شريعتي: در صنعت طلا از سیانور استفاده نشود

یک عضو شورای چهارم اسلامی شهر اصفهان گفت: در صنعت طلاسازی از مشتقات سیانور استفاده می‌شود و با صحبتی که با فعالان این صنعت داشته‌ام به نظر می‌رسد این موضوع بسیار خطرناک است اما راهکار آن نیز وجود دارد و علم روش‌های جدیدی را پیشنهاد داده است که باید در صنعت طلای اصفهان استفاده شود.

یک عضو شورای چهارم اسلامی شهر اصفهان گفت: در صنعت طلاسازی از مشتقات سیانور استفاده می‌شود و با صحبتی که با فعالان این صنعت داشته‌ام به نظر می‌رسد این موضوع بسیار خطرناک است اما راهکار آن نیز وجود دارد و علم روش‌های جدیدی را پیشنهاد داده است که باید در صنعت طلای اصفهان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، احمد شریعتی صبح امروز (شنبه) در یکصد و هشتاد هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی در شهرداری اصفهان حتما مورد توجه قرار گیرد و شهرداری از تریبون‌هایی که در اختیار دارد برای حمایت از تولید ایرانی استفاده کند.

وی ادامه داد: برای مثال صنعت سنگ اصفهان با مشکلات متعددی روبه‌رو است که بسیار نیاز به حمایت دارد. اگر این کارگاه‌های سنگ مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کنند باید فکری برای آنها اندیشیده شود. نه اینکه مثل کوره‌های آجرپزی و گچ که به خاطر مشکلات زیست محیطی تعطیل شده و جایگزینی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

این عضو شورای چهارم اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید با برچسب‌های تبليغاتي برخورد شود که منظر شهرها و ورودی همه خانه‌های اصفهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. با صحبتی که با یکی از این افراد داشته‌ام گفته است که شرکت‌های مجوزدار به آنها پول می‌دهند تا برچسب‌ها را در کنار در خانه مردم بچسبانند.

شریعتی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای جهت دادن به تحصیل دانش‌آموزان گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در انتخاب رشته دانش‌آموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص می‌کند در حالی که علاقه اصلی‌ترین مسئله در تحصیل و پیشرفت است.

هم چنين، غلامرضا شیران، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود اظهار کرد: شهرداری اصفهان به خصوص در شورای چهارم بسیار درباره مباحث ترافیکی و پیاده مداری کار کرده است که شایسته تقدیر است. اما هنوز در اصفهان در این زمینه می‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: عبور عابران پیاده از عرض خیابان‌ها هنوز در اصفهان آن طور که باید ایمن و آسوده انجام نمی‌شود. عابران برای حفظ سلامت خود دچار مشکل هستند و برای رفع این مشکل چند سازمان باید به صورت همزمان وارد عمل شوند. سازمان عمران شهرداری اصفهان، معاونت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های مرتبط باید برای فرهنگسازی، اصلاحات هندسی و اقدامات لازمه وارد عمل شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تقاطع‌ها مفهومی وجود دارد به نام تمام قرمز یا All RED به این معنی که چند دقیقه همه چراغ‌ها برای خودروها در همه جهات قرمز است تا افراد پیاده بتوانند به هر سمتی که نیاز دارند حرکت کنند. این اقدام بسیار موثر است و هزینه‌ای هم ندارد.

هم‌چنین، فتح‌الله معین، عضو شوراي شهر اصفهان به اهمیت شفافیت در مسائل شهرداری اشاره کرد و گفت: شفافیت برای شهرداری اصفهان یک ضرورت انکار ناپذیر است. باید همه فعالیت‌های شهرداری اصفهان مکانیزه و تا جای ممکن از دخالت سلیقه‌ای در آن جلوگیری شود. همچنین مردم باید بتوانند بر همه فعالیت‌های شهرداری نظارت کنند و به صورت آنلاین فرآیند کارهای اداری خود در شهرداری را ملاحظه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار