علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پا خیزید

نخست وزیر اسبق انگلیس در نشستی ضمن اعلام تشکیل ائتلاف علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مردم این کشور خواست علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) به پا خیزند.

علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پا خیزید

نخست وزیر اسبق انگلیس در نشستی ضمن اعلام تشکیل ائتلاف علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مردم این کشور خواست علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) به پا خیزند.

به گزارش صداوسیما، تونی بلر در نشستی در مرکز لندن با تاکید بر اینکه درباره پیامدهای برگزیت اطلاعات درستی به مردم داده نشده است و آنان گمراه شده اند گفت: آثار زیانبار نتیجه همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا از همان آغاز نمایان شد و هنوز روند خروج آغاز نشده پیامدهای ناگوار اقتصادی گسترده ای به بار آورده است. وی افزود: در حالی که هنوز مذاکرات خروج آغاز نشده ارزش پول ملی انگلیس در برابر یورو ۱۲ درصد و دربرابر دلار۱۰ درصد سقوط کرده و به علت افزایش هزینه واردات، قیمت کالاها درانگلیس افزایش یافته است. بلر با اشاره به اظهارات فعالان اقتصادی در جشنواره مشاغل برتر در انگلیس گفت: نیمی از صاحبان مشاغل در انگلیس می گویند از هم اکنون آثار منفی برگزیت را احساس کرده اند و نیم دیگر آنان نیز اعلام کردند نمی دانند چه پیامدهای ناگواری در انتظارشان خواهد بود اما این موضوع در رسانه ها منتشر نشده و این ها نشان می دهد رنج های خروج از آحاد جامعه پنهان مانده است. وی تصریح کرد : چنانچه نتوانیم توافقات تجاری را هنگام خروج از اتحادیه اروپا درست تنظیم کنیم ممکن است در مراودات با سازمان تجارت جهانی هم با مشکل مواجه شویم بنا براین باید بهترین کارها را درباره بدترین تصمیم انجام دهیم. بلر گفت : حضورمان در بازار مشترک اروپا میلیاردها پوند به ما سود رساند و اینکه با خروج از این بازار مشترک از مواهب آن نیز بی بهره خواهیم شد. نخست وزیر سابق انگلیس گفت: با این همه دولت نگاهی به مشکلات ندارد و فعالیت های خود را با وسواس خاصی بر روی برگزیت متمرکز کرده است. تونی بلر با ابراز نگرانی عمیق ازخطر تجزیه انگلیس نیز گفت : با فضای ایجاد شده احتمال جدایی اسکاتلند از انگلیس که در همه پرسی قبلی با اختلاف کمی رای نیاورد زیاد شده است و بی شک این موضوع بر ایرلند شمالی نیز برای جدایی اثر خواهد گذاشت.مردم انگلیس در همه پرسی سوم تیر ماه امسال با ۵۱ و ۹ دهم درصد آرا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار