۷ هزار مراجعه کننده معتاد در ۳ ماه نخست امسال به مراکز درمان اعتیاد اصفهان

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۱۰۰ معتاد مرد در مراکز درمانی سازمان بهزیستی استان اصفهان درمان شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۱۰۰ معتاد مرد در مراکز درمانی سازمان بهزیستی استان اصفهان درمان شدند.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آمار درمان معتادان مرد اظهار داشت: روش درمانی در مراکز زیر نظارت سازمان بهزیستی بدون داروست و سم‌زدایی آنها به وسیله روش‌های طبیعی مانند تحمل درد و خماری انجام می‌شود.
وی افزود: مراکز زیر نظارت سازمان بهزیستی شامل 62 مرکز درمان سرپایی اعتیاد است که روش دارودرمانی را انجام می‌دهند و در 3 ماهه نخست امسال میزبان 3هزار و 100معتاد مرد بود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 400 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمان اعتیاد معتاد تزریقی و مابقی کشیدنی بودند، بیان کرد: در 3 ماه نخست امسال 7 هزار معتاد مرد به مراکز درمان اعتیاد استان مراجعه کردند.
وی با اشاره به دوره‌های ترک اعتیاد گفت: دوره درمانی افراد مبتلا به اعتیاد 3 تا 4 هفته، به صورت شبانه روزی و بدون دارو است، به گونه ای که سم به روش طبیعی از بدن آن‌ها خارج شود.
ناجی اظهار داشت: در این راستا افراد در 7 روز نخست در مکان مجزایی به نام اتاق فیزیک قرار می‌گیرند تا علائم ناشی از اعتیاد به صورت طبیعی از بدن آن‌ها خارج شده و وارد گروه شوند.
ناجی با اشاره به اینکه مراکز درمان اعتیاد زیر نظر دولت است و توسط بخش غیر دولتی مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که مصرف کنندگان خسته می‌شوند و یا دیگر پولی برای خرید مواد ندارند به ترک اعتیاد روی می‌آورند و از آنجایی که ترک اعتیاد نیز هزینه و تعرفه خاص خود را دارد، موظف به پرداخت هزینه‌های خود از طریق تعرفه‌های در نظر گرفته شده هستند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بهزیستی به معتادان بی بضاعت برای تامین هزینه‌های درمان اعتیاد کمک می‌کند، بیان کرد: سازمان بهزیستی قادر به تامین هزینه تمام مراجعه کنندگان نیست.
وی افزود: بعد از پایان دوره، برنامه بازپروری و توانمندسازی وجود دارد و دولت سالانه یک هزار و 200نفر را با تسهیلات 4 درصدی برای پیشگیری از بازگشت به اعتیاد حمایت می‌‌کند.
ناجی پیرامون بازگشت دوباره معتادان به اعتیاد گفت: اعتیاد مانند فشار خون، دیابت و آسم تشدید می‌شود، اما علت بازگشت دوباره این است که تنها بخشی از درمان را سپری می کنند و درمان جامع مانند درمان جسمی، روانی و اجتماعی در آنها صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار