حمایت جهاد دانشگاهی اصفهان از پایان‌نامه‌های دانشجویی

: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی،نشست خبری با حضور مدیران چهار تن از روسای جهاد دانشگاهی استان اصفهان در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهیاصفهان برگزار شد.

محمد فلاح - اصفهان امروز : به مناسبت سی و هفتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی،نشست خبری با حضور مدیران چهار تن از روسای جهاد دانشگاهی استان اصفهان در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهیاصفهان برگزار شد. محمود مرآثی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، جهاد دانشگاهی رانهادی عمومی و غیردولتی معرفی کرد که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت می‌کندو گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی، با هویت، الهام‌بخش، پیشگام در توسعه علم وفناوری و برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد است. وی ادامه داد: جهاددانشگاهی دارای هفت سازمان و 35 واحد در سراسر کشور است و سه پژوهشگاه رویان،فناوری‌های نوین زیست ابن‌سینا و علوم انسانی و مطالعات اجتماعی را دارد. هم‌چنین جهاددانشگاهی 117 مرکز خدمات تخصصی و یک مجتمع تحقیقاتی و چهار پارک علمی و فناوری دراهواز، مشهد، کرمانشاه و البرز دارد.

تأسیس بزرگترین کالج آموزشی در اصفهان تا سال 1400

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بابیان اینکه هدف از آموزش در جهاددانشگاهی نزدیک کردن جوانان به فرصت‌های شغلی از طریق گسترش آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدتاست، گفت: جهاد دانشگاهی برای دستیابی به بزرگ‌ترین کالج آموزشی اصفهان تا سال1400 تلاش می‌کند . مرآثی ادامه داد: رشد 60 درصدی درآمد و به‌تبعآن رشد 35 درصدی تعداد دانشجویان نشان از موفقیت این واحد جهاد دانشگاهی دارد. هم‌چنینبرگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای 18 دستگاه اجرایی در استان ازجمله کمیتهامداد، شرکت توزیع برق، بانک صادرات، بهزیستی و زندان‌ها از خدمات جهاد دانشگاهیاست که بر اساس آن در سال گذشته در شش مرکز آموزشی سطح استان 30 هزار نفر آموزش‌دیده‌اند . وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال گذشته گفت: یکیاز مهم‌ترین فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزاری دومین جشنواره ملیداستان کوتاه زاینده‌رود است که در حاشیه آن مراسم بزرگداشت داستان‌نویس بزرگاصفهان آقای کلباسی نیز برگزار شد .

توزیع 5/1 میلیارد تومان کتاب درسی در جهاد واحد اصفهان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهیدر سال گذشته 5/1 میلیارد تومان کتاب درسی در 49 جلد تهیه و توزیع‌شده است. هم‌چنینفعالیت سازمان دانشجویان در قالب کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویی همچون کانون عکس،کانون فرهنگ و اندیشه، کانون داستان سه‌شنبه‌های داستان، نمود پیدا می‌کند.مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی، بزرگداشت مفاخر ملی و هم‌چنین بازدید از مراکزتاریخی و صنعتی کشور در قالب ایران مرز پرگهر از دیگر فعالیت‌های این واحد است . مرآثی ادامه داد: انجام 49 طرح نظرسنجی و افکار سنجی در مرکز افکار سنجیایسپا و برگزاری همایش‌های آموزشی تحت عنوان شناخت افکار عمومی ویژه مدیران وکارشناسان روابط عمومی ادارات و ارگان‌های دولتی و مؤسسات خصوصی از فعالیت‌های مهممرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی اصفهان است . وی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی بسیار پویا است و اهمفعالیت‌های آن شامل برگزاری سمینار مهارت‌های زندگی قرآنی و سبک زندگی قرآنی،برگزاری کارگاه‌های تفسیر موضوعی قرآن و برگزاری دو دوره کلاس‌های آموزشی هفت‌روزهتربیت مربی قرآنی کودک است . وی گفت: متأسفانه در حال حاضر امکان حمایت از پایان‌نامه‌هایدانشجویی وجود ندارد و امیدواریم در آینده این امکان برای ما فراهم شود . رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در پژوهش‌هایاجتماعی بسیار موفق عمل کرده است و با همکاری‌هایی که میان این واحد و سازمان‌هایمرتبط صورت گرفته است قطعاً نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کند . رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به کسب دو رتبه برتر کشوری دربین سایر معاونت‌های پژوهشی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور، ادامه داد: واحد اصفهانواحد برتر درحال‌توسعه جهاد دانشگاهی و واحد برتر از حیث میزان تحقق اهداف وبرنامه‌های عملیاتی شد . مراثی گفت: ارزیابی و پایش برنامه پنجم توسعهمعاونت پژوهشی، تدوین برنامه ششم توسعه حوزه معاونت پژوهشی (1396 تا 1400)، گسترشو بهره‌مندی از ساختار ستادی معاونت پژوهشی، ایجاد کارگروه‌ تخصصی دانشجویی باموضوع مدیریت نظام سلامت و تدوین و اجرای اولین دوره‌ تربیت پژوهشگر ازجمله فعالیت‌هایمعاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است . وی با اشاره به چاپ مقالهسنجش ضریب نفوذ تبلیغات کمیته فرهنگ شهروندی در شهر اصفهان در فصلنامه علمی پژوهشیمطالعات جامعه‌شناختی شهری دانشگاه آزاد واحد دهاقان، ادامه داد: چاپ مقاله «تفسیرو توصیف گلزار شهدا به‌مثابه یک مکان خاطره» در فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات ملی،چاپ مقاله در فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات گفتمان‌های حاکم برنظام نشانه شناختی تابلوهای شهری و پذیرش مقاله در مجله پژوهش و برنامه‌ریزی منطقه‌ایمرودشت با عنوان «برنامه‌ریزی گردشگری اجتماع‌محور در محله علی‌قلی‌آقا» و ... ازدیگر فعالیت‌های پژوهشی این واحد است . رئیس جهاد دانشگاهی واحداصفهان بابیان اینکه کتاب اصفهان شهر خلاق صنایع‌دستی منتشرشده است، تصریح کرد:انجام طرح پژوهشی «آسیب‌شناسی مطالعات نیازسنجی شهری با تأکید بر تجارب شهراصفهان»، طرح پژوهشی «سنجش نگرش‌ها، نیازها و انتظارات جامعه‌ محلی اطراف شرکتفولاد مبارکه اصفهان»، انجام طرح پژوهشی «طراحی مدل مفهومی شناسنامه‌ فرهنگیاجتماعی محلات شهر اصفهان»، انجام طرح پژوهشی طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی و طراحیشهری باغ ایران‌چای و ... ازجمله پروژه‌های تحقیقاتی این واحد است .

سپردن مطالعه آب‌های ژرف زیرزمینی به واحد صنعتی جهاددانشگاهي

در ادامه مرتضی تیموری رئیس جهاددانشگاهي واحد صنعتي اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در چهار حوزه برق،ژئوشیمی، کشاورزی و مهندسی شیمی فعالیت می‌کند. این نهاد هشت پروژه خاتمه یافته، هشتپروژه در حال اجرا و تعدادی پروژه در حال پیشگیری دارد . وی ادامه داد: جهاددانشگاهی واحد صنعتی با ورود به فعالیت‌های تجهیزات کنترلی طرحی را با همکاریدانشگاه صنعتی به‌صورت مشترک انجام داده است که اگرچه از نام بردن این طرح به خاطرمسائل امنیتی معذور هستیم اما این طرح قبلاً تنها متعلق به آمریکا، شوروی و چینبود که هرگز تجاری‌سازی نشده بود و اجازه تولید آن به کشورهای دیگر داده نمی‌شد. رئیسجهاد دانشگاهي واحد صنعتی گفت: این واحد پنج پروژه‌ مطالعاتی آب انجام داده است.همچنین درروش جدید با عنوان استفاده از امید ریاضی در اکتشاف تفضیلی معدنی توانسته‌ایمنشانه‌های کاذب و واقعی معادن را تفکیک کنیم و هزینه‌های حفاری اولیه را تا اندازهبسیاری کاهش دهیم . تیموریبیان کرد: سال گذشته پروژه‌ای با عنوان مطالعات تأثیرات فرهنگی و اجتماعی بازارهایروز کوثر برای شهرداری اصفهان انجام شد که در تصمیم‌گیری توسعه یا عدم توسعه اینبازارها به مدیران شهری اصفهان کمک کرده است . وی ادامه داد: پروژه‌هایی با همکاری وزارتدفاع همچون ساخت دستگاه اندازه‌گیری دقت و پراکندگی شلیک گلوله، طراحی و استقرارنظام مدیریت دانش، طراحی الگوریتم تولید مدل پتانسیل معدنی چوپانان، بررسی امکانتولید کاغذ سنگی از بازمانده‌های معادن سنگ استان، ارزیابی شاخص‌های پیامدی اصفهان1400، دستگاه سرعت‌سنج مغناطیسی دوشکا و سوپر جاذب‌های مورداستفاده در کشاورزی ازاهم پروژه‌های در حال انجام جهاد دانشگاهي واحد صنعتی است . رئیس جهاد دانشگاهيواحد صنعتی اظهار کرد: در حوزه آب به‌عنوان یک مشکل جهانی به‌خصوص در ایران سه سالاست که کمیته آب جهاد دانشگاهي تشکیل‌شده است و مطالعه بر روی آب‌های ژرف زیرزمینیبه جهاد دانشگاهي واحد صنعتی سپرده‌شده است. مطالعات اولیه حاکی از وضعیت خوب آب‌هایژرف استان دارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری وارد مطالعات میدانیاین موضوع نیز بشویم . تیموریبا اشاره به ساخت منطقه ویژه علوم فناوری استان گفت: جهاد دانشگاهي واحد صنعتی دراین منطقه نقش‌آفرینی خوب و پررنگی خواهد داشت و هم‌زمان با دانشگاه‌ها و دیگرمراکز تولید علم در مباحث هایتک (فناوری بالا) وارد این منطقه ویژه شویم . وی ادامه داد: همکارانما در سال گذشته بیش از 24 مقاله علمی، پژوهشی، ISI به چاپ رساندند. در ادامه اقدام های پژوهشی این نهاد و ازآنجایی‌کهعضو کمیسیون مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی هستیم با حمایت وزارت کشاورزی به‌زودیطرح مقابله با سرمازدگی محصولات را به‌روزرسانی خواهیم کرد .

افتتاح خبرگزاری سیناپرس در اصفهان

رئیس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی گفت: به‌زودی خبرگزاریتخصصی علمی فرهنگ سینا پرس در اصفهان فعال خواهد شد و جهاد دانشگاهي واحد اصفهانعلاوه بر خبرگزاری ایکنا و ایسنا به سومین خبرگزاری خود تجهیز خواهد شد . تیموری گفت: ششمیندوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان نیز به‌زودی در اصفهان برگزار خواهد شد اولیندوره این مسابقات در سال 85 در اصفهان برگزار شد و امروز ششمین دوره آن در صورترفع مشکل اقامت مهمانان خارجی در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود . وی با اشاره به نخستینجشنواره فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: بزرگ‌ترین غرفه در این نمایشگاه متعلق بهجهاد دانشگاهي واحد صنعتی است و پنج محصول که بعضاً از شهرهای دیگر به اصفهانآورده شده‌اند در طول این نمایشگاه رونمایی خواهد شد . رئیس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی ادامه داد: 18واحد جهاد دانشگاهي سراسر کشور از آموزش‌های الکترونیک جهاد دانشگاهي واحد صنعتیبهره‌مند می‌شوند و این‌یکی از افتخارات ما است. همچنین پنجمین مرکز آموزشی اینسازمان در خیابان سروش افتتاح‌شده است که استقبال خوبی نیز از آن شده است . تیموری اضافه کرد: بااخذ مجوزهای لازم مرکز تأمین و آموزش تخصصی نیروهای موردنیاز صنعت نفت، گاز وپتروشیمی در اصفهان احداث خواهد شد تا دانشجویان این رشته تحصیلات خود را تکمیلکنند و به بازار کار وارد شوند . رئیسجهاد دانشگاهي واحد صنعتی ادامه داد: از گزیده فعالیت‌های فرهنگی این واحد می‌توانکسب رتبه برتر توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهي واحد صنعتی را در بین معاونت‌هایفرهنگی جهاد دانشگاهي کشور، انتخاب کانون دانشجویی محیط‌زیست یاران باران با عنوانگروه برتر گردهمایی فعالان دانشجویی کشور و انتصاب مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اینواحد را به‌عنوان عضو دبیرخانه نظام برنامه‌ریزی علمی فرهنگی توسعه پایدار استاننام برد . تیموریگفت: انتشار 33 عنوان کتاب چاپ اول و 9 عنوان کتاب چاپ دوم توسط مرکز انتشارات اینواحد و همچنین ارائه 34 فقره وام به دانشجویان، برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگدانشگاهی، بررسی وضعیت دانشجو و ارتباطات مجازی، فرهنگ دانشگاهی و انقلاب اسلامی ودیگر نشست‌های علمی از ديگر فعاليت‌هاي اين واحد است . وی خاطرنشان کرد: رویکرد و هویت این واحد درایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و این واحد تلاش می‌کند در پروژه‌هایی که ازکارفرمایان قبول می‌کند از دانشگاهیان استفاده کند. بخش قابل‌توجهی از پروژه‌هاییکه در این واحد انجام می‌شود پاسخ مستقیم به یک نیاز و یا رفع مستقیم یکی ازمشکلات صنعت اصفهان است . رئیسجهاد دانشگاهي واحد صنعتی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر حمایت این واحد ازپایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: جهاد دانشگاهي واحد صنعتی پایان‌نامه‌های دانشجویانرا در جهت استفاده برای پروژه‌های خود سوق می‌دهد و با این روش از پایان‌نامه‌هایدانشجویان حمایت می‌کند.

اجرای طرح «یک دانشجو، یک مهارت» از سال آینده

همچنین عبدالحسین رضایی، رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این موسسه تبدیل‌شدن آن به یکدانشگاه کارآفرین است، اضافه کرد: در حال حاضر سه دانشکدهعلوم و فناوری‌های نوین، دانشکده انرژی و محیط‌زیست و دانشکده علوم انسانی داریم که به دنبال دریافت مجوزهاینهایی آن هستیم . رئیسموسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان، تصریح کرد: در هرکدام از این دانشکده‌ها راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی روی می‌دهد که بازده زمانی5 ساله گروه‌های پژوهشی مرتبط با خودشان را نیز دارند . رضایی با اشاره به دستاوردهای این موسسه درسال گذشته، ادامه داد: در سال گذشته حدود 22 مقاله از دانشجویانمان منتشر شد که ازمجموع آن 11 مورد مقاله ISI ، چهار موردعلمی و پژوهشی و هفت مورد کنفرانس‌های ملی و بین‌المللیبود . ویخاطرنشان کرد: از این 22 مورد 14 مورد در سال 2017 چاپ شد و از این 14 مورد 8 مورد مقاله ISI و یک مورد علمی و پژوهشی و مابقی کنفرانس‌های ملی و بین‌المللیبوده است . رئیسموسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان بابیان اینکه در سال گذشته اعضای هیئت‌علمیاین موسسه در 10 کمیته کنفرانس‌های بین‌المللی عضو شدند و از مردادماه سال گذشته تاکنونیک طرح پژوهشی در حال اجرا داریم که متشکل از سه طرح پژوهشی داخلی است، اضافه کرد: از یکی از طرح‌هاموضوع ساخت دستگاه کربن فعال استخراج شد که از دو سال پیش کلید خورد و سال پیش مجوزهایاولیه را گرفتیم و در حال تکمیل این پروسه هستیم. رضایی با اشاره به برگزاری یکیاز این کارگاه‌ها در هفته پژوهش، گفت: در این کارگاه از مدرسان و اساتید هلندی استفاده شد و کارگاه تحت عنوان فرهنگ جدیداستفاده از آی‌تی در مراقبت‌های پزشکی بود . وی خاطرنشان کرد: سعیکردیم در این موسسه رشته‌هایی داشته باشیم که باکار و پژوهش عجین باشد و بسیاری ازرشته‌های این موسسه را به‌پاس توان پژوهشگاه واحدهای جهاد دانشگاهی دریافت کردیم . رئیس موسسه آموزش عالیجهاد دانشگاهی اصفهان بابیان اینکه برای نمونه رشته علوم سلولی و مولکولی را به‌صورتمشترک با پژوهشگاه رویان داریم و دانشجویان اکثر وقت خود را در این پژوهشگاه به‌صورتعملی می‌گذرانند، افزود: از بهمن‌ماه امسال رشته جدیدی به این مجموعه به‌صورتمشترک با پژوهشگاه رویان اضافه می‌شودکه رشته زیست‌فناوری گرایش میکروبیاست . رضاییادامه داد: استقبال بسیار خوبی ازاین رشته‌ها توسط دانشجویان می‌شود، دلیل آن نیز به‌کارگیری اساتید برجسته و کارکردهاست. امید می‌رود با این روندی که در پیش گرفتیم بتوانیم وظیفه جهادی خود را برای استانانجام دهیم . ویبابیان اینکه دو برنامه به‌عنوان برنامه‌های کاربردی در نظر داریم که تا سال آینده این کارها شروع شود و در سال آینده به نتیجهقطعی برسد، اضافه کرد: نخستین برنامه جدید بین‌رشته‌ای است که جذابیت خوبی دارد و امیدواریمعلاوه بر موارد موجود بتوانیم موارد جدید دیگری را تدوین کنیم و به تائید سازمان سنجش و وزارت علوم برسانیم . رئیس موسسه آموزش عالیجهاد دانشگاهی اصفهان، گفت: برنامه دوم اجرای طرح یک دانشجو یک مهارت است و بهدنبال این موضوع هستیم که هر دانشجویی که به موسسهما مراجعه می‌کند علاوه بر رشته‌ای که تحصیل می‌کند یک مهارت در کنار تحصیل یاد بگیرد که بعد از فارغ‌التحصیلی درصورتی‌که نتوانستاز تخصصش استفاده کند از آن مهارت بهره ببرد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار