پیام مردم در انتخابات به مسوولین سازندگی بود

خدا را شکر می کنم که بعد از یک دوره چهار ساله عملکردی را ارائه دادیم که رضایت مردم را در پی داشت

نشست خبری علی اصغر حاج حیدری شهردار خمینی شهر در دفتر شهردار برگزار شد.

علی اصغر حاج حیدری درابتدای این نشست با اشاره به رقم خوردن سرنوشت شهر به دست مردم با حضور در انتخابات و انتخاب اعضای شورای شهر، گفت: خدا را شکر می کنم که بعد از یک دوره چهار ساله عملکردی را ارائه دادیم که رضایت مردم را در پی داشت. شهرداری خمینی شهر به دلیل نزدیکی به کلان شهر اصفهان درآمدهایش پایین بود و بعضا در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه می شد و مقروض بود. با این احوال با برنامه ریزی های انجام شده طی این چهار سال نزدیک به 200 پروژه در شهر به ثمر رسیده است.


وی در ادامه در مورد اقدامات فرهنگی شهرداری گفت: در عرصه فرهنگ شهرداری اقداماتی چون حمایت از فعالیت های فرهنگی، شعر و ادبیات، ارائه برنامه های چندهزار نفره به مناسبت های ولادت ائمه در منطقه گردشگری لادر انجام داده است. همچنین آماده سازی خانه زهتاب به عنوان خانه هنرمندان از جمله کارهای زیربنایی در عرصه فرهنگ بود. در حوزه میراث آثار تاریخی از جمله خانه سرتیپ سدهی، خانه مجیر، خانه عمادسیادت و میردامادی خریداری و به عنوان آثار کهن ومیراث شهر معرفی شده است.


پروژه گردشگری لادر نیز در حال حاضر فاز های اولیه اش به بهربرداری رسیده است. منطقه گردشگری بام سبز نیز حاصل فعالیت های فرهنگی است و از همه مهمتر حضور خیرین و کمک های آنها به برگزاری برنامه های فرهنگی بود.


حاج حیدری در مورد فعالیت های عمرانی انجام گرفته در این دوره چهار ساله گفت: خوشبختانه همه مناطق خمینی شهر از خدمات عمرانی بهره مند شده اند. منطقه منظریه 25 سال مردمش از خدمات رسانی محروم مانده بودند اما امروز بعد از سه سال تلاش و امضای توافق نامه ای بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی به نتیجه رسیده است و 5 گروه عمرانی در آن منطقه در حال فعالیت هستند. این نوید را به مردم می دهم که به زودی بحث زیر سازی، آسفالت و جدول در این شهرک به نتیجه خواهد رسید.


وی در مورد منطقه کارگاهی دوشاخ و نابسامانی های این منطقه افزود: بعد از تلاشهای انجام شده با سهم خودیاری کارخانه ها امروز خیابان شهید کوهی به عنوان اولین خیابان این منطقه بعد از زیر سازی و جدول گذاری، آسفالت می شود و به عنوان یک الگو معرفی خواهد شد.

طرح به روز رسانی ناوگان تاکسیرانی
در ادامه این نشست خبرنگاران رسانه های مختلف سوالات خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند. شهردار در پاسخ این پرسش که چه تمهیداتی در بحث حمل و نقل عمومی شهرستان اندیشیده شده است؟ گفت: خوشبختانه با طرح به روز رسانی ناوگان تاکسیرانی 160 تاکسی نو وارد شده و 85 دستگاه خودرو نوسازی شده است. کل تاکسی های خدمت رسان 600 دستگاه و کل تاکسی ها در قالب سرویس مدارس و تاکسی 2000 دستگاه هستند.

بازسازی 45 دستگاه اتوبوس
در بحث اتوبوس رانی نیز اظهار کرد: تا قبل از پرداخت یارانه ها دولت با یارانه اتوبوس در اختیار شهرداری ها می گذاشت که تا پنج سال پیش قیمت هر اتوبوس 13 و نیم میلیون تومان بود که در خمینی شهر به دلیل نبود نقدینگی شهرداری 17 دستگاه اتوبوس یارانه ای را نتوانسته بود خریداری کند. در زمان شورای چهارم دیگر اتوبوس یارانه ای تعلق نمی گرفت و قطعا 95 درصد شهرداری های کل کشور توان خرید اتوبوس 400 تا 500 میلیونی را نداشتند.


وی با اشاره به این که در حال حاضر سازمان اتوبوس رانی خمینی شهر 110 دستگاه اتوبوس دارد، گفت: ساختمان جدید اتوبوس رانی به مساحت 10 هزار متر کلید خورده است و در آن 2000 متر سوله کار می شود. وی افزود: ما به راستی اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل را در سازمان اتوبوس رانی به منصه ظهور گذاشتیم. در حال حاضر از صفر تا صد بازسازی اتوبوس ها در سازمان اتوبوس رانی انجام می گیرد. اتوبوس های از رده خارج به این سازمان وارد می شود و کل عملیات مکانیکی، صاف کاری و ... در این سازمان بر روی اتوبوس ها انجام می گیرد.


حاج حیدری گفت: تا کنون 45 دستگاه از 110 دستگاه بازسازی شده و 5 دستگاه نیز خریداری شده است. ما به شهرداری های همجوار اعلام کرده ایم که آمادگی بازسازی اتوبوس های شهرستان های دیگر را داریم. تیم بازسازی ما خود نیروهای سازمان اتوبوس رانی هستند و با همان مجموعه بحث بازسازی ناوگان را شروع کرده ایم.

انتقال حوله بافان به برق و الکترونیک
وی در مورد وضعیت کارگاه های حوله بافی نیز گفت: با حرکتی که در قالب مجموعه وزارت صنعت و معدن و با هماهنگی با شرکت شهرک ها و با محوریت فرمانداری انجام شده بخشی از اراضی شهرک برق و الکترونیک در خدمت حوله بافان قرار گرفته است که بخشی از این اراضی واگذار شده و مقدمات انتقال حوله بافان به آن منطقه فراهم شده است.


در بحث ایجاد مبلمان شهری نیز گفت: با شرایطی که شهرداری داشته است هنوز نتوانسته ایم کاری جدی در این زمینه انجام دهیم. ما در زمینه اولویت ها وارد شدیم منتها این اولویت ها هزینه بر بوده است. مثلا توافق ها و آزادسازی ها پر هزینه بوده است. قطعا در دوره جدید مدیریت شهری در این بحث کار خواهد کرد. همچنین در پاسخ سوال چرا تابلوهای اصناف سامان دهی نشده است؟ نیز گفت: دلیلش رکود اقتصادی است، توان کسبه به گونه ای نبوده که ما این بحث را به آنها تحمیل کنیم.

طرح های آماده افتتاح
شهردار درباره پروژه های انجام گرفته گفت: عمده پروژه ها افتتاح شده است. در حال حاضر سالن ورزشی شهدای خوزان آماده افتتاح است. همچنین مجتمع کامل و جامع نیلفروش زاده در منطقه جوی آباد با مساحت 1800 متر مربع در 4 طبقه آماده در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد که یک طبقه آن در اختیار سازمان فنی و حرفه ای قرار گرفته، یک طبقه در اختیار کتابخانه ها و یک طبقه به عنوان سالن ورزشی استفاده خواهد شد.


زیر سازی و آسفالت ورودی و خروجی دانشگاه انجام گرفته است، اصلاح هندسی ها و سه میدان روبروی دانشگاه آزاد با وسعت 65 هزار متر مربع از پروژه های مهم انجام شده است. همچنین بحث آسفالت ریزی در سطح شهر در حال انجام است. خیابان مرکزی فاز اولش در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد. بلوار شهید صدوقی بحث پیاده روسازی اش جدی دنبال می شود. پروژه های منطقه بام سبز،منطقه دوشاخ، منظریه، توسعه فضای سبز، پارک شهروند، پارک سلامت از مجموعه فعالیت های این مدت بوده است.

خانه هنرمندان خانه فکر شهر
شهردار در پاسخ این گفته که مطالبه گری فرهنگی در شهر بالا رفته است، گفت: فرهنگ همواره با دیدگاه های متفاوتی معرفی و تعریف می شود اما از دید من فرهنگ به آن راهکارها و روش هایی و آموزش هایی گفته می شود که انسان را به تعالی می رساند. براساس دیدگاه ها نوع نگرش ها نیز در زمینه فرهنگ متفاوت است و به همین دلیل بر نوع کار فرهنگی که قرار است انجام شود مقاومت هایی صورت می گیرد. این دوگانگی ها سرعت کار را از مدیران فرهنگی می گیرد. انشاا... در شورای دوره پنجم مسائل فرهنگی در چارچوب نظارت های فرهنگی پیش خواهد رفت. خانه هنرمندان باید اتاق فکری برای شهر باشد.

ضرورت ساخت المان شهری
شهردار در مورد ضرورت ساخت المان شهری گفت: المان شهری بحثی جدی و ضروری است منتها با وجود محدودیت هایی که ما در منابع مالی داشته ایم نتوانسته ایم در این زمینه فعالیت کنیم . شهر ما چند ویژگی خاص دارد که یکی از این ویژگی ها شخصیت ها و بزرگان شهر است. همچنین با توجه جایگاهی که در بحث صنعت سنگ دارد می توانیم از المان های سنگی خوبی در سطح شهر بهره ببریم.


شهردار در پاسخ این پرسش که چرا خیابان مرکزی هنوز به اتمام نرسیده است؟ گفت: تفاوت خیابان مرکزی با خیابان های دیگر این است که این خیابان یک خیابان احداثی است و خیابان های دیگر تعریضی است. با توجه به بدنه های تجاری که در این خیابان احداث می شود عملا هر چقدر در این خیابان هزینه شود چند برابر درآمد برای شهرداری سودآوری خواهد داشت. برای احداث این خیابان آزادسازی ها از خیابان شریعتی شمالی تا خیابان امام شمالی به جز چند مورد توافقاتش انجام شده و زیر سازی حدود 60 درصد انجام گرفته و انشاا... در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید. از امام شمالی به سمت منتظری نیز در دستور کار سال آینده قرار دارد.

ورود کامیون هابه شهر بزرگترین معضل
حاج حیدری در مورد ترافیک موجود در سطح شهر توضیح داد: وجود ترافیک در مرکز شهر یک واقعیت است و باید برای آن تدبیری اندیشید. با توجه به تراکم بالای جمعیت شهر قطعا در بحث پارکنیک های عمومی برنامه ریزی شده است. در حال حاضر در خیابان ولیعصر تعدادی ملک خریداری شده تا بحث پارکینک این خیابان و دوشنبه بازار را پوشش بدهیم. در خیابان بوعلی نیز فضاهایی در قالب پارکینک وجود دارد. همچنین باید استفاده از پارکینک های طبقاتی را در دستور کار قرار دهیم. اتوبوس ها یکی از عوامل ایجاد ترافیک هستند بدین منظور در خیابان مرکزی پهلوگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.


وی در همین راستا افزود: حل مشکل حضور کامیون ها در شهر اولین اولویت شهر است. باید همه تلاش خود را بکنیم تا کمربندی را به دوشاخ وصل کنیم .
وی در مورد خرید و نصب دوربین های کنترل ترافیک اظهار داشت: حدود 50 دوربین کنترل ترافیک خریداری شده در برخی مکان ها چون بلوار آزادگان نصب شده است و در دستور کار گروه ترافیکی شهرداری قرار دارد.

عوارض آلایندگی در حال وصول
حاج حیدری در پاسخ پرسش عوارض آلایندگی به کجا رسید؟ گفت: عوارض آلایندگی تا قبل از دوره چهارم پرداخت می شد به دلیل فیلتری که پالایشگاه نصب کرده بود سه سال هیچ رقمی به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت نکرد. شهرداری شاهین شهر، اصفهان، خمینی شهر و دولت آباد و آنهایی که حق آلایندگی بهشان تعلق می گرفت وارد بحث دعوی شدند. وکلای قوی گرفته شد و نمایندگان وقت محکم وارد عمل شدند و تا آخر سال 94 محکومیت پالایشگاه اعلام و آلایندگی آنها تثبیت شد. از اوایل امسال عوارض آلایندگی در حال پرداخت است و فقط باید در قالب فضای سبز هزینه شود.

بازگشت حق و حقوق از دست رفته به شهر
شهردار در خصوص مطالبات دانشگاه صنعتی نیز اعلام کرد: خوشبختانه با حضور دکتر مدرس هاشمی ریاست دانشگاه صنعتی و معاونین ایشان ارتباطمان نزدیک و تعاملاتمان خوب پیش رفته است. مبلغی حدود 33 میلیارد تومان مطالبات به حقی است که شهرداری خمینی شهر از دانشگاه داشته و طی این سالها دریافت نکرده است. 95 درصد کار انجام گرفته و ظرف چند روز آینده به نتیجه خواهیم رسید و حق و حقوق از دست رفته به شهر باز می گردد.

باغ فردوس آماده بهربرداری
یکی از نیاز های مردم و مشکلات شهر ما گورستان های شهر است که چیزی حدود 15 گورستان در محله ها مختلف شهر داریم قطعا باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود، که ما بتوانیم آرامستان متمرکز شهر را با عنوان باغ فردوس در شمال شهر به انجام برسانیم. در حد 90 درصد کار غسالخانه ها، حسینیه و سالن اجتماعات این آرامستان انجام شده است. همچنین برق رسانی و آبرسانی به این منطقه در دستور کار قرار دارد.

سازندگی پیام مردم در انتخابات
شهردار در پاسخ این پرسش یکی از خبرنگاران که به نظر شما پیام مردم در انتخابات چه بود؟ گفت: پیام مردم در انتخابات به مسوولین سازندگی بود. برای اولین بار شهر از فاز محله گرایی خارج شد و مردم به لیست رای دادند و این بار مسوولیت ما را زیاد می کند که براساس نیاز های اولیه و اولویت بندی ها کار کنیم. خارج از بحث محله و سیاه و سفید کار را پیش ببریم و با افتخار به مردم خدمت کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار