ممنوعیت بارگذاری جدید در حوزه زاینده‌رود

نماینده مردم فریدن، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: براساس مصوبه ۹ ماده‌ای شورای‌عالی آب، هرگونه بارگذاری جدید در حوزه زاینده‌رود ممنوع اعلام شده که این موارد در استان‌های همجوار رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم فریدن، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: براساس مصوبه ۹ ماده‌ای شورای‌عالی آب، هرگونه بارگذاری جدید در حوزه زاینده‌رود ممنوع اعلام شده که این موارد در استان‌های همجوار رعایت نمی‌شود.
اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب شامل چند طرح متعدد است که برخی از آن‌ها مجوز ندارد، اظهار داشت: بحث آب این روزها جهان، کشور و اکثر استان‌ها به ویژه استان اصفهان را درگیر کرده است.
وی با بیان اینکه بحث زاینده‌رود از طرفی به استان اصفهان و از طرف دیگر به استان چهارمحال و بختیاری مربوط می‌شود، افزود: برداشت‌ها از حوزه زاینده‌رود شامل 38 طرح است که به صورت غیرمجاز اقداماتی انجام شده و برخی از این طرح‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده و برخی در حال ساخت است.
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس تصریح کرد: اکثر این طرح‌ها از طریق آب منطقه‌ای استان و نیروهای آن‌ها شناسایی و جدول‌بندی شده و میزان آب برداشت شده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه شورای‌عالی آب، مصوبه 9 ماده‌ای را در راستای ساماندهی مشکلات آب به تصویب رسانده که بسیاری از این مواد 9 ماده‌ای در استان اصفهان و شهرستان‌های فریدن، فریدون شهر و چادگان اجرایی شده است، بیان کرد: از آن جایی که سخت گیری‌هایی نسبت به مردم و کشاورزان داشتند اما انتظار می‌رفت همین مواد در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی شود.
ترکی با اشاره به برخورد با کارشکنی‌ها پیرامون رعایت نکردن بحث آب از سوی استان‌های همجوار گفت: در این راستا باید یک سیاست کلی و وحدت رویه در تمام استان‌ها بدون هیچ گونه تفاوتی اجرایی شود، اگر قرار است مصوبات 9 ماده‌ای شورای‌عالی آب عملیاتی شود برای تمام استان‌ها، شهرها و شهرستان‌ها باید صورت گیرد.
وی بیان کرد: آب یک مسئله ملی است و مردم ایران باید از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، در این راستا این مسئله را به سازمان جهانی بهداشت اعلام کردیم و قرار بود تا سال 2000 این موضوع عملیاتی شود و روستاهایی که از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند از این نعمت برخوردار شوند.
نماینده فریدن تصریح کرد: در حال حاضر هنوز برخی روستاها با مشکلاتی مواجه هستند و برخی از شهرستان‌های استان اصفهان از تانکر برای آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار