محبت؛ رمز موفقیت در زندگی است

آخرین شب جشنواره تفریحی آموزشی به‌اتفاق خانواده با حضور چشمگیر شهروندان اصفهانی در پارک درخشان برگزار شد.جشنواره به‌اتفاق خانواده که به همت کمیته فرهنگ روابط اجتماعی خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار ‌شد، پس‌از آنکه 34 محله اصفهان را طی کرد، به کار خود پایان داد. آخرین برنامه این جشنواره در پارک درخشان، واقع در منطقه 11 شهر اصفهان با استقبالی بی‌نظیر روبه رو شد که جمعیتی بیش از سه هزار نفر به دیدن هنرمندان محبوب خود، آمده بودند.

آخرین شب جشنواره تفریحی آموزشی به‌اتفاق خانواده با حضور چشمگیر شهروندان اصفهانی در پارک درخشان برگزار شد.جشنواره به‌اتفاق خانواده که به همت کمیته فرهنگ روابط اجتماعی خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار ‌شد، پس‌از آنکه 34 محله اصفهان را طی کرد، به کار خود پایان داد. آخرین برنامه این جشنواره در پارک درخشان، واقع در منطقه 11 شهر اصفهان با استقبالی بی‌نظیر روبه رو شد که جمعیتی بیش از سه هزار نفر به دیدن هنرمندان محبوب خود، آمده بودند.

کافه خانواده، نام نمایشی است که در این جشنواره تفریحی آموزشی به‌اتفاق خانواده برگزار می‌شد، داستان بهزاد و فائزه که در کافه خود مهر و محبت خانوادگی را به نمایش می‌گذارند، طرفداران زیادی داشت، مهمان‌همیشگی کافه خانواده اسماعیل و ترانه بودند که مشکلات خود را در محیط کافه خانواده به فراموشی می‌سپارند. ترانه که از رفتار همسر خود (اسماعیل) گله‌مند است، در کافه خانواده درمی‌یابد که دلیل برخی از مشکلات او با همسرش رفتار ناصحیح خودش است و شنیدنی‌های خانواده از زبان دکتر عبدالرضا کردی، مشاور کافه خانواده در این مسیر بسیار مؤثر است.

محبت کردن، راز زندگی موفق
در همین باره عبدالرضا کردی، محبت را سوخت زندگی خانوادگی دانست و بیان داشت: گاهی یک نوازش می‌تواند، مصداقی از محبت باشد، همیشه گفتن دوستت دارم کافی نیست؛ باید کلام خود را به اثبات برسانید، مردها باید عشق خود را به همسرانشان ثابت کنند و زن‌ها نیز باید ناز کردن را فرابگیرند.این روان شناس بابیان این موضوع که گاهی جای مردها و زن‌ها عوض می‌شود، ادامه داد: برخی از زن‌ها نقش شوهر را بازی کرده و از گراز خشن‌تر هستند، برای برقراری ارتباط خوب و مؤثر باید محبت داشت و این محبت را باید ابراز کرد، با خوب گوش دادن محبت خود را نشان دهید. وی به تکنیک‌های ابراز محبت اشاره کرد و بیان داشت: گاهی اوقات یک نگاه زاویه‌دار می‌تواند نشان دهد که می‌شود در محبت دیگری غرق شد، می‌شود با خیره نگاه و ثابت کرد که هنوز عشق باقی مانده است، بیان واژه‌های محبت‌آمیز نیز می‌تواند مؤثر باشد. اتاق‌های خواب خود را به انباری بدل نکنید، اتاق‌خواب باید یادآور خاطرات شیرین زندگی باشد، باید از تلویزیون جذاب‌تر بود تا دیگری به‌سوی ما جذب شود. اسماعیل نیز در کافه خانواده متوجه برخی اشتباهات خود شد، او که از رفتارهای همسرش به تنگ آمده بود، دلیل رفتارهای همسرش را مشکلات خودش پیدا کرد، در هدایت اسماعیل نیز مشاوری نام‌آشنا دخیل بود، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در کلیپی که در کافه خانواده پخش شد، آسایش و آرامش همسران را مهم خواند و گفت: آسایش به معنی تأمین نیازهای مادی زندگی است، مردها باید نیازهای مالی زندگی و زن‌ها نیازهای مادی زندگی را فراهم کنند؛ اما این به معنی این نیست که با تأمین مالی و مادی آرامش در خانه تأمین می‌شود.

آرامش و آسایش لازمه زندگی موفق
این کارشناس دینی مسائل خانواده، ارتباط عاطفی را مبنای آرامش دانست و اظهار داشت: بسیاری مردان تلاش کرده و نیازهای مالی همسر خود از راه حلال و به‌سختی تأمین می‌کنند؛ اما این کافی نیست. زن‌ها نیز در خانه تلاش می‌کنند، غذا پختن و تمیز کردن و زیبا کردن خانه واجب است و سبب تأمین آسایش مرد می‌شود؛ اما به او آرامش نمی‌دهد.وی خطاب به زن‌ها و مردها گفت: روابط عاطفی با صحبت کردن به وجود می‌آید، کلام محبت‌آمیز و نگاه محبت‌آمیز و درنهایت ابراز محبت از راهکارهای مهم در تأمین آرامش در خانه است، اگر می‌خواهید آرامش به دست بیاورید و در مسیر خوشبختی گام بردارید، محبت کردن را بیاموزید و فراموش نکنید آرامش از آسایش مهم‌تر است.انسیه شفیعی نوجوانی که امسال در دومین جشنواره استعدادیابی پایه خنده (استندآپ کمدی) به‌عنوان پدیده شناخته شد، مهمان دیگری بود که به کافه خانواده آمد، او با اجرای برنامه‌ای شاد دلیل گودزیلا بودن کودکان امروزی را دعوا بین پدر و مادر و اهمیت ندادن به آنها دانست.دیگر مهمان پاتوق خانواده فرزاد شاه علی بود، او که از چهره‌های جوان و محبوب موسیقی اصفهان است با اجرای برنامه توانست دقایقی بسیار شاد را به مردم اصفهان هدیه کند، اجرای موسیقی او همراه با آتش‌بازی هیجانی وصف‌ناشدنی را در جمعیت به وجود آورد.آخرین مهمان آخرین شب برنامه به‌اتفاق خانواده محمدصادق سجادزاده بود. او که دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است، تلاش بسیاری در برگزاری 34 برنامه در 34 محله اصفهان کرد. وی با تشکر از حضور مردم ابراز داشت: برگزاری برنامه در محلات اصفهان آن‌هم با این حجم کاری بسیار دشوار بود که مجریان انرژی خود را از مردمی که آنها را حمایت می‌کردند، می‌گرفتند.وی از همکاری معاونت‌های فرهنگی شهرداری‌های مناطقی که میزبان به‌اتفاق خانواده بودند، تشکر کرد و ادامه داد: بیش از 50 هزار نفر از این جشنواره دیدن کردند که رقم قابل توجهی است. این گروه تمام تلاش خود را انجام داد تا در کنار پیام‌های خانوادگی شادی را به ارمغان بیاورد./گروه جامعه

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار