دبیرخانه دائمی ICS در اصفهان دایر می شود

نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری بعد از سه روز برگزاری با حضور مدیران شهری و استانی و میهمانان خارجی به كار خود پایان داد. در این نمایشگاه آخرین فناوری های نوین کشور به نمایش گذاشته شده است. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی برای توسعه شهرها را می توان به عنوان مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه عنوان كرد.

اصفهان زیبا: نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری بعد از سه روز برگزاری با حضور مدیران شهری و استانی و میهمانان خارجی به كار خود پایان داد. در این نمایشگاه آخرین فناوری های نوین کشور به نمایش گذاشته شده است. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی برای توسعه شهرها را می توان به عنوان مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه عنوان كرد. در این راستا ۷۲ تفاهم نامه با شرکت های خارجی منعقد شده و قرار است انتقال تکنولوژی صورت بگیرد. شهردار اصفهان در حاشیه مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه بین المللی فناوری‌های نوین شهری گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته شهرداری اصفهان در عرصه‌های مدیریت شهری پوست اندازی کرده تا از حالت سنتی خارج شود و به روش های جدید، شهر را مدیریت کند و باید از فناوری های نوین شهری نیز استفاده کنیم. همچنین مدیر مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان گفت: قرار است دبیرخانه دائمی ICS در اصفهان دایر شود تا با رصد مسائل و افتتاح رصدخانه علمی، فعالیت های فناورانه را به سایر شهرهای ایران انتقال دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به تغییر مدیریتی شهر اصفهان گفت: باید برای مدیریت شهر از فناوری‌های نوین استفاده کنیم. مهدی جمالی نژاد در حاشیه آیین اختتامیه نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته شهرداری اصفهان در عرصه های مدیریت شهری پوست اندازی کرده تا از حالت سنتی خارج شود و به روش های جدید شهر را مدیریت کند. وی افزود: البته در این راه نقش مردم بسیار پر رنگ است و باید از فناوری‌های نوین شهری نیز استفاده کنیم.

حضور اصفهان در باشگاه شهرهای خلاق
شهردار اصفهان با اشاره به حضور اصفهان در باشگاه شهرهای خلاق ادامه داد: عضویت در این باشگاه باعث شده تا روند علم و فناوری در این شهر رشد داشته باشد. جمالی نژاد با اشاره به سنین مختلف شهروندان که علاقه‌مند به توسعه علم هستند و در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: در این نمایشگاه رده‌های سنی و فنون مختلفی را شاهد بودیم و این نشان از ورود جدی همه آحاد جامعه به عرصه توسعه فناوری‌های نوین است. امیدواریم ادامه این کار منجر به اقدامات فناورانه، خلاقانه و نوین شود. وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه از شهرهای دیگر هم ورود پیدا کرده بودند و همچنین اعضای شورای شهر و میهمانان دیگر هم حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند.شهردار اصفهان گفت: این حضور پر رنگ برای اولین دوره از این نمایشگاه بسیار مهم بود و امیدواریم بتوانیم عنوان این نمایشگاه را به صورت دائمی در لیست نمایشگاه های شهر اصفهان قرار دهیم.

باید نخبگان را دریابیم

مدیر مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان گفت: قرار است دبیرخانه دائمی ICS در اصفهان دایر شود تا با رصد مسائل و افتتاح رصدخانه علمی، فعالیت های فناورانه را به سایر شهرهای ایران انتقال دهیم. محمدرضا نیلفروشان در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری اظهارکرد: باید نخبگان را دریابیم، از آنها مواظبت کنیم، تلاش هایشان را ارج نهیم و دستاوردهای جوانان را اعلام کنیم و بستر تشویق ایجاد کنیم.وی ادامه داد: در آن هنگام که عده ای شرایط اقلیمی و جغرافیایی ، سیاسی و اقتصادی کشور را برای ساده باوران تحلیل منفی می کنند و نتیجه سازی می شود که ایران جای ماندن نیست. عده ای دیگر به تحکیم باورهای «ما می توانیم» و معطوف کردن ذهن‌های مستعد جوانان همت گمارده و تنها نتیجه عملی و کاربرد را هدف قرار داده اند.

صدها دستاورد علمی؛ نتیجه برگزاری نمایشگاه
وی تاکید کرد: چنانچه صحت این ادعا را بخواهیم، باید دســـتاوردهای2017 ics را مرور کنیم. صـــدها دستاورد علمی که تحسین همگان را برانگیخته صحت این ادعا را عملیاتی و نه شفاهی گواهی می‌کند. نیلفروشان تصریح کرد: در راستای توسعه علمی با رویکرد عملیاتی بر اساس نیازهایی با اولویت بالا، باید از دستاوردهای سایر نقاط جهان و سایر کشورهای اسلامی نیز مطلع بود. از این منظر بر آن هستیم بذر بارور رصدخانه فناوری‌های نوین شهری را کاشته و با همت سایر عزیزان اندیشمند و مجرب این حوزه دستاوردهای ایران و جهان را شناسایی کرده، اولویت‌بندی کرده و در اختیار نهادهای بهره بردار قرار دهیم. وی خاطرنشان کرد: باید رصدخانه را با تلاش یکدیگر به کانونی مبدل کنیم که بر اساس تشخیص نیازهای اولویــــت‌دار از موازی کاری های نادانســـته و پنهـــان جلوگیری کرده و دستاوردهای خود را پس از بومی کردن در اختیار همه شهرداری های کشور قرار دهند.

اصفهان؛ پایتخت علم و فناوری های نوین
وی تاکید کرد: اگر از دستمان بر می آید، در جهت تکمیل چرخه علم تا عمل و دستیابی به ثروت، از علم و فناوری حمایت کنیم و بسیج فرار نخبگان را به سونامی پرورش نخبگان تبدیل نماییم تا ایران را مهد آرام سرمایه گذاری بر دانش بدانند تا نخبه پروری علمی را بیش از پیش نظاره گر باشیم.محمـــدرضا نیلفروشـــان اظـــهارکرد: در نمایشــــگاه فناوری‌های نوین شهری شعار «ما می توانیم» را به منصه ظهور گذاشتیم .وی با اشاره به استقبال گرم متخصصان و شهروندان از برگزاری این نمایشگاه افزود: استقبال مردم از این جشنواره و نمایشگاه نشان می‌دهد که برای تامین آسایش شهروندان به فناوری‌های نوین در مدیریت شهر نیاز داریم .مدیرمرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان به حضور ۲۲ کشور در این نمایشگاه اشاره و اعلام کرد: قرار است دبیرخانه دائمی ics در اصفهان دایر شود تا با رصد مسائل و افتتاح رصدخانه علمی، فعالیت های فناورانه را به سایر شهرهای ایران انتقال دهیم و در آینده نیز این فناوری ها را در حوزه مدیریت شهری به کشورهای همسایه منتقل کنیم . نیلفروشان خاطرنشان کرد: حضور شرکت های خارجی با شرط انتقال تکنولوژی انجام شد که در این راستا ۷۲ تفاهم نامه با شرکت های خارجی منعقد شده و قرار است انتقال تکنولوژی را داشته باشیم.وی اظهارکرد: می توان گفت با این اقدام، اصفهان به پایتخت علم و فناوری های نوین در زمینه مدیریت شهری تبدیل شود.نیلفروشان اضافه کرد: در این نمایشگاه در پنج سالن کنفرانس ۹۳ برنامه علمی پوشش داده شد که ۲۴ هزار نفر از آن استفاده کردند.

تقدیر از ورود شهرداری به حوزه فناوری های نوین
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: یکی از انتظارات ما ورود جدی مدیریت شهری و استانی به مباحث دانش بنیان بود که به یاری خدا این اتفاق رخ داد. مهدی کشمیری اظهار کرد: ما چندین سال است در اقتصاد دانش بنیان فعال هستیم؛ اما همیشه آرزو داشتیم مدیریت کلان استان و شهر ورود جدی به این موضوع داشته باشند. وی افزود: حضور پر رنگ شرکت‌ها نیز نشان از شروع مهم این حرکت علمی و فناورانه در این شهر دارد. کشمیری با اشاره به منطقه ویژه علم و فناوری یا کریدور علم و فناوری در اصفهان گفت: این ایده و طرح به این معناست که در موضوع توسعه دیگر نباید نگاه صرفی به کالبد داشت؛ بلکه باید به محتوا اندیشید.رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه برای مدیریت استان باید مهم باشد که اقشار جامعه را چه افرادی تشکیل می‌دهند، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری، باید وظیفه شناسایی و حمایت از افراد خلاق را بر عهده بگیرد؛ زیرا استعداد این افراد به رونق همه جانبه شهری کمک می کند.کشمیری اضافه کرد: به لطف خدا این نگاه در مدیریت شهری و استانی شگل گرفته و امید است با امتداد این نگاه شهر توسعه یافته ای داشته باشیم.

تحقق آرزوی 15 ساله دانش بنیان ها
وی افزود: ورود مدیریت شهری به حوزه فناوری و علم، یکی از خواسته های 15 سال پیش ما بوده است و خوشبختانه شورای دوره جدید هم به این موضوع توجه جدی دارد. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: برای توسعه علم و فناوری باید اکوسیســـتم علم و فناوری شکل گیرد و تمامی اجزای اکوسیستم شامــــل افراد صاحــب ایده و صاحب ســـرمایه و مصــــرف‌کننده، همـــگی باید در ایـــــن راه مشارکت داشته باشند. کشمیری اضافه کرد: در این راه مدیریت شهری نقش بسیار مهمی دارد و تنها نباید به کالبد شهری اندیشد، بلکه باید به فکر محتوا و ظرفیت های شهری بود.وی افزود: مدیریت شهری در این اکوسیستم می تواند قانون ایجاد کند و نیز با بسیج نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام دهد.

زیرساخت های جهش اصفهان فراهم شده
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای نوین شهری اصفهان را در راستای اهداف امام راحل و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواند. حسین سیستانی اظهارکرد: ظرفیت ها و استعدادهای نو باید در کشور شکوفا شود و نخبگان در عرصه های مختلف حضور داشته باشند. وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری گذرگاه شناخت نخبگان است، گفت: خوشبختانه زیرساخت های جهش اصفهــــان فراهم شده است. سیســـتانی ادامه داد: کشور هند علی‌رغم اینکه دومین کشور پر جمعیت دنیا به شمار می‌رود، با استفاده از فناوری های نوین توانسته برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه IT و رونق گسترده اقتصادی داشته باشد و با تولید ثروت و تبدیل دانش به ثروت از فرصت‌هایی که دانش ورزان به وجود آوردند، استفاده کند. وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا فناوری های نوین کاربردهای زیادی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ،علمی ، کشاورزی، صنعتی و خدماتی دارد، تاکید کرد: فناوری‌های نوین زندگی ها را آسان و هزینه ها را کاهش داده و فرصت های زیادی برای مردم در بهره گیری بهتر از وقت و امکانات فراهم ساخته است.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در کشور ما هم باید این فرصت‌ها بیشتر فراهم شود تا فرصت های بالقوه بالفعل شوند.وی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات و ظرفیت های ایجاد شده در کشور با استفاده از فناوری های نوین انجام شده، گفت: یکی از مواردی که منجر به شناخت این فناوری‌ها و دستاوردهای نوین می شود، برگزاری چنین نمایشـــگاه هایی است تا سرمــــایه گذاران هم فرصت‌های لازم برای سرمایه گذاری را بشناسند. سیستانی اظهارکرد: دیگر صنعت و کشاورزی به معنای قبل کاربردی ندارد؛ چرا که بیشتر فناوری‌های نوین کارساز است.

برگزاری نمایشگاه، گامی موثر برای پیشرفت استان
وی ضمن تشکر از شهرداری اصفهان بابت برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای نوین شهری اصفهان، افزود: اصفهان پتانسیل بالایی در برگزاری این نمایشگاه ها دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین نمایشگاه های برگزار شده در استان اصفهان بوده است و امیدوارم گام موثری در جهت پیشرفت استان باشد. وی با اشاره به اینکه رویکرد شهردار اصفهان این شهر را از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل کرده است، گفت: حق هر اصفهانی و هر ایرانی است که از این فناوری‌ها بهره مند شود تا شاهد توسعه فراگیر فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف باشیم.

رونمایی از تمبر جشنواره
در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری، قطعنامه نخستین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی از سوی شهردار اصفهان امضا شد. همچنین در این مراســـم از تمبــــر یادگاری نخستین جشنواره و نمایشگاه فناوری های نوین شهری اصــــفهان رونمایی شد. از آتشپاد بزرگزاد در بخش شرکت های فن آفرین و دانش‌بنیان نیز تقدیر شد. برگزیدگان گروه‌های دانش‌آموزی ایده بازار (استارت آپ) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه فناوری های نوین شهری اصفهان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار