متخصص طب سنتی : تصفیه کبد با مصرف "بادام تلخ"

بادام یکی از تنقلات محبوب است که در آجیل از آن استفاده می شود. این میوه درختی در دو نوع خشک و شیرین وجود دارد که هر کدام از درخت های مجزا به عمل می آیند و هر کدام فواید و خواص منحصر به خود را دارند.

بادام یکی از تنقلات محبوب است که در آجیل از آن استفاده می شود. این میوه درختی در دو نوع خشک و شیرین وجود دارد که هر کدام از درخت های مجزا به عمل می آیند و هر کدام فواید و خواص منحصر به خود را دارند.

متخصص طب سنتی در مورد خواص بادام تلخ به خبرنگار ایمنا گفت: چون بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است، در مصرف آن باید نهایت دقت را به عمل آورد. مغز بادام تلخ ازنظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است.

زینب زمانی افزود: چنانچه بادام تلخ را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید ضماد خوبی برای سر درد است. همچنین مالیدن آن بر دور چشم برای تقویت بینایی مفید است.

وی در ادامه بیان داشت: خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است و اگر بادام تلخ را با عسل بخورید، کبد و طحال را تمیز می کند و برای قولنج موثر است .

متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: برای رفع درد کلیه ها بادام تلخ را با نشاسته و نعناع بخورید . همچنین برای از بین بردن سنگ کلیه و ناراحتی های کلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط کرده و مصرف کنید.

وی افزود: اگر عادت ماهیانه خانم ها عقب می افتد، بهترین راه درمان آن قرار دادن شیاف بادام تلخ در مهبل است .

وی ادامه داد: برای ازبین بردن لکه های صورت، بادام تلخ را پودر کنید، سپس با سرکه مخلوط کرده، ضمادی از آن درست کنید و روی پوست بمالید . علاوه بر این ضماد بادام تلخ برای درمان زخم های کهنه خارش و مخملک بکار می رود .

متخصص طب سنتی در مورد خواص روغن بادام تلخ بیان داشت: روغن بادام تلخ خاصیت مسهلی دارد، برای تنگی نفس ، درد کلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است .

وی افزود: برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید . همچنین مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت، لکه ها و چین و چروک را از بین می برد .

وی در ادمه گفت: افرادی که مبتلا به اگزما هستند اگر از بادام تلخ خمیری درست کنند و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما است استفاده کنند، به زودی بهبود می یابند .

متخصص طب سنتی در مورد شیوه های استفاده از پوست، برگ و مغز بادام بیان کرد :

پوست میوه بادام : ۵۰ گرم پوست بادام شیرین را در یک لیتر آب ریخته و مدت چند دقیقه آن را می جوشانند سپس آن را صاف کرده و مصرف می کنند .

برگ درخت بادام: برگ درخت بادام ۵۰ گرم برگ درخت را در یک لیتر آب می جوشانند وسپس صاف می کنند . مغز بادام معمولا به صورت خشک شده و خام و یا بوداده مصرف می شود .

شیر بادام: این نوشیدنی را از مغز بادام بو نداده و خام تهیه می کنند، به گونه ای که مقدار ۵۰ گرم بادام پوست کنده، هر یک لیتر آب و ۵۰ گرم عسل یا شکر را در داخل مخلوط کن برقی بریزید تامایعی مانند شیر بدست آید .

وی در پایان در مورد مضرات مصرف بادام افزود: بادام از نظر اینکه دارای مواد مغذی بسیاری است، غذای بسیار خوبی است اما به دلیل اینکه سنگین و ثقیل الهضم است، نباید در خوردن آن افراط کرد و مقدار آن نباید در روز بیش از ۱۰ دانه باشد.

وی تاکید کرد: بادام همچنین برای معده های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شکر بخورند .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار