تحلیف حساس

پنجشنبه هفته جاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی در حسینیه امام خمینی (ره) و با حضور مقامات لشکری و کشوری و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و شنبه هفته آینده نیز، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی انجام می شود . از هم اکنون، مقدمات برگزاری این دو مراسم مهم در حال فراهم شدن است.

پنجشنبه هفته جاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی در حسینیه امام خمینی (ره) و با حضور مقامات لشکری و کشوری و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و شنبه هفته آینده نیز، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی انجام می شود . از هم اکنون، مقدمات برگزاری این دو مراسم مهم در حال فراهم شدن است.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در روز شنبه هفته آینده گفت: دکتر لاریجانی به عنوان رئیس‌ مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه برای برگزاری یک تحلیف باشکوه هماهنگی‌های لازم را داشته‌اند و انتظار ما این است که مراسم بسیار خوبی برگزار شود. حسین شیخ‌الاسلام در گفت وگو با تسنیم افزود: دعوت‌های بسیار خوبی از مقامات کشورهای مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده و پیش‌بینی ما این است که مقامات و نمایندگان حدود 100 کشور در مراسم تحلیف حضور داشته باشند که این مهم نشانگر اهمیت ایران برای کشورهای منطقه و جهان است. مشاور وزیر امور خارجه همچنین گفت: استقبال کشورهای مختلف برای حضور در مراسم تحلیف آقای دکتر روحانی نشان می‌دهد که ایران امروز بیش از پیش در عرصه دیپلماتیک به یک کشور مهم و اثرگذار تبدیل شده و کشورهای مختلف اهمیت ایران را به خوبی درک می‌کنند. از سوی دیگر، جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور بعدازظهر روز گذشته با موضوع برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین، در همین زمینه، معاون امنیتی وزارت کشور جزئیات جدیدی از تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای این مراسم را اعلام کرد. ذوالفقاری گفت:‌ تمام پیش‌بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی این مراسم انجام و مسئولیت‌ها مشخص شده است. البته در مراسم تحلیف با توجه به شمار بالای هیئت‌های شرکت کننده در این مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از «حساس» به «حیاتی» تغییر داده‌ایم. وی با بیان این مطلب که مسئول تامین امنیت کلی مراسم تحلیف رئیس جمهوری، قرارگاه ثارالله تهران است، تصریح کرد:‌ جلسات متعددی برای تامین امنیت مراسم روز تحلیف برگزار شده، مسئولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است. ذوالفقاری همچنین با اشاره به حمله تروریستی اخیر به مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال گروه تروریستی داعش از تور اطلاعاتی ما عبور کردند؛ اما بعد از این حوادث ما اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام دادیم. وی افزود: وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی عناصر بسیاری را در ارتباط با این موضوع مورد هدف قرار داده‌اند. البته باید خاطرنشان کنم برخی از این افراد ناآگاهانه وارد تشکیلات شده بودند؛ اما برخی دیگر برای اقدام تروریستی و با آگاهی کامل وارد چنین گروه‌هایی شده بودند که ما تدابیر دیگری اندیشیده‌ایم. معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: بعد از حادثه تروریستی مجلس ما به چندین تیم ضربه زدیم و باید بگویم این حادثه باعث شد برای حفاظت اماکن و تاسیسات طرحی را آماده کنیم و در شورای امنیت اجتماعی به تصویب رساندیم که برای شورای امنیت ملی فرستادیم و منتظر جواب آنها هستیم. امیدواریم این طرح در مجلس به تصویب برسد. ما اماکن و تاسیسات را طبقه‌بندی کرده‌ایم تا حفاظت گسترده‌ای برای آن‌ها صورت بگیرد. غیر از مراکز دولتی، تاسیسات آب، ‌ برق و اساسی نیز در این طرح قرار دارد. این مقام امنیتی تاکید کرد: در سال ۹۳ طرح خنثی‌سازی اقدامات تروریستی را به تصویب رساندیم؛ اما با توجه به تغییرات حاصل شده و حوادث عراق و سوریه که گروه‌های تکفیری در آن ضربه خورده‌اند آن را تغییر داده‌ایم. معاونان سیاسی و امنیتی کشور را توجیه خواهیم کرد که با طرح جدید، زوایایی که در گذشته پنهان مانده بود روشن شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار