کلنگ‌زنی طرح‌های آبفار برای ۵۴ درصد خانوارهای روستایی فریدون‌شهر

با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان مراسم کلنگ زنی طرح آبفار برای خانوارهای روستایی فریدون‌شهر برگزار شد.

اصفهان امروز: با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان مراسم کلنگ زنی طرح آبفار برای خانوارهای روستایی فریدون‌شهر برگزار شد.
در این مراسم که نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و علی طرفه معاون عمرانی استاندار حضور داشتند، کلنگ اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب روستاهای چقا، بزمه، دهسور علیا و سفلی، چقادر و خویگان و حفر چاه آب روستای سروشجان به نیابت از ۲۰ طرح اداره آبفار فریدون‌شهر در سال ۹۶ به زمین زده شد.
معاونت عمرانی استانداری اصفهان خواستار حل مسئله تأمین آب فضای سبز شهر فریدون‌شهر از اداره کل آب منطقه‌ای استان و خواستار پیگیری بودجه فاضلاب این شهر از اداره کل آب و فاضلاب شهری شد.
علی طرفه از مسئولان شهرستان خواست از تمام ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب فریدون‌شهر استفاده کنند.
نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که مردم این شهرستان در مسئله آبی چیزی فراتر از عدالت نمی‌خواهند، احداث تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر فریدون‌شهر، تأمین آب فضای سبز فریدون‌شهر، تأمین آب شرب روستاهای شهرستان از منابع پایدار، مجوز احداث سد یلان و سد میدانک دوم و واگذاری اراضی با کاربری گردشگری اطراف سد سرداب به اهالی همین روستا را از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان فریدون‌شهر در موضوع آب عنوان کرد.
اکبر ترکی با اشاره به این‌که هم‌اکنون میزان آب سرازیر شده به سمت زاینده‌رود از این منطقه نسبت به ۴۰ سال گذشته چندین برابر شده و از طرفی نیز میزان کشاورزی‌ها چندین برابر کاهش پیداکرده است، به مسئولان استان توصیه کرد منشأ این مشکل را درجایی غیر از چهار شهرستان منطقه فریدن جستجو کنند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بهداشت آب در شهرستان فریدون‌شهر و شهرستان‌های اطراف را هشدارآمیز دانست و از مسئولان خواست آنچه حق این مردم از آب خارج‌شده از منطقه است را استیصال کنند. این نماینده مجلس با تشریح شرایط خاص جغرافیایی منطقه اظهار داشت: هم‌اکنون هزینه زیادی بابت اردوکشی تیم‌های ورزشی به کشورهای خارجی برای قرار گرفتن در چنین شرایط آب و هوایی می‌شود که ما از معاونت عمرانی استاندار می‌خواهیم دستور مطالعه و پیگیری احداث کمپ ورزشی در این منطقه و آغاز گردشگری ورزشی را صادر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار