۳۷۰ پروژه نیمه‌تمام دولتی در اصفهان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

استاندار اصفهان با اشاره به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی گفت: ۳۷۰ پروژه در استان قابل‌ واگذاری است که از این تعداد ۱۸۰ پروژه آماده واگذاری و ۶۷ پروژه واگذار شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی گفت: ۳۷۰ پروژه در استان قابل‌ واگذاری است که از این تعداد ۱۸۰ پروژه آماده واگذاری و ۶۷ پروژه واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،رسول زرگرپور در پنجاه و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، با اشاره به مصوبه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر مطرح‌ شدن مصوبات شورای گفت‌وگو طی مدت 30 روز در هیئت دولت اظهار داشت: این مصوبه زمینه اجرایی شدن مصوبات ملی شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها را تسهیل می‌سازد.
وی افزود: 90 درصد مصوبات استانی شورای گفت‌وگوی اصفهان اجرایی شده ولی در بخش مصوبات ملی مسیر طولانی برای اجرایی شدن وجود دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به کسب رتبه نخست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سطح کشور گفت: شورای اصفهان از نظر برگزاری جلسه، مصوبات و محتوای مصوبات حائز رتبه برتر شده است.
وی با اشاره به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی گفت: 370 پروژه در استان قابل‌ واگذاری است که از این تعداد 180 پروژه آماده واگذاری و 67 پروژه واگذار شده است.
زرگر پور افزود: برای سال جاری 160 پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است و بر اساس پیشنهاد شورای گفت‌وگوی استان خواستار تفویض اختیار از وزارتخانه‌ها به استان اصفهان برای تسریع در این واگذاری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: موانع پیش روی تولید و صادرات محصولات کشاورزی به دبیرخانه شورا برای بررسی بیشتر ارسال می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به رتبه ششم استان در جدول صادرکنندگان کشور در 4 ماهه گذشته گفت: صادرات 471 میلیون دلاری استان و رتبه ششم متناسب جایگاه این استان نیست و بایستی بخش‌های مرتبط تلاش‌های خود را برای ارتقا رتبه استان به سومی کشور دوچندان سازند.
وی از صادرکنندگان استان اصفهان خواست که در فرم اظهارنامه صادراتی خود مبدأ کالا را اصفهان قید کنند تا میزان دقیق صادرات و تولید استان مشخص شود.
مرکز توسعه صادرات استان در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی شد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به ایجاد مرکز توسعه صادرات استان در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این مرکز با هدف تقویت و توسعه صادرات استان در بخش‌های مختلف ایجاد شده است.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد که از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه صادرات استان استفاده می‌کند زیرا صادرات نقش مهمی در حفظ تولید دارد.
وی افزود: واحدهای تولیدی با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت‌اند و 70 درصد ظرفیت خالی وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار مشخص شدن استراتژی صنعت و تولید کشور شد و گفت: مشخص شدن استراتژی صنایع مسیر فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی را همواره می‌سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اجرای مصوبه حسابرسی 6 ماهه دفاتر توسط تأمین اجتماعی شد و گفت: حسابرسی دفاتر مالی واحدهای تولیدی پس از چند سال یکی از چالش‌های جدی این واحدهاست که همچنان ادامه دارد.
سهل‌آبادی وجود 25 هزار پرونده بنگاه‌های اقتصادی در میز رئیس سازمان تأمین اجتماعی را نشان از جدی بودن مسئله حسابرسی دفاتر توسط این سازمان دانست.
محمدرضا رجالی عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این جلسه خواستار اختصاص تسهیلات با بهره مناسب برای بنگاه‌های کوچک و متوسط شد و گفت: بار اشتغال و تولید کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط به دوش می‌کشند و تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توانند آنان را تقویت و توسعه بخشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار