کسب رتبه‌های تک رقمی نشریات دانشگاه اصفهان در رتبه بندی"ISC"

نشریه پژوهش های حسابداری و مالی دانشگاه اصفهان با کسب رتبه چهارم و نشریه مدیریت دارائی و تامین مالی با کسب رتبه هشتم در میان بیش از ۱۰۰۰ عنوان نشریه فارسی زبان، جزء مجلات ۱ درصد برتر کشور شدند.

نشریه پژوهش های حسابداری و مالی دانشگاه اصفهان با کسب رتبه چهارم و نشریه مدیریت دارائی و تامین مالی با کسب رتبه هشتم در میان بیش از ۱۰۰۰ عنوان نشریه فارسی زبان، جزء مجلات ۱ درصد برتر کشور شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با اشاره به گزارشات پایگاه استنادی جهان اسلام، اظهار کرد: نشریات پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی و جامعه شناسی رتبه های اول و دوم در ۶۹ نشریه رشته موضوعی علوم اجتماعی، نشریه علوم شناختی و رفتاری رتبه هفتم در میان ۳۷ نشریه علوم تربیتی، نشریه تحقیقات بازاریابی نوین رتبه هشتم در میان ۴۸ نشریه مدیریت و نشریه پژوهش های ادب عرفانی و نشریه فنون ادبی نیز به ترتیب رتبه های چهارم و دهم را در شاخه ادبیات و زبانها در میان ۵۵ نشریه این رشته موضوعی کسب کرده اند.

امیر رحیمی همچنین اعلام کرد: در میان ۲۴ نشریه فارسی زبان دانشگاه اصفهان که در رتبه بندی این پایگاه قرار گرفته اند ۷ نشریه در چارک اول، ۷ نشریه در چارک دوم، ۷ نشریه در چارک سوم و ۲ نشریه در اخرین چارک قرار گرفته و یک نشریه حائز هیچ رتبه ای نشده است و این درحالی است که نشریاتی در این چارک بندی قرار گرفته اند، در سالهای ۹۲ تا ۹۴ منتشر شده اند.

شایان ذکر است بنا بر اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام نحوه طبقه بندی نشریات در سطح بندی جدید بطور اساسی تغییر نموده است. در سال گذشته طبقه بندی نشریات در ۸ کلان دسته موضوعی صورت می گرفت که در سال جاری دانش منتشر شده در سطح جهان اسلام به حدود ۶۰ دسته موضوع تقسیم بندی شده است. با توجه به تفاوت در رفتار استنادی نشریات در رشته های مختلف، درجه بندی کیفی آنها در هر رشته به صورت مستقل بدست آمده است. قابل ذکر است نحوه ارزیابی و رتبه بندی نشریات بر اساس تقسیم بندی های موضوعی تخصصی در دومین همایش سنجش و ارزیابی علم دانشگاه اصفهان از سوی اداره انتشارات این دانشگاه به کارشناسان پایگاه استنادی جهان اسلام حاضر در این همایش پیشنهاد شد.

مقالات ۳۴ نشریه از نشریات دانشگاه اصفهان در حال حاضر در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه می شود. با اجرای طرح تحول نشریات دانشگاه اصفهان انتظار می رود در سالهای آتی بیش از پیش شاهد ارتقا جایگاه نشریات در پایگاه های معتبر استنادی باشیم.

در این میان نشریات پژوهش های حسابداری و مالی به سردبیری دکتر ایزدی نیا، مدیریت دارائی و تامین مالی به سردبیری دکتر فتحی،پژوهش های علوم شناختی و رفتاری به سردبیری دکتر ملک پور، تحقیقات بازاریابی نوین به سردبیری دکتر صنایعی، جامعه شناسی کاربردی و پژوهش های امنیت و نظم اجتماعی به سردبیری دکتر ربانی و پژوهش های ادب عرفانی به سردبیری دکتر میرباقری فرد در چارک اول حوزه موضوعی نشریات مرتبط قرار گرفته اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار