مقابله با آنفلوانزای پرندگان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های متولی است

فرماندار اصفهان گفت: کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مستلزم همکاری همه دستگاه های متولی و مردم است.

مقابله با آنفلوانزای پرندگان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های متولی است

به گزارش ایمنا، فضل الله کفیل در جلسه کمیته مدیریت بحران شهرستان افزود: همکاری و همراهی مردم رمز اصلی موفقیت در همه عرصه هاست .
وی از شهرداری اصفهان خواست تا نسبت به تشکیل تیمی سازمان یافته در حوزه مدیریت بحران در شهر اصفهان اقدام کند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز این تیم را با همکاری شبکه دامپزشکی فراهم کند.
وی افزود: شهرداری اصفهان باید با هماهنگی اداره دامپزشکی برای پیشگیری و کنترل این بیماری اقدام کند و از شیوع آن در شهر اصفهان جلوگیری کند.
کفیل افزود: بخشداری های شهرستان اصفهان هم باید نسبت به تشکیل 6 تیم سازمان یافته در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در 6 بخش شهرستان اقدام کنند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز این تیم ها را مهیا کنند.
فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت شناسایی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در این شهرستان، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با همکاری بخشداران، دهیاران و مراکز جهاد کشاورزی باید با برنامه ای کوتاه مدت، نسبت به شناسایی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور و ارائه فهرست آنها به شبکه دامپزشکی، اقدام کنند.
به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، خسارت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای مرغ داری این خطه افزون بر 600 میلیارد ریال تخمین زده می شود.
شهرام موحدی با بیان اینکه تاکنون شهرستان‌های مختلفی در استان اصفهان درگیر این بیماری شدند افزود: این بیماری تا کنون در اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان، لنجان، بوئین و میاندشت ، چادگان و فریدن شیوع یافته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار