مروری بر fifa17 با فینالیست جام جهانی فیفا

فیفا 17 از یک موتور جدید به نام فراست بایت بهره می‌برد و همان‌طور که انتظار می‌رفت گرافیک بازی خیلی بهتر شده است و نسبت به سایر رقبا فاصله خیلی زیادی دارد. اما آیا داستان بازی هم تغییر کرده است؟ جواب مثبت است.

مروری بر fifa17 با فینالیست جام جهانی فیفا

فوتبال ایرانی: دیوید بایتیوای یکی از بهترین گیمرهای فیفا در جهان است که در سال 2014 توانست به فینال بزرگ جام جهانی فیفا راه پیدا کند. وی به‌تازگی قراردادی با تیم ولفسبورگ بسته است تا برای این تیم در جام‌های رسمی و مسابقات آنلاین مسابقه دهد. بایتیوای نگاهی به نسخه 2017 فیفا که به‌تازگی منتشرشده، انداخته است. با وی همراه می‌شویم تا مروری بر فیفا 17 داشته باشیم.

* امکانات جدید

فیفا 17 از یک موتور جدید به نام فراست بایت بهره می‌برد و همان‌طور که انتظار می‌رفت گرافیک بازی خیلی بهتر شده است و نسبت به سایر رقبا فاصله خیلی زیادی دارد. اما آیا داستان بازی هم تغییر کرده است؟ جواب مثبت است.



شرکت EA یک سیستم جدید ضربات آزاد نوشته است که در آن لایه‌های مهارتی جدیدی به نسخه‌های قبلی اضافه کرده است. با این سیستم می‌توانید منطقه‌ای که می‌خواهید توپ ارسال شود را انتخاب کنید به‌این‌ترتیب کنترل شما روی توپ بیشتر می‌شود. همچنین می‌توانید یک بازیکن را انتخاب و به‌دلخواه جابجا کنید. به‌این‌ترتیب دست شما در ضربات آزاد و کرنرها خیلی بازتر می‌شود.

بعدازاینکه منطقه انتقال توپ را انتخاب کردید بازیکن را هرکجا که خواستید قرار می‌دهید، یا در مسیر پرواز توپ یا در منطقه‌ای که قرار است توپ فرود بیاید. سپس دکمه ارسال را می‌زنید و توپ به سمت شما می‌آید. این ویژگی خیلی جالب است و خیلی خوب جواب می‌دهد.



شرکت EA مجبور نبود دست به چنین ریسکی بزند چون سیستم ضربه آزاد قبلی به‌خوبی کار می‌کرد اما به نظر می‌رسد که این ریسک به‌خوبی جواب داده است. همچنین پاس در عمق جدیدی هم اضافه‌شده است. خیلی راحت فقط کافی است دکمه RB/R1 را بگیرید و تفاوت را احساس کنید. با این سیستم جدید در فیفا17 ضد حمله‌ها خیلی مرگبار خواهد شد.

مثل همیشه حرکات تکنیکی و دریبل‌های جدیدی به بازی اضافه‌شده است. هرچند که در مسابقات جدی و رسمی فرصت استفاده از این حرکات وجود ندارد اما اگر بازیکنی بتواند از آن‌ها در مسابقه استفاده کند حسابی حریف را عصبی می‌کند.

* پاس‌ها

پاس دادن در فیفا 16 خیلی اعصاب‌خردکن و غیرقابل‌پیش‌بینی بود اما خوشبختانه در فیفا 17 خیلی اوضاع بهتر شده است. خیلی راحت می‌توانید پاس‌های تک‌ضرب ردوبدل کنید و توپ را در زمین به گردش درآورید؛ پاس‌های توی عمق هم خیلی بهتر شده است.



* شوت‌ها


هرسال شوت‌ها تغییر می‌کنند. موضوع اصلی این است که همیشه یک نوع شوت از بقیه مؤثرتر است. به همین خاطر هرسال طراحان آن شوت را اصلاح می‌کنند اما ناخواسته یک روش شوت دیگر را تقویت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شوت‌های چیپ و کات دار در نسخه قبلی را نگاه کنید.

شوت از راه دور و کناره‌ها تکنیکی بود که در فیفا16 خیلی استفاده شد اما سیستم شوت جدید خیلی منطقی‌تر شده و به واقعیت نزدیک‌تر است.

تنها چیزی که در فیفا نداشتیم این بود که بتوانیم شوت‌های آهسته را از روی سر دروازه بان رد کنیم. این مورد را در فوتبال‌های واقعی خیلی می‌بینید اما در نسخه‌های قبلی فیفا این کار تقریباً غیرممکن بود. ظاهراً طراحان بازی متوجه این موضوع شده‌اند و خبر خوب اینکه این نوع شوت‌ها در نسخه جدید خیلی مؤثرند.

* بهترین تیم برای بازی؟

ممکن است برای بعضی‌ها تعجب‌انگیز باشد اما منچستریونایتد عالی است و تنها یک دلیل دارد، زلاتان ابراهیموویچ. در مقایسه با فیفا 16، در نسخه فیفا17 ارسال از کناره یکی از راه‌های مؤثر گل زنی است به همین خاطر زلاتان ابراهمیوویچ که در بیشتر نبردهای هوایی پیروز است به یک ماشین گل زنی خطرناک تبدیل شده است.

رئال مادرید هم تیم موردعلاقه خیلی‌ها در فیفا است. چراکه آن‌ها رونالدو و گرت بیل را دارند که ترکیبی از سرعت، ارتفاع، شوت و قدرت را با هم دارند. آن‌ها برای ضد حمله سرعت دارند، برای حفظ توپ تکنیک دارند و با قدهای بلند و قدرت می‌توانند نبردهایی هوایی را برنده شوند.



* بهترین ترکیب برای بازی؟

بیشتر بازیکنان در طول سال ترکیبشان را عوض می‌کنند چون یا سبکشان عوض می‌شود یا یک ترکیب دیگر جواب نمی‌دهد. اما تا حالا ترکیب‌هایی که بیشتر وقت‌ها جواب دادند عبارت‌اند از:

ترکیب الماسی 2-1-2-1-4

بدون شک بهترین ترکیب سال گذشته بود. دو مهاجم و یک هافبک هجومی اجازه حملات سریع و خطرناک را می‌دهد و امسال به‌شدت این ترکیب موفق بود. تعادل خیلی خوب دارد و میانه زمین را کاملاً می‌بندد و اجازه حرکت به حریف را نمی‌دهد.



1-3-2-4

یک ترکیب محبوب قدیمی که در بیشتر مسابقات رسمی قدیمی می‌بینید. این ترکیب تا قبل از فیفا 16 که به ذات سرعت بالایی دارد، بهترین ترکیب بود. اما به نظر می‌رسد در نسخه 2017 این ترکیب مجدداً قدرت و تعادل خودش را به دست آورده و ترکیب مطمئنی است.

* بهترین بازیکن؟

به نظر می‌آید که در مورد لیونل مسی خیلی اغراق شده است. بر اساس امتیازبندی او دومین بازیکن است اما وقتی می‌خواهید واقعاً از او استفاده کنید به‌سختی می‌تواند جزو 5 بازیکن برتر باشد. رونالدو همیشه بهترین بوده است. او همه ویژگی‌ها را با هم دارد، تکنیک پنج ستاره، قابلیت هوایی، سرعت و شوت. او یک بسته کامل است.

اگر مسی تکنیک 5 ستاره را داشت می‌توانست بدون شک جزو 5 بازیکن برتر باشد اما ندارد و ازلحاظ فیزیکی هم ضعیف است. درنهایت نیمار در بین بارسایی ها گزینه منطقی‌تر است چراکه گزینه‌های بیشتری را در مقابله با مدافعان در اختیار شما قرار می‌دهد.



همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، زلاتان بازیکنی است که می‌توان خیلی روی آن حساب کرد. در فیفا 16 خیلی نمی‌شد از او استفاده کرد چراکه ارسال از کناره‌ها خیلی سخت بود اما با توجه به تغییرات جدید به یک بازیکن ارزشمند تبدیل شده است.

* آیا بهترین نسخه است؟

حدس زدن به این زودی کار عاقلانه‌ای نیست اما نشانه‌ها خیلی خوب هستند. بازی یک گام بزرگ در جهت درست برداشته است و حالا می‌توانید به‌خوبی بازی را در اختیار بگیرید. در فیفا 16 استراتژی‌های تصاحب توپ خیلی سخت بود چراکه توپ خیلی به بازیکن‌ها می‌خورد. برای من این بزرگ‌ترین مشکل سال گذشته بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که این مشکل حل شده است و به نظر می‌رسد که اکنون فضا برای بازیکنانی که می‌خواهند تیکی تاکا بازی کنند باز شده است.



منبع: اسکای اسپورت


مقایسه گیم پلی بازی FIFA 17 و PES 2017


10 گل زیبا در بازی FIFA 17


FIFA 17 | آموزش شوت از راه دور


ویدیوی اطلاعات کامل بخش کریر مود یا همان مسترلیگ FIFA17


تفاوت ضربه پنالتی Fifa17 با Pes17



Fifa 17 | آموزش حمله

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار