استفاده از عنوان «شنبه جهنمی در ایران» اغراق و بزرگ‌نمایی است

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: استفاده از عنوان «شنبه جهنمی در ایران» تنها یک اغراق و بزرگ‌نمایی توسط سایت هواشناسی Ecm اروپا است و نمی‌توان به آن استناد کرد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: استفاده از عنوان «شنبه جهنمی در ایران» تنها یک اغراق و بزرگ‌نمایی توسط سایت هواشناسی Ecm اروپا است و نمی‌توان به آن استناد کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سایت هواشناسی Ecm اروپا در نقشه‌های خود، بعد از ظهر روز گذشته (7 مرداد) را به علت گرمای شدید هوا با عنوان «شنبه جهنمی در ایران» نامید، این در حالی است که فاطمه زهرا سیدان کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا حال و هوای کشورمان را نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته معمولی توصیف و اظهار کرد: به علت سامانه بارشی که از شمال وارد کشور شده هوای نواحی شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور با کاهش دما روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه مدل‌های عددی سایت هواشناسی Ecm به صورت میانگین نمایش داده می‌شود و نمی‌توان به آن اطمینان کامل کرد، افزود: حتی دمای هوا در روزهای پیش از 7 مرداد (شنبه) به نسبت گرم‌تر از این روز بوده و مردم سایر استان‌ها تیک گرمایی شدیدتری را در تابستان امسال تجربه کردند در نتیجه به نظر می‌رسد استفاده از عنوان «شنبه جهنمی در ایران» تنها یک اغراق و بزرگ‌نمایی توسط این سایت اروپایی بوده و نمی‌توان به آن استناد کرد.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه از امروز تا روز چهارشنبه هوای استان خنک می‌شود، بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ناپایداری‌های ضعیف طی دو روز آینده بر روی استان است که با کاهش دو درجه‌ای هوا روبه‌رو است.

وی در پایان عنوان کرد: بر این اساس آسمان در اکثر نقاط استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمال شرق گاهی باد و گرد و خاک محلی وجود دارد که در مناطق غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار