درباره درخواست حضور تماشاگران زن در ورزشگاه

شرایط امروز آقای روحانی پس از انتخاب ایشان در اردیبهشت ١٣٩٦، شرایطی است که ایشان به‌خاطر انتخاب اعضای کابینه خود تحت فشارهای مختلفی قرار دارند.

روزنامه شرق: شرایط امروز آقای روحانی پس از انتخاب ایشان در اردیبهشت ١٣٩٦، شرایطی است که ایشان به‌خاطر انتخاب اعضای کابینه خود تحت فشارهای مختلفی قرار دارند. اینکه ایشان چه انتخابی می‌کنند، چه گزینه‌هایی مطرح است و چه توصیه‌ها و منع‌هایی برای کابینه دوازدهم به ایشان شده، همه‌وهمه حکایت از آن دارد که در این شرایط خاص و ویژه، همراهی او در اولویت قرار دارد و نباید بعضا با برخی اقدامات که می‌تواند شایسته و حتی زیبا به نظر برسد، در این روند اخلالی ایجاد کنیم یا بهانه برای لطمه به آن به وجود آوریم.

ما در اردیبهشت امسال، آقای روحانی را انتخاب کردیم، اکنون نیز در مسیر حمایت از او هستیم و به تجربه دریافته‌ایم که او نیز، حسن نظر دارد و منافع ما و کشورش را در اولویت اقدامات خود قرار داده است. بنابراین به نظر می‌رسد، هر اقدامی که به صورتی مانعی بر سر راه ایشان ایجاد کند یا از اشتیاق او بکاهد یا اصولگرایان را به هجمه‌ای تازه فرابخواند، اقدام پسندیده‌ای نباشد.

اینکه خانم‌های ورزشکار کشور، از آقای روحانی برای حضور در ورزشگاه در روز جشن قهرمانی فوتبال، دعوت به عمل آورده‌اند در نوع خود، فی‌نفسه حرکت زیبایی است. زیباست که به‌عنوان یک مطالبه مهم از رئیس‌جمهور منتخب خود که شعارهایش مدافع حقوق زنان است بخواهیم با حضور خود در ورزشگاه، مقدمات ورود زنان به ورزشگاه را فراهم کند. اين همراهی‌، لذت حمایت از دولت منتخب را با لذت ناشی از دموکراسی دوچندان می‌کند، اما در کنار این دعوت، باید مراقب بود که شیطنت‌هایی با اسم این دعوت به راه نیفتد و از موقعیت به‌وجودآمده از سوی برخی سوءاستفاده صورت نگیرد. به عبارت دیگر در مسیر همراهی با آقای رئیس‌جمهور، چنین ایده‌هایی ناب و بکر هستند، اما امیدوارم وعده اجرائی‌شدن آنها به زمانی موکول شود که سوءظن‌ها و نگرانی‌ها برطرف شده باشد تا امکان هرگونه سوءاستفاده‌ای از طرف مغرضان گرفته شود.

چند روز پیش در خدمت فراکسیون زنان مجلس بودم. افتخار است حضور در کنار نمایندگانی که خود انتخابشان کرده‌ام. چنین امری را اگر به دولت تسری بدهیم، حضور و همراهی چهارساله در کنار دولتی که انتخابش کرده‌ایم، نیز یک افتخار به حساب می‌آید، بنابراین اگر احساس می‌کنیم که خدای‌نکرده ممکن است از حرکت ما، تعابیر غلطی شود، مورد سوءاستفاده قرار بگیرد یا روحانی را در یک فشار مضاعف قرار دهد، باید آن تصمیم و آن حرکت را به زمان دیگری موکول کنیم، چراکه هدف غايی از این حضور داریم و می‌خواهیم شاهد مشارکت حداقل ٣٠ درصدی زنان در کابینه دوازدهم باشیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار