مراجعه ۱۸۰ هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده در اصفهان

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار نفرمراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتیک استان داشتیم، گفت: ۱۸۰ هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده مراجعه و ۲۵ هزار نفر نیز در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج شرکت کردند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار نفرمراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتیک استان داشتیم، گفت: ۱۸۰ هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده مراجعه و ۲۵ هزار نفر نیز در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج شرکت کردند.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه برای شناسایی و رسیدگی به مبتلایان HIV در مراکز بهزیستی ابتدا از کسانی که مشکوک به این بیماری هستند، تست خون گرفته می‌شود، اظهار داشت: برای کنترل ایدز در مراکز خود مواردی از جمله کودکان کار و معتادان و دیگر مراجعه کنندگان را که احتمال مبتلا بودن به این بیماری برای آنان زیاد است را با گرفتن تست‌ خون، به بررسی مثبت یا منفی بودن این بیماری برای این گروه‌ها می‌پردازیم و افرادی که مبتلا به HIV مثبت هستند را در باشگاهی با نام باشگاه مثبت عضو می‌کنیم.
وی پیرامون کارکردهای این باشگاه بیان کرد: هدف اصلی این باشگاه پرداختن به آموزش‌های مورد نیاز این افراد است.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود: هم‌اکنون 2 باشگاه در استان اصفهان دایر است که یکی در شهر اصفهان و دیگری در کاشان است و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در این باشگاه نامحدود است و ما درباره حمایت‌های اجتماعی که باید برای این افراد صورت گیرد دست به اقداماتی زده‌ایم، خاطرنشان کرد: ایجاد شغل برای این افراد یکی از اقداماتی است که انجام می‌شود و هزینه‌های درمانی این افراد را نیز خیران و سایر نهادها تقبل می‌کنند.
ناجی با اشاره به اینکه هدف ما هدفمند کردن مبتلایان است و به فرهنگ‌سازی جامعه، هنگام مواجهه مردم با این افراد می پردازیم، تصریح کرد: سال گذشته فرزندی سالم از مادری که دچار بیماری ایدز بود متولد شد و یا در موردی دیگر مردی با وجود ابتلای 12 سال خود به این بیماری ازدواج کرد و به تحصیلات عالیه پرداخت و اجازه نداد که این بیماری امید او را نسبت به زندگی سلب کند.
وی در ادامه پیرامون برنامه‌های سازمان بهزیستی برای معتادان گفت: اولویت اصلی ما فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از اعتیاد است و به همین منظور به درمان و بازپروری این افراد در 80 کمپ نگهداری از معتادان پرداخته‌ایم.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اقدامات بهزیستی برای کاهش معلولیت‌ها و جلوگیری از بروز موارد جدید آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: در بحث بینایی به غربال‌گری بینایی کودکان 3 تا 6 سال پرداخته ایم و با اجرای این طرح سال گذشته 2هزار و 600 کودک که مشکل بینایی داشتند شناسایی و درمان شدند.
وی افزود: در همین طرح به غربال‌گری شنوایی نیز پرداختیم و تعدادی کودک شناسایی شده و اقدام به کاشت حلزون برای این کودکان کردیم.
ناجی گفت: بر اساس آمارهای رسمی با اجرای طرح‌های سازمان بهزیستی از به دنیا آمدن 900 کودک معلول جلوگیری کردیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته 18 هزار نفرمراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتیک استان داشتیم، خاطرنشان کرد: 180 هزار نفر نیز به مراکز مشاوره خانواده مراجعه و 25 هزار نفر نیز در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج شرکت کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار