بازتاب تحلیف در رسانه‌های جنوب شرق آسیا

مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که دوره دوم ریاست جمهوری خود از روز شنبه به‌صورت رسمی و با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف ازجمله مقامات جنوب شرق آسیا آغاز کرد، روز یکشنبه در رسانه‌های این منطقه از جهان بازتاب یافت.

مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که دوره دوم ریاست جمهوری خود از روز شنبه به‌صورت رسمی و با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف ازجمله مقامات جنوب شرق آسیا آغاز کرد، روز یکشنبه در رسانه‌های این منطقه از جهان بازتاب یافت. به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه «استار» مالزی در مطلبی با تیتر «روحانی در ایران دومین دوره را آغاز کرد، ترامپ علیه توافق هسته‌ای متهم شد»، نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران که به‌صورت رسمی دوره دوم فعالیت خود را آغاز کرد، آمریکا را متهم به تلاش برای از بین بردن توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی کرد. این روزنامه انگلیسی‌زبان مالزی به نقل از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نوشت که این اقدام انتحار سیاسی دونالد ترامپ خواهد بود. تارنمای «مالای میل آنلاین» نیز در گزارشی نوشت: روحانی که با وعده تعامل بیشتر ایران با جهان توانست در انتخابات ماه مه سال جاری به پیروزی دست یابد، در مجلس این کشور و با حضور هیئت‌های خارجی ازجمله مقامات ارشد اروپایی سوگند یادکرد. این تارنمای مالزیایی همچنین به نقل از رئیس‌جمهوری کشورمان نوشت: عدم تعهد آمریکا برای اجرای توافق هسته‌ای اثبات می‌کند که واشنگتن شریک قابل‌اعتمادی برای جهان و حتی متحدان قدیمی خود نیست. خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز در خبری به حضور «پاندیکا امین مولیا» رئیس پارلمان این کشور در آیین تحلیف رئیس‌جمهوری ایران پرداخت و نوشت که پیش‌بینی می‌شود دیدار مقامات رسمی مالزی در ایران بتواند روابط دوجانبه موجود و به‌ویژه سرمایه‌گذاری و تجارت بین دو کشور را تقویت کند. تارنمای روزنامه «سان دیلی» نیز با بازتاب اخبار مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نوشت که روحانی با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا خواستار تلاش بیشتر به‌منظور حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 بین تهران و قدرت‌های جهانی شد. این روزنامه همچنین به نقل از روحانی نوشت که ایران در نقض توافق هسته‌ای پیشقدم نمی‌شود، اما هنگامی‌که آمریکا در پایبندی به تعهدات خود وفادار نیست ایران نیز ساکت نمی‌ماند.
تارنمای «نیوز دات کام» استرالیا نیز در خبری ضمن اشاره به وعده حسن روحانی برای تعامل بیشتر با جهان در آیین تحلیف، نوشت که توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های غربی در سال 2015 باعث لغو تحریم‌ها علیه ایران شد. این تارنما با اشاره به اینکه این توافق بزرگ‌ترین دستاورد روحانی در دوره نخست ریاست‌جمهوری‌اش بوده است، نوشت که روحانی تلاش زیادی برای محافظت از این توافق در قبال سیاست خشن آمریکا علیه ایران بکار برده است. تارنمای «اس.بی.اس» استرالیا نیز با بازتاب خبر مراسم تحلیف حسن روحانی نوشت: درحالی‌که وی خواستار تلاش بیشتر بار محافظت از توافق هسته‌ای سال 2015 شد دومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد. این تارنمای خبری نوشت که در بین ایرانیان، توجه واقعی اکنون به ترکیب کابینه حسن روحانی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار