مبتلایان به کم خونی بامیه بخورند

بامیه برای افرادی که دارای چربی خون هستند مفید است، زیرا نوع فیبر موجود در بامیه از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود.

بامیه برای افرادی که دارای چربی خون هستند مفید است، زیرا نوع فیبر موجود در بامیه از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود.

متخصص طب سنتی در خصوص خواص بامیه به خبرنگار ایمنا گفت: بامیه علاوه براینکه دارای مقدار کمی کالری است، سرشار از ویتامین‌های گروه A، تیامین، B۶، c، اسید فولیک، ریبوفلاوین، کلسیم، روی و فیبر رژیمی است.

زینب زمانی افزود: پروتئین و روغن موجود در دانه‌های بامیه از نوع درجه یک پروتئین گیاهی محسوب می‌شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بامیه سرشار از اسیدهای آمینه است و به خاطر داشتن مقادیر فراوان اسید فولیک مصرف آن به زنان باردار توصیه می‌شود.

وی در مورد خواص دارویی این میوه دوست داشتنی بیان کرد: موسیلاژ و فیبر موجود در بامیه، میزان قند خون را تنظیم می‌کند. همچنین به خاطر اینکه درصد بیشتری از این میوه را آب تشکیل می‌دهد، از ایجاد گاز و یبوست و نفخ در شکم پیشگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: مصرف بامیه برای کاهش وزن مفید است،.به انتشار باکتری خوب به نام پروبیوتیک در بدن، کمک می‌کند و برای تقویت و شادابی مو مفید است.

این متخصص طب سنتی همچنین بیان داشت: بامیه با داشتن خاصیت ملین، روده‌های حساس را تسکین می‌دهد و زخم‌های دستگاه گوارش را ترمیم می‌کند.

به گزارش ایمنا، بامیه، شامل غلاف گوشتی است که دارای مقطعی ۵ یا۶ ضلعی بوده که از قاعده به طرف راس به تدریج باریک و نوک تیز می‌شود. طول این میوه به ۳ تا ۷ سانتی‌متر می‌رسد. درون میوه در چند ردیف،‌ دانه‌های سفید رنگ و نرمی قرار دارند که پس از رسیدن به رنگ سبز کم رنگ تغییر یافته و سفت می‌شوند.

بامیه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B از جمله اسیدفولیک B ۵، B ۲، B ۶ و عناصری مانند منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج، اثرات مثبت فراوانی بر سلامت انسان دارد.

همچنین فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی مانند بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش می دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار