی خاطرنشان کرد: لذا شایعه ای را مطرح کرده اند که مقام معظم رهبری نسبت به حضور برخی افراد در کابینه اثباتا و نفیا اعلان نظر فرموده اند اما این مسئله تنها یک شایعه دروغ بوده که بر خلاف سیره و منش رهبر بزرگوار انقلاب و هم بر خلاف واقعیت های مشهود در اردوگاه دولت های یازدهم و دوازدهم است.

امام جمعه ورنامخواست در پایان با اشاره به تحریم های جدید علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا، جدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران است که خودشان آن را مادر تحریم ها نامیده اند اما نکته جالب توجه آن است که آمریکایی‌ها دیگر باید چه کار کنند که نقض برجام تلقی شود لذا در خصوص این بدعهدی‌های مکرر آمریکا، خواسته ما خروج دستگاه دیپلماسی از انفعال و اتخاذ موضعی عزتمندانه و بر پایه منافع ملی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار