فولادشهر اولین شهر زیر صد هزار نفر دارای پساب در سطح کشور است

شهردار فولادشهر گفت: با توجه به رکود موجود و مشکلات متعدد در شهرداری‌ها پروژه‌های در دست اقدام شهرداری فولادشهر تا امروز لحظه‌ای متوقف نشده‌اند.

اصفهان امروز: شهردار فولادشهر گفت: با توجه به رکود موجود و مشکلات متعدد در شهرداری‌ها پروژه‌های در دست اقدام شهرداری فولادشهر تا امروز لحظه‌ای متوقف نشده‌اند. عباس مرادی در نشست با منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی فولادشهر با اشاره به اینکه فولادشهر به‌عنوان یک از قدیمی‌ترین شهرهای جدید کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۶ بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، فولادشهر به شهری جدید در اصفهان شناخته شد و بر همین اساس در سال ۱۳۶۸ شرکت عمران شکل گرفت. شهردار فولادشهر با اشاره به اینکه طبق طرح جامع مقرر شد، شهر فولادشهر سرریز جمعیت استان اصفهان را که بالغ‌بر ۵۰۰ هزار نفر بود در خود جای دهد، تصریح کرد: با قرار گرفتن شهر فولادشهر در نزدیکی این صنعت بزرگ همواره پذیرای مردم زیادی از اقصی نقاط کشور بوده و هست ازاین‌رو در سال ۱۳۷۲ شهرداری فولادشهر در این شهر جدید تأسیس شد.

200 پروژه فرهنگی، خدماتی و عمرانی

شهردار فولادشهر اضافه کرد: بالغ‌بر ۹۰ هزار نفر در شهر فولادشهر زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه جای المان‌های مذهبی، فرهنگی و ملی در شهر به‌خوبی احساس می‌شد بر همین اساس مجموعه شهرداری و شورای اسلامی فولادشهر بالغ‌بر ۲۰۰ پروژه فرهنگی، خدماتی و عمرانی در دور چهارم شورای اسلامی فولادشهر اجرایی شد که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسید. مرادی پروژه پساب فولادشهر را یکی از پروژه‌های اثرگذار در منابع آب دانست و اذعان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهرداری فولادشهر، پروژه تصفیه پساب فاضلاب است چراکه این شهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ هکتار فضای سبز به‌عنوان یک شهر سبز تلقی می‌شود و همچنین با توجه به وجود آلایندگی‌های اطراف شهر و به‌منظور حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده از پساب فاضلاب شهر در اولویت کاری شهرداری قرار گرفت و بااعتباری بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد ریال در فاز نخست به بهر برداری رسید.

کاهش هزینه‌های شهرداری

شهردار فولادشهر یادآور شد: امروز فولادشهر اولین شهر زیر صد هزار نفر دارای پساب در سطح کشور است که از این پروژه مهم برخوردار بوده است. وی سرانه فضای سبز فولادشهر را ۶۲ مترمربع به مساحت ۴۸۰ هکتار اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی فضای سبز شهری فولادشهر، بخش اعظمی از بودجه شهرداری در این خصوص هدف گزاری و هزینه شده است، ازاین‌رو با بهره‌برداری از پروژه استفاده از پساب فاضلاب شهری شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های شهرداری در حوزه نگهداری و آبیاری فضای سبز شهری خواهیم بود.

توجه به مباحث فرهنگی

وی در ادامه با اشاره به نگاه مجموعه شهرداری فولادشهر به مؤلفه فرهنگی گفت: توجه به مباحث فرهنگی در این شهر بسیار حائز اهمیت است. مرادی تصریح کرد: تلاش داریم تمام توان خود را صرف توزیع منابع و خدمت به مردم کنیم چراکه هدف مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری فولادشهر، توزیع عادلانه و مناسب منابع و ارائه خدمات به شهروندان فولادشهر است. شهردار فولادشهر ساخت فرهنگسراهای مختلف در شهر فولادشهر را ظرفیتی مناسب در این شهر دانست و عنوان کرد: باید توجه داشت که بالا بودن نرخ جمعیت در فولادشهر باعث شده تا مسائل فرهنگی و ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. وی با اشاره به حرکت پرشتاب برنامه‌های عمرانی شهرداری فولادشهر یادآور شد: باغ بانوان، سینمای روباز، پارک ترافیک و مجموعه‌های تجاری و... از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری فولادشهر هستند که تا امروز لحظه‌ای متوقف نشده‌اند و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری آن‌ها باشیم.

رفع چالش‌ها

مرادی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری و شرکت عمران فولادشهر، گفت: تفاوت سلیقه در مدیریت آسیب جدی است که در شهرهای جدید مطرح است اما با تغییر مدیرعامل جدید شرکت عمران فولادشهر بسیاری از چالش‌های موجود در این زمینه در فولادشهر مرتفع شد و تعاملات سازنده‌ای فی‌مابین شهرداری و شرکت عمران فولادشهر شکل گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری و شرکت عمران فولادشهر است. وی یادآور شد: این تفاهم‌نامه بسیاری از مسائل و چالش‌های موجود در شهر جدید فولادشهر را مرتفع ساخت و شرکت عمران فولادشهر در راستای کمک به مجموعه شهرداری فولادشهر پیش‌خرید ۲۰ میلیارد پروانه تجاری اداری را در دستور کار قرارداد که این مسئله حرکتی ویژه و نوین را در شهر جدید فولادشهر رقم خواهد زد. شهردار فولادشهر در پایان گفت: در راستای چابک سازی سیستم اداری و پیگیری‌های شهرداری موفق به ارتفاع چارت سازمانی بعد از ۲۳ سال از ۱۹ پست به ۲۴۸ پست و ۵ اداره، ۲ ناحیه شهرداری و ۲ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، فضای سبز و منظر شهری شده‌ایم که امیدواریم این مهم درروند توسعه شهر و خدمات این اداره مؤثر واقع شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار