سیاست های ۸ بندی برای جلوگیری از بحران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای پیشگیری از بحران ها سیاستی ۸ بندی از سوی رهبر انقلاب تبیین شده است که باید این بحران ها تحت عنوان توسعه پایدار رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای پیشگیری از بحران ها سیاستی ۸ بندی از سوی رهبر انقلاب تبیین شده است که باید این بحران ها تحت عنوان توسعه پایدار رفع شود.

به گزارش ایمنا، منصور شیشه فروش صبح امروز در جلسه «پیشگیری از وقوع بحران های شهری با رعایت الزامات شهرسازی و معماری» اظهار کرد: برای اطلاع از نحوه رسیدگی به بحران ها ابتدا باید چیستی بحران را بدانیم و سپس به مقابله با آن بپردازیم، این درحالی است که بسیاری از موضوعات بحران نامیده نمی شوند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده است افزود: پس از برخی از بحران ها همانند زلزله بم رهبر معظم انقلاب سیاست های ویژه ای را برای مقابله با بحران ها تبیین کردند که نهایتا در ۸ بند این سیاست ها جمع بندی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لزوم مطالعات سرزمینی در شهرها و سپس اهتمام به ساخت و ساز اضافه کرد: برای مقابله با انواع بحران ابتدا باید محل ساخت و ساز از هر لحاظی بررسی شود تا از خطرات احتمالی مصون بماند.

شیشه فروش ابراز کرد: در شهرها شهرداران، در استان استانداران و در روستاها فرمانداران مدیریت کلی بحران را بر عهده دارند و این به دلیل مقابله سریع با بحران است.

وی با اشاره به اینکه به هر چیزی بحران نمی گویند گفت: بحران به چیزی گفته می شود که از ساخت و ساز های غیرمجاز بشر پدید می آید و کنترل آن در لحظه برای بشر کاری دشوار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: پس از افزایش دما در کره زمین و وقوع انواع بحران که همگی ناشی از فعالیت های غیرمجاز بشر بوده است به موضوع مدیریت بحران توجهی ویژه ای شده است.

شیشه فروش ادامه داد: در کنفرانس ۲۰۱۵ در پاریس همه کشور ها هم قسم شدند تا از اقدامات تشدید کننده بحران جلوگیری کنند البته به طور کلی مدیریت بحران تحت عنوان «توسعه پایدار» قرار است کنترل شود.

وی افزود: البته ایران هم به بسیاری از این دستورالعمل ها پایبند است و بسیاری از آنها را اجرایی می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاهش آسیب های ساختمانی در زمان وقوع حوادث اعلام کرد: باید برای جلوگیری از وقوع حوادث در ساختمانها، سیستم های قطع گاز خودکار، فناوریهای نوین شهری، پنل های خورشیدی، نقشه های قنواتی و بانک اطلاعات شهر تهیه و به کار گرفته شود.

گفتنی است این جلسه بیستمین جلسه از سلسله نشست های راهبردهای شهرسازی و معماری بود که این جلسه به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان برگزار و در پایان به افراد شرکت کننده در این جلسه گواهینامه آموزشی ارائه شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار