دیابتی‌ها از مصرف چای بعد غذا پرهیز کنند

مصرف غذاها به صورت آب پز یا بخار پز

دیابتی‌ها از مصرف چای بعد غذا پرهیز کنند

دیابتی‌ها از مصرف چای بعد غذا پرهیز کنند
1 اسفند 1395, 21:10 / کد خبر:1398
رژیم غذائی پایه و اساس کنترل دیابت است و به عنوان بی خطر ترین، آسانترین و مؤثر ترین روش کنترل دیابت شناخته شده است.
به گزارش ایمنا، تغذیه دیابتی ها باتوجه به میزان فند خونی که دارند در وعده های مختلف غذایی تنظیم می شود و در این میان مواد غذایی مفید و مضر برای دیابتی های تعیین می شوند. مبتلایان به دیابت باید مصرف مواد نشاسته ای با روغن زیاد مانند سیب زمینی سرخ شده را به حداقل برسانند و  در میان وعده از منابع کربوهیدرات کم چرب مثل نان برشته، نان سوخاری و بیسکویت های ساده و سبوس دار استفاده کنند.
در اینجا شما را با توصیه های کلی غذائی برای بیماران دیابتی آشنا می کنیم:
_ اگر شما دارای اضافه وزن هستید می توانید با رساندن وزن به حد مطلوب به کنترل قند و چربی و فشار خون کمک کنید.
با داشتن یک برنامه غذائی منظم و متنوع می توانید مواد مورد نیاز بدن را تأمین کنید.
_ توجه داشته باشید که مصرف موادی مانند قند و شکر و پولکی و عسل و مربا و نوشابه و نبات به علت داشتن قندهای زود جذب، محدود می گردد.
_ در صورت کنترل شدن وزن و قند خون از مواد بالا با نظر کارشناس تغذیه به مقدار مشخص می توانید استفاده کنید.
_ افزایش دفعات مصرف غذا از 3 وعده یه 6- 5 وعده باعث جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون می شود.
_ می توانید با رعایت رژیم غذائی و انجام ورزش، مصرف داروهای کاهش دهنده، قند خون را کاهش دهید.
_ میوه جات را به صورت خام و با پوست و با رعایت تنوع مصرف کنید و از مصرف آب میوه و کمپوت خودداری کنید.
_ نان مصرفی خود را ترجیحا از نا ن های سبوس دار و نان جو به جای نان سفید و باگت و سوخاری مصرف کنید.
_ برای حفظ مواد غذائی و کاهش وزن و چربی خون، غذاها را به صورت آب پز یا بخار پز یا کبابی مصرف کنید و از سرخ کردن غذاها بپرهیزید.
_ از مصرف غذاهای چرب مانند بریان و غذاهای پر چربی  و غذاهای شور بپرهیزید.
_ مقدار روغن توصیه شده در رژیم را از روغن مایع استفاده کنید.
_ برای افراد بالغ دیابتی مصرف روزانه 2 لیوان شیر یا ماست ضرورت دارد.
_ استفاده از حبوبات  عدس، لوبیا، ماش و نخود به جای مقداری از نان یا برنج بسیار مفید است.
_ در صورت بالا نبودن چربی خون می توانید در هفته3 عدد تخم مرغ مصرف کنید.
_ مصرف سبزی جات مانند سبزی خوردن، سالاد، خیار، کاهو، کدو، لوبیا سبز و غیره به صورت خام و متنوع همراه غذا برای کنترل قند و چربی خون بسیار مفید است.
_ سعی کنید در کنار رعایت رژیم غذائی روزانه مقداری پیاده روی انجام دهید .
_ افرادی که انسولین تزریق می کنند برای جلوگیری از نوسانات قند خون (افت یا کاهش قند خون) باید به تعداد و زمان مصرف غذا توجه زیادی داشته باشند.
_ در بین گوشت ها گوشت سفید مرغ و ماهی دارای چربی بهتر و کلسترول کمتری است.
_ از مصرف چای هنگام غذا بپرهیزید و بین مصرف این دو حداقل یک ساعت فاصله بگذارید.
_ افرادی که دارای اضافه وزن هستند برای مصرف کمتر ، غذا را به آهستگی میل کنند و همراه غذا مقداری آب بنوشند.
ارسال دیدگاه

نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

عکس خوانده نمی شود
روزنامه اصفهان امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹، شماره 3757 ؛ 17 فروردین 1399
روزنامه اصفهان امروز  یکشنبه ۱۷ فروردین  ۱۳۹۹
  • آخرین ها
  • پربحث ترین
  • پرمخاطب ترین