اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است

محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر تعداد دانش آموز از استانهای مطرح است، بیان کرد: اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است و امسال حدود 850 هزار دانش آموز در استان اصفهان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است

به گزارش ایمنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ای که با حضور معاونان و مسوولان سازمان ها، به بررسی عملکرد دستگاه های اجرائی پرداختند، اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور از نظر تعداد افراد و وسعت است و استان اصفهان یکی از استان های پرجمعیت در کشور می باشد.
850 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش
محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر تعداد دانش آموز از استانهای مطرح است، بیان کرد: اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است و امسال حدود 850 هزار دانش آموز در استان اصفهان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.
وی عنوان کرد: از این تعداد دانش آموز حدود 50 هزار نفر اتباع خارجی اند و از تعداد 50 هزار نفر قریب به 52 درصد در روستاها و 41 درصد در شهرستان ها تحصیل می کنند.
بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز اداره می شوند
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ارتباط دستگاه آموزش و پرورش را با روح و پیکر انسان ها دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش نهادی است که با روح و پیکر انسانها در ارتباط است و بدون شک شاخص های ارزیابی این دستگاه خاص بوده و قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست.
قائدیها گفت : اصفهان با برخورداری از 6 ناحیه و 37 منطقه آموزشی این افتخار را دارد که در روستاهای دور افتاده غرب و شرق دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است.
وی افزود: بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز اداره و در این مدارس خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان ارائه می شود.
مشکل بودن ارزیابی عملکرد دستگاه آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تاکید بر مشکل بودن ارزیابی عملکرد دستگاه آموزش و پرورش تاکید کرد: این دستگاه اجرایی کشور بالغ بر 4/98 درصد اعتبار برای هزینه پرسنلی دارد و ماهیانه میانگین حدود 150 میلیارد تومان حقوق کارکنان شاغل آموزش و پرورش را پرداخت می کند و ارزیابی این دستگاه مشکل است.
وی با اشاره به شاخص های اختصاصی آموزش و پرورش بیان کرد: 47 شاخص اختصاصی را در دستگاه آموزش و پرورش دادیم که شامل 26 شاخص در حوزه آموزش متوسطه ابتدایی، فنی حرفه ای و کاردانش، حوزه استثنایی و سواد آموزی تعریف شده است، 8 شاخص اختصاصی نیز در حوزه نیروی انسانی در سطح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اول و دوم تالیف شده است.
تشکیل کارگروه مدیریت و تقویت باورهای اعتقادی مدیران
به گفته قائدیها؛ در راستای تحقق ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری، فعالیت هایی به انجام رسید. اهم این فعالیت ها تشکیل کارگروه مدیریت بود که شامل کمیته سرمایه انسانی، سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد است و دبیرخانه مدیریت عملکرد اقدام به آسیب شناسی و ارزیابی دستگاه می نماید و تقویت باورهای اعتقادی مدیران در سطوح متفاوت را در برنامه ها دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: همچنین 5 شاخص در حوزه امور تربیتی است که در این زمینه بحث مشاوره، فعالیت های قرآنی و کتابخوانی آماده شده است. 8 شاخص نیز مربوط به حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تجهیز و آماده سازی امکانات اداری است.
وی گفت: دستگاه آموزش و پرورش با شاخص های اختصاصی موظف است فعالیت ها را با نظام مدیریت عملکرد و دانش بنیان پیش ببرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار