جانشین پلیس راهور استان اصفهان : کاهش سه درصدی تصادفات فوتی در تیرماه

جانشین پلیس راهور استان اصفهان گفت: در تیرماه 96 نسبت به مدت مشابه، سه درصد تصادفات فوتی در جاده‌های استان اصفهان کاهش داشته است.

جانشین پلیس راهور استان اصفهان گفت: در تیرماه 96 نسبت به مدت مشابه، سه درصد تصادفات فوتی در جاده‌های استان اصفهان کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا جانثاری پیش از ظهر در نشست خبری در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: در تیرماه 96 نسبت به مدت مشابه، سه درصد تصادفات فوتی در جاده‌های استان اصفهان کاهش داشته است.

وی در رابطه با امور خدماتی پلیس راهور استان اصفهان افزود: از ابتدای تیرماه 19 هزار دستگاه تعویض پلاک، 15 هزار دستگاه تعویض پلاک موتورسیکلت، اسقاط کردن یک هزار و 600 خودرو، حدود 2 هزار دستگاه خودرو هم به صورت وارداتی شماره‌گذاری شده‌اند.

جانشین پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه 65 هزار خودرو از ابتدای سال تا کنون تعویض پلاک شده‌اند، تصریح کرد: در تیرماه 96 حدود 3 هزار و 155 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که از این تعداد 1 هزار و 200 نفر رانندگان راکبان این موتورسیکلت‌ها فاقد گواهینامه بوده و به دادگستری معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 14 هزار راکب موتورسیکلت بی‌کلاه ایمنی در تیرماه 96 اعمال قانون شده‌اند، تأکید کرد: هم‌چنین در این مدت به دلیل نمرات منفی 50 گواهینامه از رانندگان اخذ و توقیف شد؛ 95 هزار خودرو اعمال قانون شدند و 130 خودرو هم توقیف شدند.

جانثاری خاطرنشان کرد: تا به امروز توانسته‌ایم در شهر اصفهان 350 دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب شده که این دوربین‌ها شامل دوربین‌های کنترل سرعت، عبور از چراغ قرمز، تخلف خط عابرپیاد، خط ویژه اتوبوس، زوج و فرد و نظارتی هستند.

جانشین پلیس راهور استان اصفهان در رابطه با آموزش چهره به چهره در حوزه فرهنگی و آموزشی گفت: 17 هزار نفر فقط در تیرماه سال جاری در سطح ادارات، مهدکودک‌ها، مساجد و غیره آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌چنین در تیرماه سال جاری حدود 5 هزار دستگاه موتورسیکلت ترخیص شدند، تأکید کرد: موتورسیکلت‌های که می‌خواهند ترخیص بشوند باید پس از تهیه کلاه ایمنی، مدارک خود اعم از داشتن بیمه‌نامه اقدام به ترخیص موتورسیکلت خود کنند.

جانثاری با بیان این که در تیرماه حدود 30 هزار گواهینامه صادر شده که شامل گواهینامه‌های موتورسیکلت پایه یک، دو، سه و ویژه بوده است، عنوان کرد: فقط در تیرماه سال جاری 10 هزار کامیون در سطح شهر اعمال قانون شده‌اند، مدارکشان از آن‌ها اخذ شد و کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شد تا در محدوده شهری تردد نداشته باشند.

جانشین پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح تشویق قانونمند گفت: این طرح در راستای کاهش حادث ترافیکی در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت که با همکاری پلیس مردمی شهرداری اصفهان 60 هزار راننده قانونمند مورد تشویق قرار می‌گیرند؛ از 60 هزار رانندگانی قانونمندی که قرار است در هفته ناجا تجلیل به عمل آید تا کنون 12 هزار نفر راننده قانونمند در کلان‌شهر مشخص شده‌اند.

جانثاری از برگزاری مراسم تجلیل از رانندگان قانونمند همزمان با هفته نیروی انتظامی در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف، راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی، تردد کامیون‌ها در شهر، نصب دوربین در جاده‌های مواصلاتی استان و اجرای درست قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله اولویت‌های پلیس راهور استان اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار