عبدالرسول عمادی:صحیح اوراق امتحان نهایی به صورت الکترونیک

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگه‌های امتحان نهایی به جای این که دستی تصحیح بشوند؛ اسکن شده و در سامانه قرار می گیرد و مصحح از پشت مانیتور اوراق را تصحیح می‌کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگه‌های امتحان نهایی به جای این که دستی تصحیح بشوند؛ اسکن شده و در سامانه قرار می گیرد و مصحح از پشت مانیتور اوراق را تصحیح می‌کند.

عبدالرسول عمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری گردهمایی کشوری تصحیح اوراق امتحانات نهایی اظهار داشت: به منظور اجرای تسهیل تصحیح اوراق امتحان نهایی این همایش یکی از سه همایش منطقه‌ای مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است که در اصفهان، مشهد مقدس و ارومیه برگزار شده است.

وی سامانه الکترونیکی تصحیح اوراق امتحان نهایی را در حال کامل شدن دانست و بیان کرد: در این جلسه نظرات همکاران برای کامل‌تر شدن این سامانه شنیده می‌شود تا برای شهریور ماه سال جاری، اجرای آزمایشی آن در دست اقدام قرار گیرد؛ برگه‌های امتحان نهایی به جای این که دستی تصحیح بشوند؛ برگه‌ها اسکن می‌شود و در سامانه قرار می‌گیرد و مصحح از پشت مانیتور اوراق را تصحیح می‌کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با برشمردن مزایا و محاسن این سامانه خاطر نشان کرد: این سامانه باعث می‌شود تا سرعت و دقت در تصحیح اوراق امتحانات نهایی به مراتب بیشتر شود و اجرای آزمایشی برای یک درس در شهریور ماه در سراسر کشور انجام خواهد شد و نتایج این طرح را برای تحت پوشش قرار دادن امتحانات بیشتر، مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ نهایتاً به این سمت برویم که این سامانه برای کلیه دروس امتحان نهایی اعمال بشود و حتی همکاران بتوانند برای امتحان داخلی خود نیز از این سامانه استفاده کنند.

وی قابلیت نگه‌داری طولانی‌تر اوراق امتحانی را نیز یکی دیگر از مزیت‌های این طرح دانست و عنوان کرد: اوراق دستی پس از مدتی باید امحا بشوند اما با این سامانه امکان نگه‌داری اوراق تا 20 سال نیز وجود دارد؛ در حین تصحیح برگه امتحانی دچار مشکل نخواهد شد چرا که پیش از این ممکن بود برگه مفقود شود یا در حین کار به علت ریختن چایی یا آب روی آن مخدوش شود اما با این سامانه دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

عمادی با تائید وجود برخی تخلفات در برگزاری امتحانات نهایی تصریح کرد: در برخی مناطق دقایقی پیش از شروع امتحان نهایی، تصویری از برگه امتحانی روی صفحات مجازی قرار گرفته بود که با پیگیری‌ها و رهگیری‌های پلیس فتا و مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش متخلفان شناسایی و دستگیر شدند و ثبت شکایت نیز انجام شده است اما تأثیری بر سرنوشت امتحانات نهایی نداشت؛ پس از بررسی نتایج امتحانات مشخص شد که تأثیری نداشته و نگرانی‌ها بیجا بوده است؛ با توجه به این که اوراق دقایقی پیش از شروع امتحان در فضای مجازی قرار گرفته بود امکان سواستفاده گسترده فراهم نبوده است.

وی در پایان شرایط امنیتی و ایمنی سامانه تصحیح الکترونیک اوراق را سطح بالا توصیف کرد و گفت: حداکثر شرایط ایمن و امن سرورها روی سامانه اعمال شده است و حداکثر ضریب امنیتی که در فضای فناوری اطلاعات کشور است بر روی این سامانه اعمال شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار