مصرف برق اصفهان در مرز کنترل/خاموشی نخواهیم داشت

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مصرف برق اصفهان در مرکز کنترل است و با این روند خاموشی نخواهیم داشت.

مدیر دفتر مدیریت مصر ف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مصرف برق اصفهان در مرکز کنترل است و با این روند خاموشی نخواهیم داشت.

محمد مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیک بار شبکه اصفهان یک هزار و ۹۰ مگاوات بوده که رشد ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته داشته است.

وی بیان داشت: البته رشد مصرف در خرداد ماه به حدود 10 درصد هم رسید.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اعلام کرد: با توجه به همکاری خوب مشترکان در تیرماه و در پیک بار این رشد کنترل شد.

وی گفت: در حال حاضر و در صورت ادامه همکاری به همین شکل خاموشی در اثر کمبود نداریم.

عسگری تصریح کرد: بهترین و اصلی ترین راهکار مدیریت مصرف، بهینه سازی تجهیزات برقی و عدم استفاده تجهیزات پر مصرف در زمان اوج است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش درجه حرارت روزهای اخیر در اصفهان میزان مصرف برق در بین مشترکان افزایش یافته است، بیان داشت: از ماه‌های قبل و حتی سال قبل برنامه‌های اصلی در این خصوص تدوین و برنامه ریزی شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از افزایش میزان گرمای زودتر از موعد خبر داد و گفت: این امر باعث شد پیک بار مصرف برق در خردادماه رکورد زند و موجب رشد ۱۰ درصدی پیک بار مصرف برق شود.

وی اظهار داشت: با کاهش مصرف وسایل سرمایشی، استفاده نکردن از وسایل پر مصرف انرژی تامین برق از دیزل ژنراتور در صنایع واحدهای مسکونی بزرگ و صنایع وابسته به کشاورزی و خاموش کردن موتور چاه ها در بخش کشاورزی در ساعات ۱۱ تا ۱۵ می توان درمدیریت مصرف انرژی گام های بلندی، برداریم.

عسگری افزود: شبکه برق اصفهان نهایتاً توان تأمین هزار و ۱۰۰ مگاوات را دارد و حداکثر توان تأمین برق کشور نیز ۵۳ الی ۵۴ هزار مگاوات است.

وی اظهار داشت: ۷۰ هزار مشترکی که در تابستان گذشته مصرفشان از میانگین بالاتر بوده است شناسایی و در سیستم آموزش خانه فرهنگ مدیریت مصرف قرار گرفتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار