دستگيری دو سارق منزل و كشف 5 ميليارد ریال سرقت در اصفهان

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري دو سارق حرفه‌اي منزل و كشف چندين فقره سرقت به ارزش پنج ميليارد ريال در عمليات ويژه كارآگاهان پايگاه غرب اين پليس خبر داد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري دو سارق حرفه‌اي منزل و كشف چندين فقره سرقت به ارزش پنج ميليارد ريال در عمليات ويژه كارآگاهان پايگاه غرب اين پليس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ستار خسروی با اشاره به دستگیری دو سارق منزل و کشف 5 میلیارد سرقت در اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل وی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی توانستند رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این سرقت شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه گفت: پس از شناسایی این سارق کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند که در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت منزل در شهر اصفهان با همدستی فرد دیگری اقرار کرد.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی همدست متهم نیز طی عملیاتی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

خسروی با بیان اینکه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان بیش از 5 میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: تمامی مالباختگان مورد شناسائی قرار گرفتند و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه از افزایش کشفیات سرقت منزل در چهار ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماهه سال جاری با تلاش کارآگاهان سخت کوش پلیس آگاهی شاهد رشد 2.9 درصدی در کشف سرقت منزل و کاهش 9.2 درصدی در وقوع سرقت منزل بودیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از وقوع سرقت منزل از نگهداری وجه نقد و طلاجات و اموال با ارزش در منزل خودداری کنند، در زمان مسافرت منزل خود را حتماً به یکی از همسایگان یا آشنایان مطمئن بسپارند، حتی‌المقدور از دوربین مداربسته و دزدگیر استفاده کرده و درهای خود را به قفل‌های رمزدار مجهز کنند و هنگام ترک منزل تمامی راه‌های ورودی را کنترل و از بسته بودن آن‌ها مطمئن باشند، هنگام خروج از منزل اگر با خودرویی که سرنشینان آن مشکوک هستند مواجه شدند شماره خودرو را یادداشت کرده و در اوایل شب به تردد افراد غریبه در آپارتمان‌ها حساس باشند و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

*کلاهبرداری 8 میلیاردی از شرکت‌های بیمه با تصادف ساختگی

اعضای باندی که با اغفال تعدادی از شهروندان آن‌ها را مصدوم کرده و با ایجاد تصادف ساختگی به منظور دریافت دیه، بیش از 8 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کاشان شناسایی و دستگیر شدند.

علی پورکاوه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه اعضای باندی با ترفند تصادف ساختگی و مصدوم کردن افراد به منظور دریافت دیه، از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده و با انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان بیان داشت: در بازرسی از محل تعداد 16 نفر از اعضای این باند حین مصرف مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که طی تحقیقات اولیه در پلیس آگاهی به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و عنوان داشتند که پس از شناسایی و اغفال افراد فقیر با وعده پرداخت درصدی از مبلغ دیه دریافتی، با قساوت تمام اقدام به شکستگی‌های عمدی بر روی آنان کرده و سپس با تصادف ساختگی، مصدومان حادثه را جهت مداوا به بیمارستان منتقل و با تشکیل پرونده از شرکت‌های بیمه، دیه دریافت می‌کردند.

وی عنوان داشت: این باند با وعده پرداخت درصدی از دیه دریافتی از شرکت‌های بیمه به افراد مصدوم آنان را در محلی تا دریافت دیه نگهداری کرده و حتی از آن‌ها در شهرهای دیگر نیز استفاده می‌کردند.

پورکاوه در تشریح ابعاد دیگری از جنایات این باند اذعان داشت: متهمان به منظور تسکین درد ناشی از شکستگی آن‌ها را معتاد به مواد مخدر از نوع تریاک کرده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی‌ها و برآوردهای صورت‌گرفته نشان می‌دهد که اعضای این باند به شیوه اشاره شده معادل 6 تا 8 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کردند، عنوان داشت: در ادامه هشت نفر دیگر از همدستان این متهمان نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان افراد غیر بومی هستند که با استفاده از این روش علاوه بر شهرستان کاشان، در شهرستان‌های بیرجند، زاهدان، مشهد، کرمان، قزوین، بجنورد، طبس و اردبیل نیز از سال گذشته تاکنون تشکیل پرونده داده و منتظر دریافت دیه بودند که با هوشیاری مأموران دستگیر و تحویل قانون شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار