پیاز منطقه اصفهان رسید،آرامش به بازار تره بار بازگشت

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی نرخ پیاز در بازار اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ پیاز در بازار اصفهان به ۲۰۰۰ تومان و کمتر کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی نرخ پیاز در بازار اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ پیاز در بازار اصفهان به ۲۰۰۰ تومان و کمتر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا؛ داستان نوسانات و افزایش نرخ بازار تره بار، تابستان امسال به پیاز رسید تا جایی که مردم در مدت یک ماه با افزایش حدود ۴۰۰ درصدی این محصول مواجه شدند و پیاز را در بازار حتی با نرخ ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان خریداری کردند.

فعالان بازار میوه و تره بار معتقد بودند که دلیل گرانی پیاز افزایش تقاضا و کمبود عرضه این محصول در بازار است چرا که کشاورزان سال گذشته از ناحیه کاشت پیاز متضرر شده بودند امسال به میزان کمی این محصول را کشت کردند.

با این حال طی دو روز گذشته نرخ پیاز روند نزولی به خود گرفته و به گفته رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان قیمت آن به نصف کاهش یافته است.

نوروزعلی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ پیاز از ۲۰۰۰ تومان به پایین است، اظهار داشت: کشت پیاز و توزیع آن در بازار در شرایط کنونی منحصر به کشاورز خاصی نیست چرا که کشاورزان محصول خود را مستقیما به میدان میوه و تره بار عرضه کردند و این بار خود سود اندکی بردند.

وی بیان داشت: باید از اکنون مراقب انحصار بازار تره بار در فصل پاییز باشیم تا شاهد افزایش قیمت این محصولات نباشیم.

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان با اشاره به اینکه قیمت پیاز در ابتدای هفته ۳۰۰۰ تومان بود، گفت: نرخ این محصول امروز به کمتر از نصف کاهش یافته و حداکثر با قیمت ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان در سطح مغازه های شهر عرضه می شود.

اسماعیلی با اعتقاد بر اینکه دولت در بحث توزیع محصولات کشاورزی به جای دخالت باید نظارت قوی داشته باشد، تصریح کرد: ما نباید در صورت کمبود محصولی در بازار فورا اقدام به واردات آن کنیم چرا که کشاورزی داخل پتانسیل بالایی دارد بلکه باید شرایط را برای تبدیل کشاورزی سنتی به صنعت کشاورزی فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان نیز پیرامون بازار پیاز، گفت: قیمت عمده‌فروشی پیاز از پنجشنبه هفته گذشته در میدان میوه تره‌بار اصفهان در سطح ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان معامله شده و همین امر باعث افت قیمت خرده فروشی خواهد شد.

ناصر اطرج افزود: هم‌اکنون برخی خرده‌فروشان، پیاز خود را بر اساس قیمت ۳ هزار تومان خرید قبلی عرضه می‌کنند اما این قیمت به طور قطع کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: خرده‌فروشان اجازه دارند حداکثر ۳۰ درصد به قیمت عمده‌فروشی اضافه کنند و طبیعتاً با قیمت‌های فعلی عمده‌فروشی، قیمت‌ها در سطح شهر کاهش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان یادآور شد: پیش‌تر نیز اعلام کرده بودیم که با به دست آمدن پیاز منطقه اصفهان و شهرستان‌های اطراف، قیمت‌ها نزولی خواهد شد و همین عامل باعث شده تا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت پیاز محدود به اصفهان نیست و در سایر استان‌ها نیز اتفاق رخ خواهد داد و بازار کل کشور به ثبات خواهد رسید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار