معرفی ظرفیت ها وپتانسیل ها هدف اصلی هفته فرهنگ وهنر

به گزارش اصفهان امروز، اولین جشنواره اقوام و اقلیتهای شهرستان بویین میاندشت درمیدان دفاع مقدس ورودی شهرستان برگزار گردید و مورد استقبال کم نظیر مردم شهرستان قرار گرفت.

به گزارش اصفهان امروز، اولین جشنواره اقوام و اقلیتهای شهرستان بویین میاندشت درمیدان دفاع مقدس ورودی شهرستان برگزار گردید و مورد استقبال کم نظیر مردم شهرستان قرار گرفت.

حسن کیخایی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان جشنواره طی سخنانی گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین میاندشت به پاس بزرگداشت سالروز ارتقاء بخش بویین میاندشت به شهرستان ،از تاریخ 7 مرداد الی 13 مردادماه را هفته فرهنگ و هنر شهرستان تعیین نمود.
بر همین اساس کمیته بزرگداشت مراسمات هفته فرهنگ و هنر شهرستان با توجه به ظرفیت های و قابلیت های شهرستان برنامه ای با عنوان جشنواره اقوام برگزار کرد.

در این جشنواره در نظر داریم ظرفیت ها،پتانسیل های گردشگری،اجتماعی ،اقتصادی،فرهنگی و... به ویژه تعامل و ارتباط پنج قوم "گرج،ترک،لر و ارامنه " را معرفی نماییم همان چیزی که هدف اصلی هفته فرهنگ و هنر بود. امید برآن است که سنت ها و آداب و رسوم خود را به خوبی معرفی کنیم تا باعث حفظ و پایداری آنها گردد.انشاالله که اجرای این دست برنامه ها فضای این شهرستان را بیش از پیش تلطیف نماید و روحیه امید،نشاط و همکاری وبرادری را در بین ما بیشتر کند.

سپس در ادامه جشنواره طحانیان زاده فرماندار شهرستان ابراز داشت: شهرستان بویین میاندشت یک شهرستان تاریخی و گردشکری است که اصالت این مردم ریشه در تاریخ چندین هزار ساله دارد و طی سالیان سال است که اقوام مختلف از جمله فارس زبانان، گرج ها ، لرها، ترک ها، و اقلیت ارامنه نشین با صلح و صفا در کنار یکدیگر یک زندگی مسالمت آمیز را تشکیل می‎دهند و به این دلیل است که این شهرستان، ایران کوچک نام گرفته است.

فرماندار شهرستان برگزاری اینگونه جشنواره‎ها در شهرستان را یک حرکت کم نظیر دانست و به جهت استقبال خوب مردم ما را تشویق و ترغیب می کند که سال آینده متفاوت تر و با نگاه تنوع بخشی و کیفیت بیشتری اینگونه جشنواره ها را برگزاری نماییم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بعضی از تنگ نظریها وجود اقوام و اقلیتها را یک تهدید می‎دانند اما دولت تدبیر و امید اینگونه اعتقادی ندارد و وجود اقوام و اقلیتها را در کشور نه تنها تهدید نمی‎داند بلکه یک فرصت می‎داند و وجود این اقوام و اقلیتها باعث توسعه و اقتدار ملی در کشور می‎گردد.

فرماندار شهرستان بویین میاندشت در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فرمود:

درآینده نزدیک جشن حکومت زنان افوس را به ثبت ملی رساند و مجدداً در جهت احیایه آن تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار