چگونه یک خانه رمانتیک داشته باشیم؟

آناهیتا پاک نژاد، کارشـــناس ارشد مهندسی معماری، مــدرس دانشگاه و طراح معماری و دکوراسیون داخلی به چند راه برای رسیدن به یک خانه رمانتیک پرداخته است که به آن اشاره می‌کنیم:خانه و تزئینات، آرایـــه ها و نماهای آن از یک سو می تواند کم و بیش بازتابی از خلق و خو و ویژگی های شخصیتی صاحب آن باشد و از ســـویی دیگر در حال و هوا و روحیات ساکنانش تاثیر بگذارد.

آناهیتا پاک نژاد، کارشـــناس ارشد مهندسی معماری، مــدرس دانشگاه و طراح معماری و دکوراسیون داخلی به چند راه برای رسیدن به یک خانه رمانتیک پرداخته است که به آن اشاره می‌کنیم:خانه و تزئینات، آرایـــه ها و نماهای آن از یک سو می تواند کم و بیش بازتابی از خلق و خو و ویژگی های شخصیتی صاحب آن باشد و از ســـویی دیگر در حال و هوا و روحیات ساکنانش تاثیر بگذارد. از این رو و به ویژه از منظر دوم، چگونگی آراستن منزل، نوع و چیدمان وسایل و دکوراسیون داخلی اتاق اهمیتی بسیار می‌یابد. شـــناخت سبک هـــا و ویژگی هـــای آنهــا یکــی از مهم ترین کارهایی است که باید قبل از شروع دکوراسیون انجام دهیم. هر ســـبک، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد که اگر رعایت نشود، نتیجه مطلوبی از کار گرفته نمی شود. یکی از سبک های پر کاربرد امروز سبک رمانتیک است. زمانی که به خانه رمانتیک فکر می کنیم چه تصویری خواهیم دید؟ قطعا واژه خانه رمانتیک به خانه ای اطلاق می شود که محیطی آرام و روشن دارد که حضور در چنین فضایی احساسات ما را تحریک می کند و از دیدن آن لذت خواهیم برد . اما برای داشتن خانه رمانتیک چه کاری باید انجــام شود؟ در‌ زیر به چند ویژگی بارز اشاره می کنیم.

رنگ
در چیدمان فضا به سبک رمانتیک یکی از پارامتر های اصلی و مهم، شناخت رنگ ها و روان شناسی رنگ است‌. از دو ترکیب رنگ می توان در فضاهایی با دکوراسیون رمانتیک استفاده کرد که کاملا مطابق با سلیقه و روحیه افراد بستگی دارد. یکی از ترکیب رنگ ها پر کاربرد استفاده از رنگ های ملیح و روشن با پس زمینه سفید است. رنگ هایی همچون صورتی، یاسی، آبی آسمانی، لیمویی و سبز روشن و ترکیب مطلوبی از این رنگ ها در کنار طرح‌های گلدار با رنگ هایی از این دست. دسته دوم استفاده از رنگ های گرم و خاطره انگیز، با استفاده از جاذبه‌های زمان‌های گذشته زندگی خود را خیال انگیز سازید .از بنفش مایل به صورتی برای دکوراسیون رمانتیک استفاده کنید که گرم است و حال و هوای نوستالژیک شیرینی دارد.

گل و گیاه
در دکوراسیون رمانتیک به دو روش می توان از گل و گیاه استفاده کرد‌. ابتدا استفاده از پارچه ها، کاغذ دیواری، ظروف با طرح و نقش گل و گیاه و دیگری استفاده از گل های آپارتمانی‌. طرح های گلدار در دکوراسیون منزل مانند خود گل ماهیت و ظرافت زنانه دارد و می تواند فضایی پر انرژی و پر جنب و جوش ایجاد کند. استفاده از طرح های گلدار در کار شاید به نظر بسیار ساده برسد؛ اما این طرح با توجه به تنوع در نوع گل، اندازه و رنگ بسیار متفاوت عمل می کند. گیاهان گلدار با گل های رنگا رنگ می تواند بهترین گزینه برای تزئین خانه باشد. مطمئن باشید لطافت و طراوت گل های طبیعی فضای خانه شما را سرشار از حس تازگی خواهد کرد. استفاده از گیاهـان خانگی و آپارتمانی در دکوراسیون خانه علاوه بر آن که جلوه ای شاد، زیبا و با طراوت به خانه می بخشد، در پاک سازی هوای محیط و افزایش میزان آرامش اعضای خانواده بسیار موثر است.

نور
شرط اول موفقیت در نورپردازی اتاق های خانه، هماهنگ کردن چراغ ها با نقشی است که به عهده دارند. سپس تامین منبع نور برای ایجاد فضایی جذاب، امن و راحت است. در سبک رمانتیک، ایجاد فضایی روشن و پر نور مورد نیاز است‌. زیرا فضاهای روشن و پر نور، سستی و بی حالی را از بین می برند و ایجاد انرژی می کنند. چنانچه لوازم جانبی برای نورپردازی در دســترس نباشد، یافتن نقطه مناسب برای هر منبع روشنایی و انتخاب درست لامپ و حباب و سایر اجزا همه در ایجاد حال و هوایی نهایی موثر است.

شمع
به عقیده برخی از طراحان داخلی شــــمــــع ســــتون تزئینــــات داخلی خانه بوده و حضور شمع ها در جای جای خانـــه می توانــــد زینـت بخــش باشد. در نشیمن، اتاق ناهارخوری یا حتی در حمام و آشپزخانه نیز جلوه ای خاص دارد. بنا به نوع کاربرد شمع ها شکل ظاهری آنها متفاوت است. در دکوراسیون با سبک رمانتیک شمع های ساده با رنگ‌های خنثی مثل سفید یا کرم بسیار پر کاربرد است. هـــنــگــامــــی کــــه شــــمع مـــی ســــوزد و روشنایی می دهد، محیطی آرام و حـــس لطیفــی ایجاد می کند.برای داشـــتن خانه ای رمانتیک و زیبا داشتن شمع های تزئیــن شده با سبکی خاص و متفاوت می توانــــد بســــیار موثـــر باشد‌.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار