اصفهانی‌ها در حسرت برد سوختند

تیم‌های اصفهانی لیگ هفدهم را چندان امیدوارکننده آغاز نکردند. سپاهان و ذوب‌آهن که حریفانی از استان‌های البرز و خراسان را پیش رو داشتند با دو تساوی هفته اول لیگ را پشت سر گذاشتند تا در همان گام نخست دو امتیاز سرنوشت ساز را از دست بدهند.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : تیم‌های اصفهانی لیگ هفدهم را چندان امیدوارکننده آغاز نکردند. سپاهان و ذوب‌آهن که حریفانی از استان‌های البرز و خراسان را پیش رو داشتند با دو تساوی هفته اول لیگ را پشت سر گذاشتند تا در همان گام نخست دو امتیاز سرنوشت ساز را از دست بدهند. سیاه‌جامگان مشهد و سایپای کرج دو تیمی بودند که در شروع لیگ سد راه تیم‌های دیار نصف جهان شدند تا سپاهان و ذوب‌آهن توفیقی در کسب برد به دست نیاورند و با دو تساوی از میدان خارج شوند. شاید تنها دل‌خوشی نمایندگان اصفهان این باشد که حداقل در هفته اول شکست نخوردند. حالا سپاهان و ذوب‌آهن 2 امتیاز از پنج تیم بالای سرخودشان یعنی پارس جنوبی جم، پرسپولیس، نفت تهران، استقلال خوزستان و نفت آبادان عقب کمتر دارند و باید در هفته آینده برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنند.
میثاقیان به قلعه‌نویی باج نداد
تیم‌های فوتبال سیاه‌جامگان مشهد و ذوب‌آهن آغازکننده بازی‌های لیگ هفدهم بودند. دیداری که افتتاحیه دوره جدید لیگ برتر محسوب می‌شد و البته تا یک روز مانده به برگزاری بازی هنوز ورزشگاه محل برگزاری دیدار مشخص نبود! اما همان‌گونه که پیش‌تر هم اشاره شد بود، همه نگاه‌ها در این بازی بیش از آن‌که به خود میدان بازی دوخته‌شده باشد چهره‌ای آشنای فوتبال ایران یعنی امیر قلعه‌نویی زیرذره بین قرار داشت. مربی صاحب نامی که این فصل با ذوب‌آهن به دنبال جام است و می‌خواهد بار بخت خودش را برای گرفتن یک جام آزمایش کند. ذوبی‌ها که پس از مدت‌ها این دست و آن دست کردن به این سرمربی کهنه‌کار تهرانی رسیدند در حالی وارد لیگ هفدهم شدند که نتایج بازی‌های دوستانه آن‌ها حیرت‌انگیز بود. کسب پنج برد در پنج بازی خط و نشانی بود که قلعه‌نویی برای دیگر مربیان لیگ کشید. البته دو برد ذوب‌آهن برابر تیم ملی ازبکستان و سپاهان بیشتر به چشم آمد و بسیاری از هواداران فوتبال انتظار داشتند سفید و سبزپوشان اصفهانی به هر شکل ممکن با پیروزی از ورزشگاه ثامن مشهد خارج شوند. انتظاری که با نمایش شاگردان اکبر میثاقیان تا حدودی تبدیل به یاس شد چراکه تیم مشهدی حاضر نبود تحت هیچ شرایط با شکست از بازی خانگی‌اش خارج شود. ترغیب بازیکنان به انجام یک بازی درگیرانه تاکتیکی بود که از سوی سرمربی پرجنب و جوش میزبان به شاگردان دیکته می‌شد و البته چنین نمایشی ذوب‌آهنی‌ها را حسابی در تنگنا قرار داده بود. از سوی دیگر میزبان از بازیکن کهنه‌کار و باتجربه‌ای در میانه میدان سود می‌برد که می‌توانست هرلحظه آهنگ بازی تیمش را ملایم و تند کند و حتی خودش به‌تنهایی سرنوشت بازی را تغییر دهد. ستاره این دیدار بدون تردید کسی نبود جز حسین بادامکی که دو بار موفق به گلزنی شد و هرچند گل اول تیمش را با یاری‌گرفتن از محمد نژادمهدی مدافع ذوب‌آهن به ثمر رساند اما در واپسین ثانیه‌های بازی و درحالی‌که مدافعان میزبان به‌صورت فشرده‌ای در محوطه جریمه خودی جمع شده بودند تا تمام روزنه‌های نفوذ حریف را ببندند با یک شوت پای راست دروازه رشید مظاهری را گشود و تیمش را از یک شکست خانگی نجات داد تا دو تیم هم در به ثمر رساندن چهار گل و هم در تقسیم امتیاز به‌تساوی رضایت دهند.
ضربه علیمحدی و نجات کرانچار
تیم‌های فوتبال سپاهان و سایپا در حالی جمعه‌شب در ورزشگاه نقش‌جهان برابر هم صف‌آرایی کردند که حدود 15 هزار هواداران طلایی پوش به استقبال نخستین بازی تیمشان در لیگ هفدهم آمده بودند. هوادارانی که با علی دایی هم رابطه چندان خوبی ندارند و جمعه‌شب هم این سرمربی سرشناس فوتبال ایران از لطف آن‌ها در امان نماند. بزرگترین مشکل کرانچار در بازی با سایپا در اختیار نداشتن دو گلر اصلی تیمش بود. لی اولیویرا و مهدی امینی به دلیل مصدومیت شرایط حضور در نخستین دیدار زردپوشان اصفهانی را پیدا نکردند و کرانچار مجبور شد به‌ناچار از مهدی صدقیان که گلر ناشناسی به شمار می‌آید، استفاده کند. ازقضا همین دروزاه بان گمنام هم توانست تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد. البته رقیب سرشناس او در سایپا یعنی محمدرضا اخباری هم چند بار با واکنش‌های مناسب اجازه گلزنی به مهاجمان میزبان را نداد. اما مهمترین اتفاقات بازی در 10 دقیقه پایانی رقم خورد؛ جایی که دو بار توپ به تور دروازه‌ها چسبید و بازی با اوج هیجان رسید. در دقیقه 80 مهدی ترابی ملی با یک ضربه کات دار تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را به‌جایی دور از دست‌های صدقیان فرستاد تا حریف نرنجی پوش کرجی یک‌بر صفر از میزبان پیش بیفتد.2 دقیقه بعد حسین پایی بهترین بازیکن سپاهان با یک ارسال کوتاه موقعیت نصف و نیمه‌ای را برای جلال‌الدین علیمحدی فراهم کرد و این بازیکن هم به یک ضربه سر درجا توپ را به تور دروازه اخباری دوخت تا شادی دایی و نیمکت نشینان میهمان چندان دوام پیدا نکند. دردقایق پیانی هم سه ضربه سر دروازه‌های دو تیم را به‌طورجدی تهدید کرد که حاصلی به همراه نداشت. دو ضربه از این سه ضربه سر در چهارچوب دروازه نبود اما یکی از آن‌ها که توسط محمد عباس زاده نواخته شده بود با واکنش تحسین‌برانگیز صدقیان گلر سپاهان به خارج از چهارچوب فرستاده شد تا دو تیم با همان تساوی یک‌بریک به کارشان پایان دهند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار