صفدریان: کسب سهمیه المپیک یخنوردی 90 درصد قطعی شده است

ملی‌پوش اصفهانی یخنوردی گفت: در حال حاضر منتظر جواب فدراسیون جهانی یخنوردی هستم اما فکر می‌کنم 90 درصد سهمیه المپیک سال آینده را به دست آوردم.

صفدریان: کسب سهمیه المپیک یخنوردی 90 درصد قطعی شده است

محمدرضا صفدریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضورش در جام جهانی یخنوردی و مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: تور مسابقات یخنوردی هر ساله با سه عنوان مهم‌ مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود.
وی گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود که سال گذشته موفق به کسب مقام دومی مسابقات قهرمانی آسیا شدم.
صفدریان ادامه داد: امسال مسابقات جام جهانی در کشورهای چین، کره جنوبی، سوئیس و ایتالیا در بخش انفرادی و مسابقات قهرمانی جهان که بالاترین سطح مسابقات جهانی است در 2 بخش تیمی و انفرادی در فرانسه برگزار شد.
ملی‌پوش یخنورد اصفهانی با اشاره به اینکه در مسابقات جام جهانی سوئیس به صورت مشترک با 2 یخنورد دیگر صاحب رتبه هشتم شدم، بیان کرد: اما به دلیل قانونی که اگر سه نفر رتبه یکسانی را به دست آورند هر سه نفر نمی‌توانند به فینال راه پیدا کنند، از رفتن به فینال مسابقات جا ماندم. همچنین در مسابقات جام جهانی ایتالیا در ماده سرعت مقام هفتم جهان را به دست آوردم.
وی افزود: آخر هر هفته در هر کشوری یک مسابقه برگزار می‌شد که در پایان بر اساس رتبه‌های به دست آمده در این مسابقات، امتیازبندی می‌شویم.
صفدریان عنوان کرد: با توجه به اینکه سال آینده المپیک کره جنوبی را پیش‌رو داریم امسال سطح مسابقات قهرمانی جهان فرانسه بسیار بالا بود و تمامی تیم‌های اروپایی در این مسابقات حضور داشتند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان شاهد بودیم.
از نظر امکانات از کشورهای دیگر عقب هستیم
ملی‌پوش اصفهانی یخنوردی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود امکاناتی که نسبت به بقیه کشورها داریم برای اولین‌بار و در بین 27 تیم حاضر در این تورنمنت بعد از کشور روسیه و کره جنوبی در بخش تیمی رتبه سوم را به دست‌ آوردیم تا افتخاری برای کشورمان کسب کنیم.
وی بیان کرد: تا کنون از ایران در بخش انفرادی مسابقات یخنوردی قهرمانی جهان فینالیست نداشتیم که خوشبختانه من در این تورنمنت در گرایش سختی مسیر (لید) به فینال مسابقات راه پیدا کردم. حدود 6 سال است که به صورت حرفه‌ای رشته یخنوردی را کار می‌کنم و قبل از آن حدود هشت سال به سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی می‌پرداختم.
صفدریان در خصوص سطح یخنوردی ایران نسبت به دیگر کشورها، اظهار کرد: در چند سال اخیر با توجه به حضوری که در مسابقات جهانی داشتیم هر ساله بهتر از سال قبل بودیم و در این مسابقات قهرمانی جهان نشان دادیم که با حداقل امکانات می‌توانیم بهترین نتیجه‌ها را به دست آوریم.
وی اضافه کرد: از نظر ورزشکار سطح خیلی خوبی داریم اما از لحاظ امکانات و سخت‌افزار، در اختیار داشتن دیواره سرعت و ... از بقیه کشورها عقب هستیم و وجود این مشکلات به نحوی باعث شده نتیجه‌ای را که خیلی زودتر باید به دست آوریم به تأخیر بیفتد. اما خوشبختانه در چند سال اخیر نتایج خوبی را در بخش تیمی و انفرادی به دست آوردیم.
صفدریان گفت: در سال دو تا سه مسابقه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود که هر یخنورد در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در مسابقات جهانی را به دست می آورد و با توجه به رنکینگ کسب شده در مسابقات جام جهانی و قهرمانی جهان سهمیه المپیک سال آینده مشخص می‌شود. در حال حاضر منتظر جواب فدراسیون جهانی یخنوردی هستم اما فکر می‌کنم 90 درصد سهمیه المپیک سال آینده را به دست آوردم.
ملی‌پوش اصفهانی یخنوردی افزود: با حمایت‌های مالی رئیس سابق هیأت کوهنوردی استان و هیأت کوهنوردی و با همکاری شهرداری توانستم در مسابقات چین، کره، سوئیس و ایتالیا امسال شرکت کنم. از ستایش مربی‌ام که با برنامه‌های تمرینی که به من داد توانستم در بخش انفرادی مسابقات موفق باشم تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار