آخرین جزئیات از شرایط ۴ قلوهای اصفهانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴ قلوهای اصفهانی که با سزارین به دنیا آمدند در سلامت کامل هستند و تنها یکی از نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴ قلوهای اصفهانی که با سزارین به دنیا آمدند در سلامت کامل هستند و تنها یکی از نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، زمستان سال گذشته بود که خبر به دنیا آمدن 5 قلوهای اصفهانی در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بوده و حاشیه‌های بسیاری نیز داشت، 5 قلوهایی که از آن‌ها تنها یک پسر زنده ماند و 4 نوزاد دیگر به دلیل مشکلاتی که وجود داشت از دنیا رفتند.
در آن زمان پدر این 4 نوزاد نگرانی‌های ناشی از مشکلات کاری خود و اضطراب همسرش را دلیل از بین رفتن نوزادان می‌دانست، حال و پس از گذشت چندین ماه خبری مبنی بر به دنیا آمدن 4 نوزاد دیگر در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان در رسانه‌ها منتشر شد و رسانه ملی نیز گزارشی از به دنیا آمدن این نوزادان به تصویر کشید.

حال مادر و 4 نوزادش خوب است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون وضعیت 4 قلوهای اصفهانی و مادر آن‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: این 4 قلوها 3 پسر و یک دختر هستند و با عمل سزارین به دنیا آمدند که از 4 قلوها 3 نوزاد مرخص شده و یک نوزاد دیگر در بیمارستان مراقبت می‌شود.

کیانوش جهان‌پور افزود: هر 4 نوزاد خوب و در سلامت کامل به سر می‌برند، مادر این نوزادان نیز پس از عمل مشکل خاصی نداشت و به همراه 3 نوزادش از بیمارستان مرخص شد.

هزینه بیمارستان 4 قلوها زیاد نیست

وی با اشاره به هزینه‌های زایمان 4 قلوی اصفهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز تسویه نهایی صورت نگرفته اطلاعات دقیقی از هزینه آن در دست نیست، اما پدر خانواده بیمه دارد و یارانه سلامت نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد، هزینه بیمارستان زیاد نمی‌شود.

جهان‌پور درباره اینکه چه مراقبت‌های ویژه‌ای برای 4 نوزاد و مادر آن‌ها در نظر گرفته شده، تصریح‌کرد: زمانی که زایمان 4 یا 5 قلو باشد مشکلات نیز بیشتر می‌شود و شرایط سختی برای مادر و نوزادان پیش می‌آید اما زمانی که در بیمارستان زایمان و عمل صورت گرفته به طور قطع همه مراقبت‌ها صورت می‌گیرد.

جهان‌پور در پاسخ به این سؤال که در سال 96 چه تعداد زایمان بیش از 4 نوزاد داشته‌ایم، بیان کرد: امسال نخستین بار است که 4 قلو داشته‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار