مقدری: انحصار مدیریت مردانه بايد شکسته شود

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از محورهایی که در انتخاب شهردار مدنظر خواهم گرفت این است که شهردار آینده اصفهان چه برنامه‌هایی برای به خدمت گرفتن بانوان در مدیریت‌های شهری دارد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از محورهایی که در انتخاب شهردار مدنظر خواهم گرفت این است که شهردار آینده اصفهان چه برنامه‌هایی برای به خدمت گرفتن بانوان در مدیریت‌های شهری دارد.

مهدی مقدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: امروز در علم توسعه دنیا اتفاقی که مهم تلقی می‌شود و بر سر آن اختلاف نظری وجود ندارد بحث استفاده از ظرفیت زنان در تمام لایه‌های مدیریتی کشور است.

وی افزود: تجربه نشان داده هیچ گونه ضعف و خللی در مسئله مدیریت زنان وجود ندارد و پژوهش‌ها نشان مي‌دهد در نهادهایی که زنان در مدیریت‌های کلیدی نقش داشته‌اند قابلیت‌ها، خلاقیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند.

این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مسئله شهرداری و دولت هم فارغ از این مسئله نیست. زنان این توانایی را دارند که چنانچه دیده شوند و فرصت‌ها در اختیارشان قرار گیرد به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان قرار گرفته شده استفاده کنند.

مقدری اظهار کرد: نگاه ما در مدیریت شهری نیز همان طور که در برنامه‌ها، شعارهای انتخاباتی و در تنظیم لیست اصلاح طلبان اعلام شد دیدن ظرفیت زنان است. هر چند در اصفهان به دلیل رد صلاحیت گسترده‌ای که در مورد زنان اتفاق افتاد خیلی دست بالا را نداشتیم و نتوانستیم از ظرفیت لیست اصلاح طلبان بیش از این از بانوان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: من به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از محورهایی که در انتخاب شهردار مدنظر خواهم گرفت این است که شهردار آینده اصفهان چه برنامه‌هایی برای به خدمت گرفتن بانوان در مدیریت‌های گسترده شهرداری دارد.

این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ما چه در سطح ملی و چه در سطح استانی تمام ظرفیت زنان را نیز بررسی خواهیم کرد تا ببینیم می‌توانیم از ظرفیت یک زن به عنوان شهردار اصفهان استفاده کنیم هرچند کار بسیار سختي است.

مقدری گفت: ابتدا باید انحصار مدیریت مردانه شکسته شود و این موضوع جا بیافتد. سپس باید در مورد تمام ظرفیت‌های موجود تحقیق و بررسی و شناخت پیدا کنیم. چنانچه گزینه از میان بانوان بود مطرح و بررسی کنیم، اما اینکه یک بانو شهردار اصفهان بشود یا خیر این تصمیم جمیع اعضای شورای شهر است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور تعداد زیادی زن موفق داریم که کارنامه قابل قبول با توانمندی‌های بالا دارند، اما اینکه آیا حاضراند در قامت یک شهردار در اصفهان کار کنند سوالي اساسی است، اما موضوع مهم این است که باید سنگ بنای مشارکت زنان برای عهده دار شدن مدیریت یک کلان شهر یا شهرهای کوچک تر را از همین امروز شروع کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار