دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط با همسایگان، اولویت دولت آینده است

وزیر پیشنهادی امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط با همسایگان، دو اولویت سیاست خارجی دولت آینده است.

وزیر پیشنهادی امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط با همسایگان، دو اولویت سیاست خارجی دولت آینده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز و پس از اتمام جلسه با فراکسیون‌ امید مجلس، اظهار داشت: امروز از صبح سه جلسه با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس و به ویژه فراکسیون امید داشتم.

وی افزود: تعامل با مجلس به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، فرصتی را به همه دستگاه‌ها می‌دهد که هم دیدگاه‌هایشان را به اطلاع نمایندگان مردم برسانند و هم از دیدگاه‌های نمایندگان مجلس که همان افکار و دیدگاه‌های مردم است، استفاده کنند.

وزیر پیشنهادی امور خارجه با ابراز خرسندی از جلسه تشکیل شده در فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در این جلسه دوستان دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و انتقاداتشان را نسبت به کار سیاست خارجی کشور مطرح کردند و ما هم این فرصت را داشتیم که تعامل خوبی داشته باشیم.

ظریف خاطرنشان کرد: دو حوزه که ما بیشترین توجه را به آن داریم و در برنامه سیاست خارجی در دولت دوازدهم نیز بر آنها تأکید شده است، حوزه دیپلماسی اقتصادی است که وزارت امور خارجه در خدمت پیشرفت اقتصادی و معیشت مردم باشد و دیگری توسعه روابط با همسایگان است که مورد تأکید نمایندگان نیز قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر این، در رابطه با حضور بانوان و اقلیت‌ها در مسئولیت‌های وزارت خارجه نیز دیدگاه‌هایی وجود دارد که در این زمینه نیز وزارت امور خارجه پیش‌قدم بوده و امیدواریم که در دولت دوازدهم نیز این مسئله ادامه یابد.

وزیر پیشنهادی امور خارجه درباره برنامه خود برای حضور در دیگر فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من روز چهارشنبه هفته گذشته با اعضای فراکسیون مستقلین دیدار داشتم و فردا هم با فراکسیون نمایندگان ولایی جلسه خواهم داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار