افزایش 4/7 درصدی کشف جرائم سایبری در اصفهان

با دعوت معاونت فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از خبرنگاران اصفهانی در آستانه روز خبرنگار، شایعه‌ای مبنی بر تودیع و معارفه سردار آقاخانی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان نیز قوت گرفت و گمانه‌زنی‌های جانشینی وی نیز آغاز شد؛ اما در نشست خبری پلیس عبدالرضا آقاخانی نسبت به شایعه بازنشستگی‌اش همراه اظهار کرد: این سؤال نیست تهدید است (با شوخی)؛ احکام فرماندهی انتظامی استان‌ها سه سال است که تابه‌حال پنج سال از شروع فعالیت بنده در این سمت گذشته است ولی تابع فرمان مافوق خود هستم اما اولویت اول خودم بازنشستگی بوده ولی بعید می‌دانم که ناجا قبول کند.

مینا عباسپور- اصفهان امروز: با دعوت معاونت فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از خبرنگاران اصفهانی در آستانه روز خبرنگار، شایعه‌ای مبنی بر تودیع و معارفه سردار آقاخانی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان نیز قوت گرفت و گمانه‌زنی‌های جانشینی وی نیز آغاز شد؛ اما در نشست خبری پلیس عبدالرضا آقاخانی نسبت به شایعه بازنشستگی‌اش همراه اظهار کرد: این سؤال نیست تهدید است (با شوخی)؛ احکام فرماندهی انتظامی استان‌ها سه سال است که تابه‌حال پنج سال از شروع فعالیت بنده در این سمت گذشته است ولی تابع فرمان مافوق خود هستم اما اولویت اول خودم بازنشستگی بوده ولی بعید می‌دانم که ناجا قبول کند.

در ادامه آقاخانی بهانه برگزاری این نشست را در درجه اول ارزش و اهمیت خبرنگاران در مأموریت‌های پلیس دانست و بیان داشت: اولین نقش خبرنگاران ایجاد آرامش است. آرام نگه‌داشتن جامعه در هنگام اتفاقات مهم اصلی‌ترین وظیفه خبرنگاران و بزرگ‌ترین کمکی است که این قشر در مقابل پلیس انجام می‌دهند. وی ادامه داد: خبرنگاران محبت پلیس، اقتدار پلیس، هوشمندی پلیس، سیاست‌های پلیس و موفقیت پلیس را به مردم نشان می‌دهند و موجب می‌شوند آرامش در جامعه حفظ شود. من تأثیر شگرف خبرنگاران را لمس کرده‌ام. جلب مشارکت مردمی و در یک‌کلام دیده‌بانی جامعه بر عهده اصحاب رسانه است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای ابلاغ مبارزه با تورهای غیرمجاز تا به امروز بیش از 17 تور بدون مجوز توسط نیروی انتظامی متوقف‌شده است. فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دوربین‌های ثبت تخلف گفت: اصفهان باید در سال جاری 450 تا 500 دوربین دیگر را در سامانه ‌خود اضافه کند. پلیس به‌صورت جدی تا انتهای سال به افزایش نظارت خود از این طریق ادامه خواهد داد. آقاخانی گفت: از ابتدای ابلاغ مبارزه با تورهای غیرمجاز تا به امروز بیش از 17 تور بدون مجوز توسط نیروی انتظامی متوقف‌شده است که علت اصلی این اقدامات امنیت خود مردم است تا بتوانند در سایه تورهای دارای مجوز با آرامش خاطر به تفریح و سفر بپردازند. وی افزود: 40 دستگاه خودرو پلیس و 100 نفر نیروی پلیس به این خانواده اضافه‌شده است. تلاش پلیس در بخش نیروی انسانی افزایش رفاه نیروی پلیس و به‌خصوص سرانگشتان این خانواده است. همچنین تجهیزات فاوا و الکترونیکی پلیس روزبه‌روز در حال ارتقا است و پلیس تلاش می‌کند همگام با فناوری گام بردارد.

ارتقای 25 امتیازی عملکرد پلیس در نظرسنجی از مردم

در ادامه معاون اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان از بهبود 25 امتیازی پلیس از دید مردم در پنج سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 91 در نظرسنجی انجام‌شده امتیاز پلیس از دید عموم مردم 46 بود اما امروز نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پلیس به موفقیت قابل قبولی در میان مردم دست. اعتقادداریم میان نیروی انتظامی و اهالی رسانه تعامل سازنده‌ای شکل‌گرفته است. حجم انبوه اخبار منعکس‌شده از نیروی انتظامی در رسانه‌ها نشان از همین موضوع دارد. به‌صورت میانگین روزانه 35 خبر از فعالیت نیروی انتظامی در رسانه‌ها و مطبوعات اصفهان منعکس می‌شود. وی ادامه داد: رسانه‌ها موجب شده‌اند سطح آگاهی مردم در شیوه‌های خود مراقبتی به طرز چشمگیری برای پیشگیری از جرم افزایش پیدا کند. همچنین رسانه‌ها نقش روشنی در تنویر افکار عمومی با تیترها و مطالب خود داشته‌اند؛ مطالبی که از دید نیروی انتظامی هنرمندانه و مسئولانه هستند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: جلب اعتماد مردم از دیگر نتایج همراهی اهالی رسانه با نیروی انتظامی است. امروز رسانه‌ها و در پی آن‌ها عموم مردم از اخبار کذب فاصله گرفته‌اند. نگاه رسانه‌ها در انتشار اخبار منافع ملی و نظام است و رسانه‌ها از استفاده از تیترهایی که باعث سو استفاده دشمن شود اجتناب می‌کنند. این موضوع موجب افزایش شفافیت و افزایش اعتماد مردم نسبت به پلیس شده است. کریمی افزود: در سال 91 در نظرسنجی انجام‌شده امتیاز پلیس از دید عموم مردم 46 بود اما امروز نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پلیس به موفقیت قابل قبولی در میان مردم دست پیداکرده است و امروز امتیازی که مردم به پلیس می‌دهند 8/68 است. این رشد حدود 25 نمره‌ای علاوه بر زحمات پلیس ناشی از همکاری میان پلیس و رسانه‌ها است.

افزایش 7/4 درصدی جرائم سایبری در اصفهان

در این نشست هم‌چنین رئیس پلیس فتای استان اصفهان از وقوع 21 درصدی جرائم سایبری از ابتدای سال خبر داد و گفت: کشف وقوع جرائم در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/4 درصد افزایش داشته است. سید مصطفی مرتضوی بیان این‌که رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری در افزایش آگاهی به آحاد جامعه دارند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با پشتیبانی‌های مثال‌زدنی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حوزه‌های مدیریتی، ستاد و فنی پلیس فتای استان شاهد توانمندی این یگان بوده‌ایم. کارنامه درخشان پلیس فتای استان اصفهان در حوزه‌های اشراف و پیشگیری از جرم برای ارائه به شهروندان نتیجه این پشتیبانی خوب بوده است. رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام تبدیل‌شدن پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان به یک یگان نمونه در فضای سایبر در سطح کشور تأکید کرد: اعتراف می‌کنیم که یکی از ارکان و مسائل شاخص و اثرگذار در این موضوع میزان تعامل ما با اصحاب رسانه بوده است. مرتضوی در رابطه با روند رشد یا کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی متوقف نیست و همچنان در حوزه‌های آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی،‌ اجتماعی و اخلاقی روبه‌پیشرفت است. وی از وقوع 21 درصدی جرائم سایبری از ابتدای سال خبر داد و بیان کرد: در این مدت شاهد افزایش 27 درصدی کشف وقوع جرائم سایبری توسط پلیس فتای استان هستیم. رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی برای خانواده‌ها لازمه جامعه امروز است که با کمک رسانه‌ها این فرهنگ‌سازی به‌خوبی می‌تواند صورت پذیرد.

کاهش 3 درصدی تصادفات منجر به فوت در تیرماه

اما در خصوص عملکرد مربوط به پلیس راهور در تیرماه سال جاری، جانشین پلیس راهور استان اصفهان گفت: در تیرماه 96 نسبت به مدت مشابه، سه درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان کاهش داشته است. علیرضا جانثاری در رابطه با امور خدماتی پلیس راهور استان اصفهان افزود: از ابتدای تیرماه 19 هزار دستگاه تعویض پلاک، 15 هزار دستگاه تعویض پلاک موتورسیکلت، اسقاط کردن یک هزار و 600 خودرو، حدود 2 هزار دستگاه خودرو هم به‌صورت وارداتی شماره‌گذاری شده‌اند. جانشین پلیس راهور استان اصفهان بابیان اینکه 65 هزار خودرو از ابتدای سال تاکنون تعویض پلاک شده‌اند، تصریح کرد: در تیرماه 96 حدود 3 هزار و 155 دستگاه موتورسیکلت توقیف‌شده که از این تعداد 1 هزار و 200 نفر رانندگان راکبان این موتورسیکلت‌ها فاقد گواهینامه بوده و به دادگستری معرفی‌شده‌اند. وی بابیان اینکه حدود 14 هزار راکب موتورسیکلت بی‌کلاه ایمنی در تیرماه 96 اعمال قانون شده‌اند، تأکید کرد: هم‌چنین در این مدت به دلیل نمرات منفی 50 گواهینامه از رانندگان اخذ و توقیف شد؛ 95 هزار خودرو اعمال قانون شدند و 130 خودرو هم توقیف شدند. جانثاری خاطرنشان کرد: تا به امروز توانسته‌ایم در شهر اصفهان 350 دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب‌شده که این دوربین‌ها شامل دوربین‌های کنترل سرعت، عبور از چراغ‌قرمز، تخلف خط عابر پیاده، خط ویژه اتوبوس، زوج و فرد و نظارتی هستند. جانشین پلیس راهور استان اصفهان در رابطه با آموزش چهره به چهره در حوزه فرهنگی و آموزشی گفت: 17 هزار نفر فقط در تیرماه سال جاری در سطح ادارات، مهدکودک‌ها، مساجد و غیره آموزش‌دیده‌اند. وی بابیان اینکه هم‌چنین در تیرماه سال جاری حدود 5 هزار دستگاه موتورسیکلت ترخیص شدند، تأکید کرد: موتورسیکلت‌های که می‌خواهند ترخیص بشوند باید پس از تهیه کلاه ایمنی، مدارک خود اعم از داشتن بیمه‌نامه اقدام به ترخیص موتورسیکلت خود کنند. جانثاری بابیان این‌که در تیرماه حدود 30 هزار گواهینامه صادرشده که شامل گواهینامه‌های موتورسیکلت پایه‌یک، دو، سه و ویژه بوده است، عنوان کرد: فقط در تیرماه سال جاری 10 هزار کامیون در سطح شهر اعمال قانون شده‌اند، مدارکشان از آن‌ها اخذ شد و کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شد تا در محدوده شهری تردد نداشته باشند. جانشین پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح تشویق قانونمند گفت: این طرح در راستای کاهش حادث ترافیکی در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت که با همکاری پلیس مردمی شهرداری اصفهان 60 هزار راننده قانونمند مورد تشویق قرار می‌گیرند؛ از 60 هزار رانندگانی قانونمندی که قرار است در هفته ناجا تجلیل به عمل آید تاکنون 12 هزار نفر راننده قانونمند در کلان‌شهر مشخص‌شده‌اند. جانثاری از برگزاری مراسم تجلیل از رانندگان قانونمند هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف، راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی، تردد کامیون‌ها در شهر، نصب دوربین در جاده‌های مواصلاتی استان و اجرای درست قوانین راهنمایی و رانندگی ازجمله اولویت‌های پلیس راهور استان اصفهان است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار