برنامه‌های حوزه هنری اصفهان درزمینهٔ هنر

نشست خبری مهدی احمدی‫فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان به همراه تجلیل او از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.

نشست خبری مهدی احمدی‫فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان به همراه تجلیل او از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.

احمدی‫فر در این نشست از اهمیت ارتباط قوی بین اصحاب رسانه و بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت و از این‌که خبرنگاران، یکی از اصلی‌ترین ارکان اصحاب رسانه هستند. او ادامه داد: «شغل خبرنگاری به‌گونه‌ای است که فرد هم باید ذوق، استعداد و هنر شخصی داشته باشد و هم علم، دانش و مهارت. حوزه فرهنگ و هنر هم اصلی‌ترین حوزه‌ای است که باید در یک جامعه به آن توجه شود و پیوست رسانه‌ای در همه بخش‌ها، ضروری‌ترین عنصر است.»

احمدی‫فر از راه‌اندازی اولین موزه مجازی برای معرفی هنرمندان در کشور هم خبر داد و گفت که آن‌ها برای شناسایی هنرمندان هم در حال تحقیق میدانی هستند و هم بررسی از طریق نهادهای مختلف و تصمیم دارند در جراید هم اعلام کنند تا هنرمندان خودشان را برای همکاری به آن‌ها معرفی کنند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان از زاون قوکاسیان، هم به‌عنوان فرد ارزشمندی یاد کرد که درزمینهٔ سینما دغدغه زیادی داشته و به همین دلیل مسئولان حوزه هنری تصمیم گرفته‌اند برای اجرای دوباره بعضی برنامه‌هایی که او راه انداخته بود، پیگیری کنند که یکی از آن‌ها، راه‌اندازی دوباره کانون فیلم حوزه هنری است.

او درباره حمایت از تئاتر در حوزه هنری هم گفت: «سعی کردیم از تئاتر در شاخه‌های مختلف حمایت کنیم و امکانات کامل به آن‌ها بدهیم، ازجمله تئاتر کودک موزیکال، تئاتر دفاع مقدس و تئاترهایی با موضوع خانواده.» او از این هم گفت که در حوزه هنری دارند از امکانات استان برای تئاتر استفاده می‌کنند و زمینه ایجاد یک پلاتوی تخصصی تئاتر را فراهم می‌کنند تا به‌زودی احداث آن آغاز شود.

احمدی‫فر از این هم گفت که از قدیم یکی از خاستگاه‌های اصلی هنر نمایش در کشور، اصفهان بوده و در دو حوزه تئاتر طنز و تئاتر اجتماعی قوی بوده‫، اما متأسفانه در سال‌های اخیر رکود خاصی در تئاتر کشور به وجود آمده است. او گفت: «بااین‌وجود ما نگاه ویژه‌ای به تئاتر داریم و برای ایجاد پلاتو ایجاد، بازسازی سالن تئاتر سعدی و بازگشایی دفتر تئاتر بچه‌های مساجد برنامه داریم.»

احمدی‫فر درباره فعالیت‌های حوزه هنری درزمینهٔ ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس هم گفت: «حوزه هنری به ادبیات پایداری توجه خاصی دارد و ثبت جنبه‌های دراماتیک ادبیات دفاع مقدس برایمان مهم است، چراکه استان اصفهان، بیشترین سهم فرماندهان را در هشت سال دفاع مقدس داشته است. به همین دلیل در واحد ادبیات پایداری حوزه هنری اصفهان، خاطرات تعداد زیادی از فرماندهان تراز اول جنگ و رزمندگان در حال ثبت شدن است، ضمن این‌که در حال تدوین اولین شیوه‌نامه ادبیات دفاع مقدس در استان اصفهان هستیم. در هفته‌های دفاع مقدس، بسیج، دهه فجر و هنر انقلاب هم قرار است از چند جلد کتاب در این حوزه رونمایی کنیم.»

او از این هم گفت که واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دارد در حوزه ادبیات محاوره‌ای، شعر و ادبیات نمایشی فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار