معاون شهردار اصفهان: به حداقل رساندن لرزش‌های حرکت مترو را با نصب «فرش پیور»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای جلوگیری از انتقال لرزش عبور مترو به آثار باستانی، لایه‌ای با عنوان فرش پیور میان ریل‌ و تراورس‌های متروی اصفهان نصب شده و لرزش‌های ناشی از حرکت مترو را به حداقل رسانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای جلوگیری از انتقال لرزش عبور مترو به آثار باستانی، لایه‌ای با عنوان فرش پیور میان ریل‌ و تراورس‌های متروی اصفهان نصب شده و لرزش‌های ناشی از حرکت مترو را به حداقل رسانده است.

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت متروی اصفهان اظهار کرد: از هفته آینده شهروندان اصفهان می‌توانند برای عبور و مرور در سطح شهر از مترو استفاده کنند.

وی افزود: اصفهان به دلیل آثار تاریخی در زیر زمین به عنوان یک شهرموزه محسوب شده و مورد توجه نهادهای جهانی همچون یونسکو است و حفاری جهت احداث خطوط مترو در این شهر باعث شد تا آثار تاریخی نهفته در شهر اصفهان کشف شود و این یک مزیت بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: همیشه این حساسیت برای شهر اصفهان بوده که آیا عبور مترو می‌تواند در آثار تاریخی این شهر خللی ایجاد کند؟ این حساسیت‌ها تا حدودی مانع توسعه حمل و نقل شهری در اصفهان نیز شده است و نگاه سنت‌گرایی شاید این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که در نقطه‌ای متوقف شویم و پیشرفتی نداشته باشیم اما چنین چیزی نیست و در عین حفظ تاریخ و هویت درصدد پیشرفت و توسعه شهری خواهیم بود.

صلواتی عنوان داشت: تست لرزه‌نگاری ارتعاشات مترو هفته گذشته برای نخستین بار در شهر اصفهان انجام شد و خوشبختانه نتایج امیدوارکننده و قابل قبولی داشت، این امر کمک می‌کند تا بتوانیم علاوه بر حفظ تاریخ و میراث فرهنگی شهر، همگام با جریان توسعه، رفاه شایسته شهر را برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: تائید سامانه پایش تست ارتعاشات متروی اصفهان توسط سازمان میراث فرهنگی، اطمینان خاطری برای علاقه‌مندان و دوستداران میراث فرهنگی و آثار باستانی بود؛ احداث خط یک متروی اصفهان سازگار با الزامات و استانداردهای میراث فرهنگی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: طی 2 سال اخیر در روند احداث خط یک متروی اصفهان به خصوص ایستگاه‌های میدان امام حسین و میدان انقلاب، شهرداری اصفهان تعاملات بسیار خوبی با میراث فرهنگی داشت.

وی ادامه داد: پایه‌های کاخ جهان‌نما در میدان امام حسین حفظ، تثبیت و تحکیم شده است و دغدغه‌های میراث فرهنگی یکی پس از دیگری در حال تثبیت است و حساسیت‌های دوستداران آثار باستانی در نظر گرفته شده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: حاشیه‌هایی که گاهاً برای مدیریت شهری اصفهان ایجاد شده، همواره باعث کند شدن جریان توسعه و پیشرفت این شهر بوده است.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ارتعاشات و آسیب‌رسانی به آثار تاریخی اصفهان اذعان داشت: برای جلوگیری از انتقال لرزش عبور مترو به آثار باستانی، لایه‌ای با عنوان فرش پیور میان ریل‌ و تراورس‌های متروی اصفهان نصب شده و لرزش‌های ناشی از حرکت مترو را به حداقل رسانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ابراز کرد: پس از بررسی میراث فرهنگی هیچ‌گونه ارتعاشاتی در طول تونل‌ها وجود نداشته و تنها در لحظه رسیدن قطار به ایستگاه‌ها لرزش‌های اندکی احساس می‌شود؛ براساس داده‌های علمی و مطالعاتی دانشگاه اصفهان، ارتعاشات متروی اصفهان از حد استاندارد و نرمال بسیار پایین‌تر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار