شمارش معکوس اصفهانی‌ها برای پیروزی

لیگ برتر از امروز وارد هفته دوم خواهد شد. بر اساس برنامه این هفته از بازی‌ها هم همچون هفته نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز: لیگ برتر از امروز وارد هفته دوم خواهد شد. بر اساس برنامه این هفته از بازی‌ها هم همچون هفته نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. دربازی‌های عصر امروز به ترتیب ساعت تیم‌های تراکتورسازی با پرسپولیس؛ فولاد خوزستان با نفت تهران؛ سایپا باصنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت با سیاه‌جامگان مصاف خواهند داد. اما چهار بازی باقی‌مانده این هفته از رقابت‌ها فردا و با رویارویی تیم‌های ذوب‌آهن با گسترش فولاد؛ استقلال تهران با استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم با پیکان و پدیده با سپاهان به پایان می‌رسد. با برگزاری این هشت دیدار پرونده هفته دوم لیگ هفدهم هم‌بسته می‌شود و تیم‌های با استراحت یک‌هفته‌ای به استقبال هفته سوم می‌روند. اما تیم‌های اصفهانی لیگ برتر فردا باید با حریفانی از استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی مصاف دهند. پدیده مشهد و گسترش فولاد تبریز رقیبان این هفته سپاهان و ذوب‌آهن به شمار می‌روند. دو تیمی که در هفته نخست به تنها یک امتیاز به جیب زدند و البته گسترش فولاد با شکست خانگی چهار بر یک برابر پارس جنوبی جم در پرگل‌ترین بازی به قعر جدول پرتاب شد.

ذوب‌آهن از گسترش امتیاز کامل می‌خواهد

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و گسترش فولاد تبریز عصر فردا از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر باهم رقابت می‌کنند. دو تیمی که فصل پیش به ترتیب با کسب رتبه‌های چهارم و هشتم جدول به کارشان پایان دادند. حریف تبریزی فصل گذشته فراز کاملوند را بروی نیمکت خود می‌دید و این مربی جوان توانست با گسترشی نتایج قابل قبولی را کسب کند. حریف تبریزی در فصل جاری کمالوند را دیگر در اختیار ندارد و به‌جای او سراغ لوکا بوناچیچ یکی از کروات‌های نام‌آشنای فوتبال ایران رفته است. آن‌ها همچنین هوشنگ نصیرزاده کارشناس مطرح داوری را به‌عنوان مدیرعامل در اختیاردارند تا گسترش لیگ هفدهم نمایی دگرگون‌شده نسبت به تیم لیگ شانزدهم پیدا کند. البته جدایی 9 بازیکن اصلی تیم تبریزی و البته جایگزینی 9 فوتبالیست تازه‌وارد را هم باید به مختصات کاملاً تغییریافته نماینده دوم تبریز اضافه کرد. درست در نقطه مقابل ذوبی‌ها با کمترین خروجی و ورودی وارد لیگ هفدهم شده‌اند و برزگترین اتفاق صورت گرفته در باشگاه ذوب‌آهن حضور امیر قلعه‌نویی بروی نیمکت تیم اصفهانی است. سرمربی فصل گذشته تراکتورسازی در نخستین تجربه مربیگری‌اش در ذوب‌آهن نتوانست به پیروزی برسد و با سیاه‌جامگان به‌تساوی رضایت داد. برخی خبرها حکایت از این داشت که قلعه‌نویی حسابی از کار شاگردانش ناراضی بوده و پس از پایان بازی با حریف مشهدی، در رختکن حسابی از خجالت شاگردانش درآمدهاست. با این شرایط ذوبی‌ها به دنبال چیزی جز شکست گسترش فولاد و دشت اولین 3 امتیاز نخواهند بود. تنها نگرانی قلعه‌نویی در این بازی به‌جز مصدومیت چهار بازیکن تأثیرگذار خودش به زمین‌بازی فولادشهر بازمی‌گردد که ظاهراً کیفیت خوبی ندارد و اجازه بازی تاکتیکی را از بازیکنان ذوب‌آهن می‌گیرد.

سپاهان در گذرگاه سخت پدیده

تیم فوتبال سپاهان امشب از ساعت 21 در ورزشگاهی نامعلوم میهمان پدیده مشهد است پیش‌تر در خبرها آمده بود که این بازی در استادیوم فوق مدرن امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و به‌نوعی با این بازی این ورزشگاه گشایش می‌باید. خبری که هنوز نه تائید شده است و نه تکذیب. هفته گذشته هم قرار بود بازی تیم‌های سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن در همین ورزشگاه برگزار شود که به سرانجامی نرسید و دو تیم در استادیوم ثامن به میدان رفتند. به‌هرحال دو تیم سپاهان و پدیده فرداشب در مشهد باهم روبرو خواهند شد تا دومین در دومین هفته از لیگ هفدهم هم به میدان رفته باشند. تیم هایی که فصل پیش با نشستن بر جایگاه‌های پنجم و یازدهم جدول لیگ شانزدهم را به پایان رسانده بودند. تیم مشهدی در فصل جاری مربی بومی‌اش یعنی رضا مهاجری را حفظ کرده و البته شش بازیکن اصلی خودش را در اختیار ندارد. بازیکنانی که در لیست خروجی‌های این تیم جای گرفته‌اند. پدیده به‌جای این شش بازیکن، هفت بازیکن دیگر جذب کرده که سرشناس‌ترین آنها محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری هستند. تیم مشهدی در نخستین بازی لیگ فصل جاری به مصاف پیکان رفت و با تساوی یک‌بریک از زمین خارج شد. متوقف کردن تیم آماده‌ای چون پیکان که با مجید جلالی برای کسب سهمیه آسیایی نقشه‌های زیادی در سر دارد، نتیجه‌ای قابل‌قبول به شمار می‌آمد و برای شاگردان مهاجری انگیزه‌بخش بود. حالا همین تیم با گلزن فرصت‌طلبی چون امید قاسمی نژاد و بازیکنان نام‌آشنای دیگری همچون محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی، اکبر ایمانی، شهاب گردان و اکبر صادقی که هم سابقه بازی در تیم اصفهانی را هم یدک می‌کشند باید از سپاهانی‌ها پذیرایی کند. از آن‌طرف شاگردان زلاتکو کرانچار در نخستین بازی برابر سایپا متوقف شدند و دو امتیاز بازی خانگی را از دست دادند. سپاهانی‌ها که حمایت نزدیک به 15 هزار هوادار دو آتشه زردپوش را در کنارشان می دیدند از پس تیم نارنجی‌پوش کرجی برنیامدند و دو امتیاز حساس هفته نخست را از کف رفته دیدند. بر این ساس طلایی پوشان اصفهانی که بر ترکیبی دگرگون‌شده وارد لیگ هفدهم شده‌اند باید به هر شکل ممکن از حریف سخت‌کوش مشهدی سه امتیاز بگیرند تا شرایط برای آنها به حالت طبیعی بازگردد. مأموریتی که شاید بروی کاغذ آسان به نظر برسد اما در عمل بسیار دشوار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار