خبرنگاران بررسی کنند بودجه های فرهنگی استان اصفهان کجا خرج می شود

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان تاکید کرد: متأسفانه هنوز مشخص نیست بودجه های فرهنگی استان اصفهان کجا خرج می شود و بی شک یکی از رسالت های خبرنگاران و مطبوعات بررسی این موضوع مهم است.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان تاکید کرد: متأسفانه هنوز مشخص نیست بودجه های فرهنگی استان اصفهان کجا خرج می شود و بی شک یکی از رسالت های خبرنگاران و مطبوعات بررسی این موضوع مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضل اله سلطانی در نشست خبری انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان که در جمع خبرنگاران و در آستانه برگزاری نخستین جشنواره رسانه های مکتوب و مجازی برگزار شد، گفت: این جشنواره ۱۸ مردادماه سال جاری در سالن اجتماعات اداره کل راه شهرسازی استان اصفهان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان از بهمن ماه سال گذشته در صدد برگزاری جشنواره رسانه های مکتوب و مجازی با همکاری خانه مطبوعات برآمد، اظهارکرد: پس از آن با خبر شدیم که خانه مطبوعات استان اصفهان هم قرار است جشنواره ای که هر سال ارشاد برگزار می کرد، را برگزار کند و ما هنگام رونمایی پوستر جشنواره خانه مطبوعات، از این موضوع با خبر شدیم.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان تصریح کرد: شاید اگر خانه مطبوعات با این انجمن همکاری می کردند، نیاز نبود جداگانه جشنواره ای برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنفی روزنامه نگاران با خانه مطبوعات این استان مشکلی ندارد و حتی اعلامیه مشترک صادر شده تا این ذهنیت پیش نیاید، گفت: در واقع سیاست های اشتباه معاونت مطبوعاتی ارشاد باعث این دوگانگی شد و ما از مدیر کل ارشاد اصفهان انتظار داشتیم این نکته را یادآوری کنند که در اصفهان یک تشکل نداریم اما این اتفاق نیفتاد و بخشنامه تهران را در اصفهان عملیاتی کردند.

سلطانی افزود: با گذشت ۲۰ سال از آغاز فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران، همچنان چراغ انجمن در اصفهان روشن است و تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه با شکوهترجشنواره رسانه های مکتوب و مجازی می کند.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام فراخوان ۱۰۸۳ اثر بع دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهارکرد: از این تعداد ۷۵ اثر در بخش مقاله، ۲۸۵ گزارش، ۱۴۲ یادداشت، ۱۳۸ تیتر، ۹۰ کاریکاتور، ۲۰۱ عکس، ۳ چکیده مقاله و ۵ مقاله انتقادی بوده است.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان ادامه داد: آثار پذیرفته شده در بخش نیمه نهایی داوری شده اند و داوری نهایی نیز تا پایان هفته انجام و نفرات برتر مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه های مکتوب و مجازی اولین جشنواره ای است که داوران آن از اساتید استان هستند، افزود: نحوه تعیین داوران به گونه ای بود که هیأت دبیران از افراد با تجربه استان بودند و سابقه فعالیت در دیگر استان ها را داشتند و برحسب تجربه افرادی که توانایی داوری را داشتند، معرفی کردند.

سلطانی شناسایی چهره های گمنام رسانه ای اصفهان را یکی از اهداف مهم این جشنواره خواند و تاکید کرد: تمام آثار رسیده با یک کُد به مرحله داوری راه یافتند و آثار برتر منتخب در کتابی وزین چاپ خواهد شد.

وی حمایت از جوانان صاحب قلم و فعالان رسانه های استان اصفهان را مهمترین هدف انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان دانست و اظهارکرد: در این جشنوار نفرات اول، دوم یا سوم نداریم بلکه در هر بخش سه نفر برگزیده معرفی می شوند.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان یادآور شد: برگزیدگان جشنواره دو دسته هستند افرادی که در روز جشنواره نام آنها اعلام می شود و افرادی که آثار آنها در کتاب جشنواره چاپ و به عنوان توانمندی های استان به سراسر کشور ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیه مراحل تولید فکر از شروع تا انتهای جشنواره و حتی داوری توسط رسانه های بومی در حال انجام است.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این جشنواره حامی دارد یا خیر؟، گفت: اشکالی که وجود دارد از NGO های ما است که شکل نگرفتند تا روی پی خود بایستند، تشکل ها نباید به کمک دیگران وابسته باشند.
وی ادامه داد: در کشور ما این واقعیت هنوز به وجود نیامده است و تشکل ها وابسته به اسپانسرها شده اند و این موضوع جای تأسف دارد.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان گفت: ما بنا را گذاشتیم که هیچ دستگاهی به ما کمک نکند، ضمن اینکه در صورت اعلام حمایت دستگاهها، از آنها استقبال می کنیم اما واقعیت این است که برخوردهای دو گانه ای در ارتباط با حمایت از تشکل ها در استان ما صورت می گیرد.

وی با انتقاد از اینکه هنوز مشخص نیست بودجه های فرهنگی استان که در برپایی جشنواره های فرهنگی و مطبوعاتی هم به کمک برگزارکنندگان نمی آید، کجا خرج می شود، تصریح کرد: یکی از رسالت های خبرنگاران و مطبوعات این است که بررسی کنند بودجه های فرهنگی کجا هزینه می شود./


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار