ترویج فرهنگ ایثارو شهادت رمز استحکام انقلاب اسلامی است

معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: بیان فرهنگ اسارت، امری حیاتی برای جامعه جوان ماست، بنابراین باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشی فرهنگی بهره برداری کرد، تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف ناپذیر این رسولان انقلاب، به صورت فرهنگ مصوّر و مکتوب و به مثابه کلید راه هدایت برای نسل محفوظ بماند.

خدامراد صالحی در نشست کمیته بسیج و ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، برگی دیگر از تقویم انقلاب ورق خورد و یوم اللّه دیگری در کشور متولّد شد چراکه در این روز میهن اسلامی به استقبال پرنده های مهاجر آمده بودند که در سال های سخت هجران از وطن را در زیر سخت ترین شکنجه های جبهه کفر تحمل کرده بودند.

وی افزود: باید توجه داشت اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قله‌ رفیع جهان قرار گرفته این عزت و قدرت نشأت‌ گرفته از فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است .


معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه و الگوپذیری از قیام امام حسین (ع) جان خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود بنابراین ادامه راه این عزیزان و پاسداری از میراث ارزشمند آنها بسیار حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: دفاع مقدس نقطه عطف و درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می آید که بالاترین نقش را در ترویج و تقویت روحیه ایثار و شهادت دارد چراکه شهدا و ایثارگران ما با روش تربیتی خود که همان از خودگذشتگی و ایثار است حیاتی دوباره به جامعه بخشیدند .

صالحی اضافه کرد: با توجه به حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل مردم شهرستان لنجان نیز با تمام توان در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با اهداء۷۵۰ شهید، ۲۲۰۰ جانباز، ۱۳۰ آزاده و ۱۲هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند .


وی عنوان کرد: باید توجه داشت که در تمام جوامع بشری، ارزش هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را شکل می دهند و اهـمیت و جایگاه این ارزش ها به گونه ای است که هـر ملّتی، هـویّت و حیات اجتماعی و سیاسی خـود را در پای بندی و احترام به آنها و انتقال کامل آن به نسل های آینده می‌داند .

معاون فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: سرزمین ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می توان یافت و فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش هایی است که هم زمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است .

وی خاطرنشان کرد: صدام با ۴۰۰ هزار سرباز و تجهیزان مدرن با حمایت همه قدرت‌ها و مجامع بین‌المللی به صحنه آمد و تمام دستگاه‌های تبلیغاتی جهان پشتیبان صدام بودند و از سوی کشورهای منطقه نیز صدام را همراهی می‌کردند اما در این سو ملتی از جان گذشته بیرون آمده از انقلاب، ملتی که در برابر تمام این تجهیزات و تبلیغات ایستادگی کرد در برابر تمام متجاوزان با قدرت ایمان، مقاومت کرد و به پیروزی رسید از این رو باید به رویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاهی ویژه داشت .


صالحی آزادگان را گنجینه های ارزشمند ایران اسلامی دانست و اذعان کرد: آزادگان، گنجینه های ارزشمندی هستند که در درون آن، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است و ثبت وقایع اسارت، پلی برای انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه ها به شهرهای میهن اسلامی و میان تک تک افراد جامعه است .

وی خاطرنشان کرد: بیان فرهنگ اسارت، امری حیاتی برای جامعه جوان ماست، بنابراین باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشی فرهنگی بهره برداری کرد، تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف ناپذیر این رسولان انقلاب، به صورت فرهنگ مصوّر و مکتوب و به مثابه کلید راه هدایت برای نسل محفوظ بماند .

معاون فرماندار شهرستان لنجان اذعان کرد: باید توجه داشت که اهمیت سالروز ورود آزادگان کمتر از هفته دفاع مقدس نیست و همه ما باید قدردان خون پاک شهدا و رشادت‌های آزادگان و ایثارگران باشیم.

وی متذکر شد: امام راحل در توصیف فرزندان خود فرمودند اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و آزادگان جهان آن را زمزمه می کنند لذا باید گفت آنها نه تنها اسیر نبودند؛ بلکه آن ها دور از هرگونه وابستگی ها و دل بستگی ها بودند و ندای آزادمردی را به گوش همه جهانیان رساندند .


صالحی یاداور شد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص اسرا و آزادگان هشت سال دفاع مقدس می فرماید شما ذخیره بزرگ الاهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند .

وی تصریح کرد: معظم له هم چنین می فرمایند سازندگی زندان و اسارت، سازندگی مخصوصی است آن را در جای دیگر نمی شود پیدا کرد، و نیز در جای دیگری فرموده اند صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید لذا باید گفت آزادگان با مقاومت و بردباری افتخار آفریدند و با پایداری خود موجب سرافرازی ایران اسلامی شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار