شناسایی اولیه ۱۰۰ روستا با قابلیت توسعه گردشگری در پهنه استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام تشکیل کمیته بازنگری در شاخصه‌های تعیین روستاهای هدف گردشگری استان، از شناسایی اولیه یک‌صد روستا با قابلیت توسعه گردشگری در پهنه استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام تشکیل کمیته بازنگری در شاخصه‌های تعیین روستاهای هدف گردشگری استان، از شناسایی اولیه یک‌صد روستا با قابلیت توسعه گردشگری در پهنه استان اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،فریدون الهیاری اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در حوزه روستاها و همچنین در راستای سیاست گسترش گردشگری در تمامی پهنه استان اصفهان، گروهی از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با همکاری ادارات میراث فرهنگی شهرستان استان اقدام به بررسی وضعیت روستاهای هدف گردشگری استان کرده‌اند.
وی افزود: در طی هفت سال گذشته، کارشناسان اداره کل با بررسی‌های به عمل آمده، 23 روستای هدف گردشگری را در سطح استان شناسایی کرده‌اند که در طی این چند سال تلاش شده تا شاخصه‌های گردشگری در این روستاها توسعه یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: با روند توسعه گردشگری به‌ویژه در طی چهار سال اخیر، تلاش در راستای توسعه متوازن گردشگری در تمامی نقاط گردشگری، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که روستاهایی که در سطح استان از قابلیت توسعه بر مبنای گردشگری برخوردارند بیش از میزبان تعیین شده در طی سال‌های گذشته است و برآوردهای اولیه حاکی است که بیش از یک‌صد روستا در کل استان اصفهان از این قابلیت برخوردارند.
وی در راستای تحقق گردشگری در این روستاها عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا امروز کمیته ویژه‌ای برای ارزیابی و بازنگری در شاخصه‌های تعیین روستاهای هدف گردشگری استان تشکیل شد، بر این اساس کارشناسان اداره کل با همکاری ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها نسبت به تعیین روستاهای جدید هدف گردشگری در استان اقدام کنند.
الهیاری به شاخصه‌های تعیین این روستا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بررسی‌های جدید، تمامی ظرفیت‌های روستاهای سراسر استان در 24 شهرستان و در 800 دهستان استان با بررسی اولویت‌هایی همچون قابلیت‌های گردشگری طبیعت، وضعیت بافت تاریخی روستا، بررسی آثار تاریخی و ارزش آن‌ها، وضعیت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اعم از تعداد کارگاه‌ها و تعداد هنرمندان، راه‌های دسترسی روستا، بررسی وضعیت اقلیم روستا و استعداد روستا در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری همچون تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی با هماهنگی مسئولین استان و محلی بررسی و روستاهای جدید بر این اساس معرفی شده و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روی آن‌ها صورت می‌پذیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار