موفقیت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در استفاده از پساب فاضلاب

براساس پایش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، سازمان پارک ها و فضای سبز شاهین شهر توانست پساب فاضلاب را به صورت اصولی گندزدایی و در فضای سبز شهری استفاده کند.

براساس پایش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، سازمان پارک ها و فضای سبز شاهین شهر توانست پساب فاضلاب را به صورت اصولی گندزدایی و در فضای سبز شهری استفاده کند.

جلسه بررسی طرح پایش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر و آب چاه های مورد استفاده در اراضی فضای سبز شاهین شهر با حضور مدیرعامل سازمان، رییس و اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان پارک ها و همچنین مشاور طرح واحد تحقیقات آب و خاک مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان در محل سازمان پارک ها برگزار شد.

حمیدرضا فدایی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شاهین شهر با بیان این مطلب که بررسی طرح طی 16 ماه و توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان بعنوان مشاور سازمان صورت گرفته، گفت: توسعه و نگهداری فضای سبز در سازمان پارک ها به صورت کار علمی و تحقیقاتی است و طرح پایش پساب مذکور به منظور بررسی اثرات زیست محیطی و همچنین ارائه راهکارهای مدیریتی آن انجام شده است.

وی در ادامه افزود: بعد از تصفیه اولیه و ثانویه پساب فاضلاب، گند زدایی آن صورت می گیرد که در این پایش تمام موارد مربوط به خصوصیات شیمیایی، فلزات سنگین و شاخص های آلودگی در پساب و آب چاهها مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک ها خاطرنشان کرد: پایش 9 عنصر سنگین در 8 حلقه چاه آب، طی 4 فصل توسط متخصصین مرکز تحقیقات آب و خاک اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که پساب فاضلاب شاهین شهر با روش گندزدایی فعلی بالای 70 درصد عملکرد داشته، بیان داشت: فرایند کلر زنی در کنترل بار میکروبی موفق بوده و در برررسی شاخص های میکروبی در پساب های مورد بررسی بار میکروبی آن زیر حد مجاز اعلام شده و همچنین شاخص های آلودگی در پساب های مختلف طی 16 ماه بررسی در مقایسه با استاندار ملی ایران محدودیتی نداشته است.

مهندس فدایی اضافه کرد: غلظت عناصر سنگین در کلیه پساب ها در مقایسه با استاندار های بین المللی و استانداردهای ملی ایران کمتر بوده و محدودیتی نداشته است.

حمیدرضا فدایی مدیرعامل سازمان پارکها در پایان خاطرنشان ساخت: مد نظر داشتن نتایج طرح مذکور راهکارهای مدیریتی برای آبیاری و در فاز تکمیلی مطالعات و بررسی ها ، راهکارهای اساسی برای تغذیه گیاهان ارائه خواهد کرد و به این ترتیب می توان علی رغم تمام محدودیت ها امیدوار بود که فضای سبز بهتری برای شهر شاهین شهر ایجاد شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار