جشنواره پنالتی‌ها را پرسپولیس برد

پرسپولیس صدرنشین با یک پنالتی مشکوک و جنجالی برنده ال کلاسیکوی ایرانی شد.

جشنواره پنالتی‌ها را پرسپولیس برد
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

ورزشگاه : آزادی
تماشاگر : 60 هزار نفر
گل‌ها : مهدی طارمی (دقیقه 56) و رامین رضاییان (دقیقه 87) برای پرسپولیس؛ طالب ریکانی (دقیقه 81) برای سپاهان
اخطار : سروش رفیعی (دقیقه 27) و وحید امیری (دقیقه 90) از پرسپولیس؛ مهرداد محمدی (دقیقه 32)، لی اولیویرا (دقیقه 55) و احسان حاج صفی (دقیقه 70) از سپاهان
اخراج : احسان حاج صفی (دقیقه 87- کارت زرد دوم)
پرسپولیس : علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده (87- شهاب کرمی)، محسن ربیع خواه (79- شهاب کرمی)، رامین رضاییان، محسن مسلمان (90+3- سامان نریمان جهان)، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی
سرمربی : برانکو ایوانکوویچ
سپاهان : لی اولیویرا، جلال عبدی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، رسول نویدکیا (77- طالب ریکانی)، محمود قائد رحمتی، سرور جباروف (54- فرید بهزادی کریمی)، مهرداد محمدی، جلال علی محمدی و مسعود حسن زاده (دقیقه 72- حسین پاپی)
سرمربی : عبدالله ویسی
داور : محمدرضا اکبریان، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر و شاهو اصلانی

شرح بازی:
دیدار 2 تیم شکست خورده هفته گذشته در حالی آغاز شد که در همان ابتدای بازی پرسپولیس روی نفوذ از عمق دفاع سپاهان توسط وحید امیری این فرصت را داشت که دروازه خالی را باز کند اما کولیبالی توپ را از روی خط برگشت داد. در ادامه سپاهان قصد داشت با بازی دفاعی و بدون ریسک راه‌های نفوذ پرسپولیس را ببند اما علیرغم این مسئله پرسپولیس چند موقعیت عالی گلزنی ایجاد کرد که اگر طارمی دقت بیشتری در نواختن ضربات پایانی داشتی پرسپولیس به گل هم می‌رسید.
نیمه دوم اما متفاوت دنبال شد. در حالی که پرسپولیس هرچه زده بود به در بسته خورده بود روی یک نفوذ توسط طارمی داور خطای پنالتی گرفت تا پرسپولیسی‌ها به شکلی خاص و شبیه پنالتی معروف بارسلونا به گل برسند. سپاهان که پس از این گل جلو کشید با چند تعویض ویسی و تغییر تاکتیک پرسپولیس را تحت فشار قرار داد تا مهرداد محمدی از انصاری پنالتی بگیرد. هرچند طالب ریکانی این پنالتی را تبدیل به گل کرد اما در ادامه اعلام پنالتی جنجالی از سوی اکبریان، داور مسابقه باز هم پرسپولیس را پیش انداخت. سپاهان که با اخراج حاج صفی 10 نفره بود در ادامه فرصت جدی گلزنی داشت که مهرداد محمدی آن را به گل تبدیل نکرد.

شرح گل‌ها:
0-1 (دقیقه 56- پرسپولیس): با خطای اولیویرا روی طارمی داور خطای پنالتی گرفت. رامین رضاییان به شکلی خاص پنالتی را برای طارمی که از پشت او حرکت کرده بود پاس داد تا طارمی توپ را گل کند.
1-1 (دقیقه 81- سپاهان): با خطای انصاری روی محمدی داور خطای پنالتی گرفت تا طالب ریکانی گل تساوی را به ثمر برساند.
1-2 (دقیقه 88- پرسپولیس): محمدرضا اکبریان در تصمیمی مشکوک خطای پنالتی حاج صفی روی طارمی را گرفت و رامین رضاییان پنالتی را به گل تبدیل کرد.

دقایق حساس:
دقیقه یک- پاس در عمق طارمی، امیری را با دروازه بان سپاهان تک به تک کرد اما ضربه امیری که پس از جا گذاشتن اولیویرا نواخته شد را کولیبالی از روی خط راهی کرنر کرد.
دقیقه 25- شوت سرضرب احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در نزدیکی تیر عمودی دروازه مهار کرد.
دقیقه 41- روی یک حرکت تاکتیکی طارمی با دروازه بان سپاهان تک به تک شد اما ضربه بی دقت او در چارچوب نبود.
دقیقه 45- اشتباه عبدی در دفع توپ باعث شد توپ به طارمی برسد و او با یک چرخش خلیل زاده را محو کند و در موقعیت خوب گلزنی درون محوطه جریمه قرار بگیرد اما ضربه پای چپ بی دقت طارمی با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 74- پاس فرید کریمی پشت مدافعان پرسپولیس به محمدی رسید تا او در موقعیتی تک به تک با ضربه‌ای محکم اما بی دقت توپ را به اوت بزند.
دقیقه 88- مهرداد محمدی در موقعیتی تک به تک با بیرانوند ضربه‌اش برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:
پنالتی عجیب و غریبی انتهای بازی محمدرضا اکبریان برای پرسپولیس و اعتراض‌های حاج صفی و واگذار کردن داور به خدا اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:
رامین رضاییان و مهدی طارمی در کنار شجاع خلیل زاده بهترین بازیکنان زمین بودند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار