بعضی مناطق اصفهان فضای فیزیکی اورژانس پیش‌بیمارستانی ندارد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در بعضی مناطق شهر اصفهان به دلیل نداشتن فضای فیزیکی مناسب فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در بعضی مناطق شهر اصفهان به دلیل نداشتن فضای فیزیکی مناسب فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی انجام نمی‌شود.
غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه در برخی مناطق اصفهان پوشش کامل نداریم، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات مرکز فوریت‌های پزشکی است اما در زمینه تجهیزات، ناوگان و آمبولانس مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز فوریت‌های پزشکی در 3 ماهه نخست امسال بیان کرد: در 3 ماهه نخست امسال در استان اصفهان 50 هزار و 301 ماموریت و امداد خواهی انجام شد که از این تعداد 34 هزار و 393 مورد غیر تصادفی و 15 هزار و 989 مورد حوادث ترافیکی و تصادفی بوده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: از مجموع ماموریت‌های تصادفی در این مدت 12هزار و 388 مورد شهری و 3 هزار و 520 مورد جاده‌ای بوده است.
وی با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان در 3 ماهه نخست امسال 81 نفر را به زندگی بازگردانده است، گفت: در 3 ماه نخست امسال 81 مورد احیای موفق داشتیم، کسانی که علائم حیاتی نداشتند و با احیا در محل به زندگی بازگردانده شدند.
راستین با اشاره به اینکه 14 مورد اعزام مادر باردار به بیمارستان‌ها توسط فوریت‌های پزشکی صورت گرفت، اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی در سطح استان اصفهان با برخورداری از 134 پایگاه شامل 66 پایگاه شهری، 67 پایگاه جاده‌ای، یک اورژانس هوایی و 15 اتاق فرمان در سطح استان به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به امداد خواهان است.
وی گفت: آمادگی کامل داریم که اورژانس هوایی برای انتقال مصدومان و امدادخواهان تا 450 کیلومتر از شهر اصفهان را از طریق اورژانس هوایی پوشش دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار